SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 29. mar 2024 12:08

Ball ejector spole - erstatning?

Om flippere, reparation, vedligeholdelse osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Michael_Randers

  • Indlæg: 460
  • Tilmeldt: søn 1. nov 2015 20:11
  • Geografisk sted: Randers
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Ball ejector spole - erstatning?

Indlægman 17. apr 2017 16:47

Hejsa,

På en af mine Williams maskiner sker der med jævne mellemrum det at når kugles skal ejectes op i shooterlane, så ryger kuglen tilbage i "truget" igen.

Det virker simpelthen som om at kuglen kommer for hurtigt/hårdt op, rammer træet på højre side af shooter lane, og bouncer ned i truget igen. Det sker måske for hver 10 forsøg at det ikke lykkedes første gang og hvor maskinen forsøger igen. I værste fald har jeg oplevet at der var 3 mislykkede forsøg før det lykkedes 4. gang.

Jeg er blevet anbefalet at prøve en mindre kraftig spole end den korrekte som er en AE-26-1500, men er der nogen herinde der ved hvilken spole det i så fald skal være? Den skal jo for det første gerne være lidt mindre kraftig, men samtidig skal den fysiske størrelse stadig matche.

Nogen der har et bud?

Findes der en god side med sammenligninger af spoler i kraft og fysisk størrelse?
Mvh Michael Jensen

Billede

Giv et bib hvis vi skal sparke dæk sammen en dag :)

MDO

  • Indlæg: 147
  • Tilmeldt: søn 6. sep 2009 22:00
  • Geografisk sted: Nordfyn
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ball ejector spole - erstatning?

Indlægman 17. apr 2017 18:41

Et flabet lav-logisk svar som følger ;)

I de Williams maskiner der står ude i den store verden og i DK (eller på mit kontor) for den sags skyld, er det ikke nødvendigt at gå ned i spolestyrke for at det skal fungere korrekt, så det er næppe et elektrisk problem og så er der "kun" det mekaniske tilbage...

Du skal prøve at skrue apron af og kigge nærmere på det stykke "blik-flap" der sidder øverst på din ballthrough (den del der rager op på oversiden af PF).
Dette stykke er der for at lede ball'en ned mod afskyderen. Efter mange år er dette stykke blik ramt mange gange og har rettet sig ud med den effekt du beskriver til resultat...

Sååee - prøv at justere/bøje det til en vinkel der stemmer med en af dine andre maskiners og så skulle det gerne køre igen..

Prøv det, prøv det - hvis det ikke løser dit problem, så har du erhvervet retten til at håne :)

Mvh Michael...
Brugeravatar

Michael_Randers

  • Indlæg: 460
  • Tilmeldt: søn 1. nov 2015 20:11
  • Geografisk sted: Randers
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ball ejector spole - erstatning?

Indlægman 17. apr 2017 18:47

Hej Michael

Mange tak for svaret :-)

Det giver jo faktisk rigtig god mening det du skriver, så det vil jeg helt sikkert tjekke efter!! Og det er da alt andet lige også en bedre (og billigere) løsning at rette problemet på den måde end ved at skulle eksperimentere med spoler :-)
Mvh Michael Jensen

Billede

Giv et bib hvis vi skal sparke dæk sammen en dag :)
Brugeravatar

Michael_Randers

  • Indlæg: 460
  • Tilmeldt: søn 1. nov 2015 20:11
  • Geografisk sted: Randers
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ball ejector spole - erstatning?

Indlægtirs 18. apr 2017 17:21

Det ser ud til at håneretten forbliver på din banehalvdel. :lol: Et mindre vrid i flappen ser ud til at have gjort tricket, og bolden guides nu mere ned mod shooter når den popper op.

Tak for tippet! :D
Mvh Michael Jensen

Billede

Giv et bib hvis vi skal sparke dæk sammen en dag :)

MDO

  • Indlæg: 147
  • Tilmeldt: søn 6. sep 2009 22:00
  • Geografisk sted: Nordfyn
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ball ejector spole - erstatning?

Indlægtirs 18. apr 2017 21:58

Perfekt - så var der alligevel noget fornuft i mit lav-logiske indlæg :)
God spillelyst (og forhold dig lidt kritiskt til andre råd fra dem der anbefalede dig at gå ned I spolepower ;) )

Mvh Michael...

Tilbage til Flippermaskiner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster

cron