SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tirs 19. mar 2024 05:34

BOP bumper lys

Om flippere, reparation, vedligeholdelse osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

deathsaveryb

  • Indlæg: 14
  • Tilmeldt: man 24. feb 2014 10:13
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

BOP bumper lys

Indlægtors 6. sep 2018 08:20

Jeg har en Bride of Pinbot hvor lysene i jet bumperne pludselig opfører sig anderledes.

Under et spil går bumperne og højre slingshot pludselig amok i 2 sek. uden kuglen har rørt ved dem. Derefter er alt umiddelbart normalt igen.

Lidt tid efter opdager jeg dog at jetbumperne ikke lyser når de slår til kuglen. Den venstre af de tre bumpere lyser konstant.

Mon ikke det er et forholdsvis easy fix at få lysene i bumperne til at virke normalt igen?
Brugeravatar

deathsaveryb

  • Indlæg: 14
  • Tilmeldt: man 24. feb 2014 10:13
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: BOP bumper lys

Indlægfre 7. sep 2018 09:08

update:
Imens et spil er igang og der ikke sker noget i lidt tid (har snuppet kuglen), går bumpere og slingshot amok i 1-2 sek. af sig selv hvorefter hovedet roterer til et nyt ansigt og tilbage igen med det samme.

Måske løber der noget strøm de forkerte steder hen?
Brugeravatar

Fonzy

  • Indlæg: 578
  • Tilmeldt: ons 19. sep 2007 19:33
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: BOP bumper lys

Indlægfre 7. sep 2018 10:24

Når du snupper kuglen midt i et spil så registrerer maskinen at der ikke er aktivitet på spillepladen og laver en "ball search" ved at slå med forskellige spoler for at finde kuglen. Det er normalt.

Jeg vil tro at de 3 bumpers skal lyse konstant.
Afmonter toppen af bumper og skift pære.
Brugeravatar

deathsaveryb

  • Indlæg: 14
  • Tilmeldt: man 24. feb 2014 10:13
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: BOP bumper lys

Indlægfre 7. sep 2018 10:40

Hej Fonzy, tak for svar.

Haha, var ikke klar over det var en ting med "ball search", jeg lærer noget nyt hver dag ;)

Ja, du har ret, bumpers skal lyse konstant (kan jeg se på en youtube video). Jeg vil prøve at skifte pærene. På bop kræver det at jeg afmontere flere dele for at komme ind til dem, men så kan jeg få gjort ordentlig rent og skifte et par posts og noget gummi i samme omgang.

Endnu et noob spørgsmål: Hvilken pære sidder i bumperne? Måske de samme på tværs af alle maskiner uanset om det er Williams, Bally, whatever?
Brugeravatar

deathsaveryb

  • Indlæg: 14
  • Tilmeldt: man 24. feb 2014 10:13
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: BOP bumper lys

Indlægfre 7. sep 2018 10:42

i grunden, sjovt at jeg er så langsom/stenet med at tæmme kuglen i mit spil at Ball Search går igang :D

Tilbage til Flippermaskiner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron