SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 29. mar 2024 03:31

Gumisæt - erfaringer?

Om flippere, reparation, vedligeholdelse osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Michael_Randers

  • Indlæg: 460
  • Tilmeldt: søn 1. nov 2015 20:11
  • Geografisk sted: Randers
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Gumisæt - erfaringer?

Indlægtirs 19. sep 2017 13:10

Hej Alle

Jeg skal have bestilt lidt dele, og skal nok have noget fra både pinball.center, samt fra ministryofpinball.com

Jeg skal bruge et gummi kit også (foretrækker et kit i stedet for at købe enkeltdele), men ville lige høre inden om nogen af jer har gode eller dårlige erfaringer med deres kits? Nogle der evt har oplevet at de er bedre hos den ene eller den anden? Eller bare er super tilfredse med dem de har købt hos en af de to forhandlere? I så fald hører jeg meget gerne lige fra dig :)

Jeg har kig på dette hos ministryofpinball.com: https://goo.gl/nyaXgg
Jeg har kig på dette hos pinball.center: https://goo.gl/pHCnKi

Er det mon hip som hap? Jeg fik bare et sæt på et tidspunkt som jeg synes var ret ringe. Det skulle erstatte noget MEGET gammelt gummi i en maskine, men jeg endte faktisk med at synes maskinen spillede ringere bagefter. Problemet er at jeg ikke kan huske hvor jeg fik det fra, men mener faktisk det var bestofpinball.de
Mvh Michael Jensen

Billede

Giv et bib hvis vi skal sparke dæk sammen en dag :)

Dennis

  • Indlæg: 1128
  • Tilmeldt: tirs 9. nov 2010 12:56
  • Geografisk sted: Køge
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Gumisæt - erfaringer?

Indlægtirs 19. sep 2017 13:34

Hvid gummi fra bop er så ringe, hold dig fra det. Min Congo har tygget sig igennem flere set slingshot gummi på meget kort tid. De revner lynhurtigt.
Køb/salg/bytte af Flippermaskiner.
Brugeravatar

Michael_Randers

  • Indlæg: 460
  • Tilmeldt: søn 1. nov 2015 20:11
  • Geografisk sted: Randers
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Gumisæt - erfaringer?

Indlægtirs 19. sep 2017 14:42

Tak for tippet Dennis :-)
Mvh Michael Jensen

Billede

Giv et bib hvis vi skal sparke dæk sammen en dag :)

MDO

  • Indlæg: 147
  • Tilmeldt: søn 6. sep 2009 22:00
  • Geografisk sted: Nordfyn
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Gumisæt - erfaringer?

Indlægtirs 19. sep 2017 16:41

Jeg kan kun advare på det kraftigste mod pinballcenter... Jeg har i hvert fald handlet der for sidste gang

Venstre side viser hvad jeg afmonterede på playfield og højre side viser deres fremsendte "premium kit" (der for øvrigt er silikonegummi)...
19 stk gummi manglede og efter en høflig forespørgelse på manglerne var svaret at de mente det var min egen skyld da jeg bare kunne have læst hvad deres "Kit" indeholder på siden.
Jeg endte med at købe resten ved 'Freddys pinball parts'- der fører mange af de samme varer og har en god service samtidigt...
IMAG0346.jpg
Brugeravatar

dorkvonwaterfall

  • Indlæg: 861
  • Tilmeldt: tirs 26. jun 2007 22:56
  • Geografisk sted: midtgylland....nærmere betegnet Ikast
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Gumisæt - erfaringer?

Indlægtirs 19. sep 2017 18:42

nogen der har prøvet Super-Bands og andre polyurethane gummier?
Ex EFTLW,HS,SMB .... and now:
98
Brugeravatar

Michael_Randers

  • Indlæg: 460
  • Tilmeldt: søn 1. nov 2015 20:11
  • Geografisk sted: Randers
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Gumisæt - erfaringer?

Indlægtirs 19. sep 2017 19:43

MDO skrev:Jeg kan kun advare på det kraftigste mod pinballcenter... Jeg har i hvert fald handlet der for sidste gang


Ja ok, jeg vil jo bestemt også mene at man bør kunne regne med at det hele er der. Jeg ville f.eks ikke selv vide hvor mange stykker gummi jeg skulle bruge før jeg havde det hele skilt ad. Så det er da en mærkelig undskyldning?!

Har faktisk selv oplevet at måtte tage en lang og sej kamp med dem for at få dem til at forstå at to ROM'er jeg havde købt ikke virkede i min eller andres TZ. Jeg kunne sende dem retur og få nogle nye. Men på det tidspunkt havde jeg skaffet andre fungerende ROM'er, så det kunne jeg jo ikke bruge til noget. Det eneste jeg kunne få dem til var at love mig at næste gang jeg handlede kunne jeg ved at sende dem en mail få trukket beløbet (15 EUR) på min næste ordre. De ville simpelthen ikke bare refundere de 15 EUR med det samme.

Men på samme måde har jeg haft store problemer med bestofpinball, da jeg købte noge stik til blandt andet GI osv på powerboards. Men dem jeg modtog kunne ikke skæres til i længden som dem på billedet. Men da de skriver at deres billeder viser "similar items" så var de ikke til at hugge eller stikke i, med mindre jeg sendte dem tilbage. Men da jeg spurgte om de så også betalte retur fragten stoppede de bare med at svare mig... :(

Vil dog for en god ordens skyld også nævne at jeg har handlet andre gange uden problemer ved både bestofbinball.de og pinball.center

Noget helt andet: Du nævner pinball.centers er silikone gumme. Er det godt eller skidt?
Mvh Michael Jensen

Billede

Giv et bib hvis vi skal sparke dæk sammen en dag :)

MDO

  • Indlæg: 147
  • Tilmeldt: søn 6. sep 2009 22:00
  • Geografisk sted: Nordfyn
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Gumisæt - erfaringer?

Indlægtirs 19. sep 2017 21:06

Silikone-ringene er væsentlig mere besværlige at sætte på end normale gummi's og knækker gerne hvis man strækker dem for at få dem på (i hvert fald dem fra pincenter, freddys var ikke lige så følsomme).

Rengøringsmæssigt skulle de være bedre men det har jeg endnu ikke grundlag for at sige de er... til gengæld er der nu større farve udvalg så man kan hygge sig med at sætte spræl på PF efter egen smag..

Spillemæssigt har jeg lidt svært ved at vurdere dem da jeg samtidigt med gummiskiftet lagde en playfield protector på.
Lige umiddelbart er de mere "bouncy" end normal gummi - men det kan skyldes den øgede hastighed der er kommet med pf-protectoren...

Superbands på flipperne og pf-protector giver de vildeste spin i ballerne så de pillede jeg af igen. Jeg har nu freddy-silicone på flipperne også og det er ok men giver ikke helt så meget føling og det er vanskeligere at få kontrol med ballerne og kræver lidt tilvænning..
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Gumisæt - erfaringer?

Indlægons 20. sep 2017 08:31

dorkvonwaterfall skrev:nogen der har prøvet Super-Bands og andre polyurethane gummier?


Kejserens nye klæder.

De (polyurethane af forskellige mærker) blev markedsført på holdbarhed men med spilegenskaber som de blødere gummi typer. Problemet er bare, at når de bliver slidt på spidsen, kan de ikke drejes. Og har vist sig nær umuligt at afmontere og genmontere uden at de knækker, der hvor de er blevet slidt. Så ergo, er det langtidsholdbare argument forduftet. Og spilegenskaberne har også været betvivlet af "eksperterne".

Næste påfund er silikone bånd. Jeg har foreløbig kun købt to sæt. Og det ene er ikke monteret endnu. Begrænset med erfaringer.

Drop det der med at købe gummisæt til en specifik maskine. Tror sjældent de stemmer og man skal altid bruge ekstra. Start med sortimentspakke og suppler op med de mest anvendte størrelser. Og de eksotiske specialiteter der bliver brug for.

Og iøvrigt. Hvis man skifter fra sort til hvid gummityper, viser det sig gerne en bedre løsning at gå en størrelse ned.
Brugeravatar

Michael_Randers

  • Indlæg: 460
  • Tilmeldt: søn 1. nov 2015 20:11
  • Geografisk sted: Randers
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Gumisæt - erfaringer?

Indlægons 20. sep 2017 10:58

soren skrev:Drop det der med at købe gummisæt til en specifik maskine. Tror sjældent de stemmer og man skal altid bruge ekstra. Start med sortimentspakke og suppler op med de mest anvendte størrelser. Og de eksotiske specialiteter der bliver brug for.


Har du et godt bud på en sortimentspakke hos en forhandler?

For jeg kan godt se at bare på det sæt jeg linker til, har de et vidt forskelligt antal i sættet, så det er altså ikke nemt...
Mvh Michael Jensen

Billede

Giv et bib hvis vi skal sparke dæk sammen en dag :)

Tilbage til Flippermaskiner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster

cron