SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tirs 19. mar 2024 07:50

Star wars DE mods

Om flippere, reparation, vedligeholdelse osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Jeppedk

  • Indlæg: 339
  • Tilmeldt: søn 8. maj 2011 22:14
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Star wars DE mods

Indlægfre 31. aug 2018 09:06

Jeg har fuske-moddet min starwars lidt. Egentlig er jeg fan af at holde tingene originale, men kunne alligevel ikke dy mig - og alt kan fjernes. Følgende er monteret:
Tusindsårsfalken, han solo figur, tie fighters og x-wings, speeder bike i shooter lane og en af Jabbas bountyhunters. Den sidste er nok den jeg synes fungerer dårligst. De andre virker mere “naturlige”.
Speeder biken er måske også lige stor nok, til at se 100% integrerer ud, men jeg synes det går an, netop fordi den sidder hvor den gør.

Kig med her:
https://www.dropbox.com/s/sfxpu0m1wgtit ... 1.mp4?dl=0

Hvad synes i? Blasfemi eller ok?

Og har nogen en boba fett figur liggende? Så kunne jeg prøve at bytte Bounty hunter.

Og en sidste bonus. Chewie gemmer sig i møntlågen og vogter pengekassen
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg
Jeppe.

jeg har aldrig vundet noget i en bamsekran
Brugeravatar

Michael_Randers

  • Indlæg: 460
  • Tilmeldt: søn 1. nov 2015 20:11
  • Geografisk sted: Randers
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Star wars DE mods

Indlæglør 1. sep 2018 16:09

Personligt har jeg intet imod mods. Så længe det holdes på et fornuftigt niveau. Der hvor jeg ikke er så god er når det simpelthen fylder for meget med diverse figurer, eller hvis det bliver én stor gang LED farvelade.

Men man skal selvfølgelig til en hver tid gøre lige præcist det man har lyst til. Hvis man synes det fedt, bør man være ligeglad med hvad alle andre synes :-)
Mvh Michael Jensen

Billede

Giv et bib hvis vi skal sparke dæk sammen en dag :)
Brugeravatar

Jeppedk

  • Indlæg: 339
  • Tilmeldt: søn 8. maj 2011 22:14
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Star wars DE mods

Indlæglør 1. sep 2018 20:09

Jeg er sådan set enig, og har derfor også holdt de fleste extrating i de “døde” områder, hvor de som ikle forstyrrer spillet, og mere bliver detaljer man opdager hen ad vejen. Ok... han solo sidder lige midt i det hele, men den ser til gengæld så integreret ud, at mange tror maskine er født sådan.
Mht led er jeg også på sammen hold. De gamle glødepærer giver en varme en feel led aldrig kan matche.
Jeg kunne heller aldrig finde på at smide er soundboard i - i mine ører er det netop fortolkningen på den simple hardware der er sjov at lytte til.
Ligsom jeg elsker at se hvordan der trylles med sølle 4 nuancer farver i DMD’en. Kreativitet og grafisk håndværk på højt plan.
Nye maskiner med en alm skærm er kedelige. Begrænsningen er udfordringen. Men jeg er nok miljøskadet, da jeg arbejder som artdirector og med grafiske løsninger.

Artwork på nye pinballs synes jeg personligt også er noget juks. Det er dårlig print, gnidret og ikke konsekvent stilnæssigt. AC/DC er et glimragende eksempel.

De oldschool illustrationer står knivskarpt, og stil er gennemført.

Men såden er vi jo så forskellige. Sp længe maskineriet kan “backtrackes” til original skal man bare gøgle løs.
Jeppe.

jeg har aldrig vundet noget i en bamsekran
Brugeravatar

Poseidon

  • Indlæg: 1301
  • Tilmeldt: ons 28. okt 2009 19:44
  • Geografisk sted: Ramløse nord sj.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Star wars DE mods

Indlægsøn 2. sep 2018 09:52

Ha ha...Det ser sku meget cool ud Jeppe :)
Bare ærgerligt at gemme Chewie låst inde så man ikk kan se ham ;)
Hvor har du fundet figurer og diverse ?
Jeg fandt nogle passende str figurer til min Avatar Pinball på en armerikansk hjemmeside

Mvh Roald
Pinballs i spil:
Ca 75 stk... Hele lortet kan ses her...
https://pinside.com/pinball/community/p ... collection

Til salg: Kommer løbende når de er klargjort ;)
Brugeravatar

Jeppedk

  • Indlæg: 339
  • Tilmeldt: søn 8. maj 2011 22:14
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Star wars DE mods

Indlægsøn 2. sep 2018 21:04

Hej Roald. Tak.
De små er micromachines. Og han + Chewie er “ kotobukiya “ figurer. Pisseflotte og ditto dyre.
https://www.shop4dk.com/statues-and-bus ... 2018-18:19)&gclid=EAIaIQobChMIw7mF6Iyd3QIVTbDtCh2zTQLQEAQYASABEgJXg_D_BwE

De laver en masse fede franchises inden for film og spil. Desværre synes jeg Chewie fyldte for meget til playfield. Han måtte også halveres, for at passe ind.

Endelig er der lidt gamle actionfigurer, Bounty vinteren og speederen, fra Kenner - den original produktion fra 80’erne.

Men generelt tror jeg faktisk at micromachines er meget godt at bruge. De er detaljerede, og nemme at skaffe og billige!
Jeppe.

jeg har aldrig vundet noget i en bamsekran

Tilbage til Flippermaskiner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron