SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 21:34

Bowen Kerins annullerer sit IFPA #

Om flippere, reparation, vedligeholdelse osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 774
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Bowen Kerins annullerer sit IFPA #

Indlægtirs 6. jun 2017 14:32

Til dem der var til VM lagde man måske mærke til "SUPRESSED PLAYER" på IFPA banneret med tidligere vindere.

Er man interesseret i baghistorien, kan man læse Bowens egen beskrivelse af årsagen på hans Facebook side: https://www.facebook.com/bkerins/posts/ ... 3437272683

IFPA begynder at indsamle et 1$ gebyr for deltagelse i turneringer fra 2018 sæsonen, dog kun i USA og Canada, dette er grundpillen til at Bowen ikke ønsker at være aktiv i IFPA regi længere.
Billede

hskov

  • Indlæg: 534
  • Tilmeldt: man 25. aug 2008 18:22
  • Geografisk sted: Horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Bowen Kerins annullerer sit IFPA #

Indlægtirs 6. jun 2017 15:31

Ifølge Josh er den primære grund til kun at indføre det i US/Canada at det juridisk er noget bøvlet at inkludere Europa. Så den vil man vente med og se erfaringerne fra US gør man rører ved.

Personligt ser jeg både godt og skidt i ideen, hvad tænker i andre?
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 774
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Bowen Kerins annullerer sit IFPA #

Indlægtirs 6. jun 2017 17:12

Jeg kunne i udgangspunktet godt lide tanken om at der gik nogle penge til forbundet når der blev afholdt turneringer i det, men det var inden jeg vidste hvad pengene reelt set skulle gå til.

Og jeg må sige jeg er mere på Bowens end IFPAs side i denne sag, jeg har svært ved at se at det at man samler ind til en præmiepulje som kun en lille procentdel af aktive spillere har en reel chance til at få udbetalt, skulle fremme pinball som en sport overall.

Jeg havde egentligt regnet med at pengene skulle være blevet brugt til adminstration af IFPA overordnet, måske forfriske hjemmesiden / ranking systemet eller noget i den retning.

SKAL det gå til præmier synes jeg det ville give meget mere mening at forsøge at lave en slags amatør division med et loft for skill/rating/ranking, og forsøge at trække flere nye spillere ind den vej, i stedet for at begave de etablerede.
Billede
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Bowen Kerins annullerer sit IFPA #

Indlægtirs 6. jun 2017 18:38

IFPA brand er snildt det værd, og jeg havde set det komme før eller siden. At de ikke har kommercieliseret sig mere og tidligere tager jeg virkelig hatten af for. Respekt.


Men denne her udformning og argumentation er hen ad knald i låget. Jeg har tidligere andet sted givet udtryk for:

* Hvis man vil tjene penge, så lav et gebyr pr. deltager. Og kald det for hvad det er. Og accepter fravalg og sure miner.

* Hvis man vil dække administrationsomkostninger, så lav et årligt gebyr pr. turneringsleder. Uanset antal turneringer som vedkommende står for.

* Hvis man vil samle penge ind til præmier, så giv turneringsledere valget pr. turnering. Mod gebyr, hvis deres turnering skal tælle med på den tur det drejer sig om. Men lad alle turneringer og deltagere tælle med på ranglisten som hidtil.


Noget andet er. Hvis man ikke længere anerkender en tidligere vinder - uden "sjow" - så siger jeg: slam tilt. Det er jo ikke fordi man har fundet ud af at han snød eller lign. Det er for klamt.
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 774
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Bowen Kerins annullerer sit IFPA #

Indlægtirs 6. jun 2017 20:47

soren skrev:* Hvis man vil dække administrationsomkostninger, så lav et årligt gebyr pr. turneringsleder. Uanset antal turneringer som vedkommende står for.


Eller lad det koste et gebyr pr. spiller at være med i forbundet, det gør man alle mulige andre steder i både store og små sportsgrene, og det virker fint der.

Jeg ville personligt ikke have nogle problemer med at betale et par hundrede om året til IFPA for at være en registreret, aktiv, spiller.

soren skrev:Noget andet er. Hvis man ikke længere anerkender en tidligere vinder - uden "sjow" - så siger jeg: slam tilt. Det er jo ikke fordi man har fundet ud af at han snød eller lign. Det er for klamt.


Det undrer også mig, i udgangspunktet antog jeg at Bowen selv havde bedt om at de fjernede hans navn, men efter at have læst hans indlæg virker det ikke sådan.

Og ja, så er det godtnok en værre gang hysterisk tudefranseri at fjerne det, virker umådeligt småligt.
Billede

hskov

  • Indlæg: 534
  • Tilmeldt: man 25. aug 2008 18:22
  • Geografisk sted: Horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Bowen Kerins annullerer sit IFPA #

Indlægtirs 6. jun 2017 21:16

FlyveHest skrev:
soren skrev:Noget andet er. Hvis man ikke længere anerkender en tidligere vinder - uden "sjow" - så siger jeg: slam tilt. Det er jo ikke fordi man har fundet ud af at han snød eller lign. Det er for klamt.


Det undrer også mig, i udgangspunktet antog jeg at Bowen selv havde bedt om at de fjernede hans navn, men efter at have læst hans indlæg virker det ikke sådan.

Og ja, så er det godtnok en værre gang hysterisk tudefranseri at fjerne det, virker umådeligt småligt.


Som jeg har forstået det har Bowen selv bedt om at være "suppressed" i IFPA systemet, Josh skrev i en tidligere tråd på tiltforums:

"The only thing suppressing does is not display the player publicly on the site. Everything on the back end still exists, the points they've earned from past performances, their impact on the value of a tournament through their Rating and Ranking, etc. If that player chooses to jump back into the rankings, it will include any results that occurred while they were suppressed."

@soren - jeg går ud fra det "sjow" du mener var en meget omtalt animation som kom frem når man besøger en "suppressed" spillers side. Denne var ikke unik for Bowen, men helt generel for alle "suppressed" spillere.

Som jeg har forstået "suppressed" systemet er det opstået fordi enkelte spillere havde et ønske om ikke at stå nævnt med navn på IFPA sitet, så i mine øjne er det lidt en storm i et glas vand (hvis vi holder $1 diskussionen ude af det).
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 774
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Bowen Kerins annullerer sit IFPA #

Indlægtirs 6. jun 2017 21:24

Jeg synes der er ret langt fra at ens stats ikke er synlige på hjemmesiden, til man aktivt taper navnet over på plakaten der lister alle tidligere IFPA VM vindere.

http://imgur.com/a/rT7pd
Billede

hskov

  • Indlæg: 534
  • Tilmeldt: man 25. aug 2008 18:22
  • Geografisk sted: Horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Bowen Kerins annullerer sit IFPA #

Indlægons 7. jun 2017 17:40


Tilbage til Flippermaskiner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster