SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 12:41

Capcom flippere - Havde de ikke fat i noget? :)

Om flippere, reparation, vedligeholdelse osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Michael_Randers

  • Indlæg: 460
  • Tilmeldt: søn 1. nov 2015 20:11
  • Geografisk sted: Randers
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Capcom flippere - Havde de ikke fat i noget? :)

Indlægfre 16. mar 2018 13:58

Jeg så lige at Jesper og Nanna har erhvervet sig en Pinball Magic fra Capcom. Tillykke med det, den ser ud som en super fin og sjov maskine! :)

Men jeg kendte ikke maskinen, og har aldrig selv været i nærheden af en Capcom maskine før. Så derfor sprang jeg på Youtube for at se gameplay videoer, og faldt i samme omgang over denne video som har en gennemgang af Capcom maskinens features:

https://www.youtube.com/watch?v=EGFWHUAwmsg

Og umiddelbart synes jeg da der er nogle fine ting at bemærke. Ens spoler hele vejen rundt, nemt at hæve playfield, separat kabinet / aflukke til højtalere osv osv.

Så tænkte bare andre måske også ville finde den interessant. Tænk sig hvis producenterne i dag gik op i sådanne ting på de nye maskiner. Men så er det selvfølgelig ikke sikkert det ville være rentabelt at producere dem...
Mvh Michael Jensen

Billede

Giv et bib hvis vi skal sparke dæk sammen en dag :)

Kragbak

  • Indlæg: 55
  • Tilmeldt: fre 19. feb 2016 12:37
  • Geografisk sted: Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Capcom flippere - Havde de ikke fat i noget? :)

Indlægfre 30. mar 2018 06:39

Den er fed! Jeg gad godt ha en stående ved siden af TOM
Haves: Strange Science; Atari Bad Lands, IJ, RFM, TOM
Ønskes: Williams/Bally 90ér, CAPCOM Pinball magic
Har haft: Williams FAN-TAS-TIC; sega alien 3 the gun, POPEYE, Yatzy, LCA
Brugeravatar

Miniracing.dk

  • Indlæg: 668
  • Tilmeldt: søn 2. dec 2012 22:46
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Capcom flippere - Havde de ikke fat i noget? :)

Indlægfre 30. mar 2018 11:26

Hej Michael,

Tak skal du ha, vi håber den bliver leveret hos os i morgen.

Tak for video linket meget lærerigt. Det er vores første Capcom og jeg har aldrig set sådan en inden i.

De havde helt sikkert fat i noget! Jeg mener Niels Henrik siger det er de bedste maskiner fra den tid, synd de ikke overlevede til i dag. Heldigvis ser det ud til flere af de nye producenter tager lidt af det til sig hen af vejen.


Michael_Randers skrev:Jeg så lige at Jesper og Nanna har erhvervet sig en Pinball Magic fra Capcom. Tillykke med det, den ser ud som en super fin og sjov maskine! :)

Men jeg kendte ikke maskinen, og har aldrig selv været i nærheden af en Capcom maskine før. Så derfor sprang jeg på Youtube for at se gameplay videoer, og faldt i samme omgang over denne video som har en gennemgang af Capcom maskinens features:

https://www.youtube.com/watch?v=EGFWHUAwmsg

Og umiddelbart synes jeg da der er nogle fine ting at bemærke. Ens spoler hele vejen rundt, nemt at hæve playfield, separat kabinet / aflukke til højtalere osv osv.

Så tænkte bare andre måske også ville finde den interessant. Tænk sig hvis producenterne i dag gik op i sådanne ting på de nye maskiner. Men så er det selvfølgelig ikke sikkert det ville være rentabelt at producere dem...
Flippere: MM Gold, TOM, TOTAN, TZ, IJ, STTNG, CFTBL, RFM, SWE1, TFTC, CORVETTE, SS, BSD, SWDE, DM, HS2, Paragon, CP, Shrek, FH, RS, WH2O, BR, TS, TFLE, Congo, CC med CCEE, MB, GnR, Mustang LE, JD, ACDC Lucy, Metallica LE, Jokerz, SOF, RBION, HS, WW, CG, EATPM, ES, KISS, Fire, Playboy, Embryon, HH, Elektra, EB Deluxe, FG, IJ4, HG, CV
Arcade: 2XWar, 4XBG4, 4XSR2, 2XOR2, 2XD2, 2XBG3, MK4, T3, Spiderman, Space Gun, Gauntlet Dark Legacy, Revolution X, Crazy Taxi, Confidential Mission
Brugeravatar

united

  • Indlæg: 317
  • Tilmeldt: lør 26. aug 2006 12:04
  • Geografisk sted: Valby
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Capcom flippere - Havde de ikke fat i noget? :)

Indlægfre 30. mar 2018 20:28

Uden at være ekspert, så har jeg forstået at Capcom prøvede at “ gå lidt den anden vej” da de andre
etableret flipperproducenter, producerede billigere (og dårligere?) maskiner, dog gik den jo heller ikke for capcom...

Vi har en Airborne i flipperkælderen, og den har været meget stabil.

Glæder mig til at prøve andre Capcom maskiner.

Brian
United

Valbychamp

Tilbage til Flippermaskiner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 13 gæster

cron