SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 17:56

Hjælp søges til "Flipper-træthed" - Williams Flash

Om flippere, reparation, vedligeholdelse osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Hjælp søges til "Flipper-træthed" - Williams Flash

Indlægman 20. feb 2017 23:08

Efter succes'en med droptargets på Williams Flash vil jeg gerne videre med dens andre skavanker, så jeg håber at jeg må trække på jeres ekspertise igen.

Flipperen spiller umiddelbart fint, der er dog lidt problemer med at den høje lyd når man får x2 eller x3 ikke altid kommer.

Det store problem med maskinen at den efter at have været tændt en times tid, uanset om der spilles på den eller ej, opgiver ævred. Alle de digitale displays går i sort. Hvis jeg slukker og tænder for maskinen igen lyser de kort op i 1-2 sekunder og går så ud igen. Men hvis jeg lader maskinen stå slukket en halv time, så kører den fint igen.

Jeg tænker selv at der er et eller andet i elektronikken som kører varmt og så kan igen efter at have kølet ned.

Hvis det nu var en alm. computer, så ville jeg jo selvfølgelig tænke at der var problemer med køl på cpuén eller på de to hovedchips på bundkortet, men her med flipperen er jeg på bar bund da jeg ikke kender ret meget til elektronik.

Ethvert besyv fra en flipperkyndig er velkomment :D
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

Professor Pinball

  • Indlæg: 179
  • Tilmeldt: tors 6. jan 2011 22:40
  • Geografisk sted: Sjælland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjælp søges til "Flipper-træthed" - Williams Flash

Indlægtirs 21. feb 2017 14:34

Ang. lyd : forbindelse imellem MPU kort og lydkort er dårlig, så det er stik og ledninger.

Når du siger den går i sort, skal det forståes som at spillet kører inde bag ved eller at
maskinen lukker ned ?

Spillet kører, display sorte : Dit masterboard display som styrer alle andre display eller spændinger til samme.

Spiller går ned & display døde : Spændninger eller MPU kort defekt. Mærk efter om visse kredse bliver meget varme
især de "vigtige" som er de store med 40 ben.

Generelt er Williams er lidt svag i deres printforbindelse fordi de har stakket powerkort oven på stikben fra MPU kort.

Bare nogle forslag men start med at tjekke dine diverse spændinger når maskinen virker og når den går ned.
I don't know how to teach. I'm a professor!"
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjælp søges til "Flipper-træthed" - Williams Flash

Indlægtirs 28. feb 2017 23:42

Tak for din respons Professor Pinball.

Jeg har nu ladet flipperen stå tændt i godt tre timer, og nu slår den selvfølgelig ikke ud :)

Prøver i løbet af de næste uger at se om jeg kan få det til at ske igen, og melder tilbage om maskinen kører inde bag eller den helt lukker ned. Og mærker i samme omgang efter om noget kører varmt.
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.

Tilbage til Flippermaskiner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 11 gæster