SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 14:11

Virtual pinball

Om flippere, reparation, vedligeholdelse osv.
  • Forfatter
  • besked

manta400

  • Indlæg: 1424
  • Tilmeldt: ons 22. jul 2009 20:50
  • Geografisk sted: viborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Virtual pinball

Indlægman 19. nov 2018 20:17

er der nogle der roder i Virtual pinball lige nu..

syntes jeg her en del problemer med og få de forskelige pin´s til og virke..


mvh

khvid

  • Indlæg: 67
  • Tilmeldt: lør 31. dec 2016 01:31
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Virtual pinball

Indlægman 19. nov 2018 22:34

Hej manta

Du skal på Facebook. Meld dig i en gruppe der hedder visual pinball junkies. Når du er blevet medlem kan du læse deres FAQ der står meget præcis hvordan du installere dine programmer plus de ved alt om hvordan det virker :)

manta400

  • Indlæg: 1424
  • Tilmeldt: ons 22. jul 2009 20:50
  • Geografisk sted: viborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Virtual pinball

Indlægtirs 20. nov 2018 08:38

jeg takker... tjekker dem ud..

spacefractal

  • Indlæg: 188
  • Tilmeldt: fre 14. apr 2006 16:59
  • Geografisk sted: Bagsværd
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Virtual pinball

Indlægtors 29. nov 2018 17:55

indtil da troede jeg dit pm var negativt ment, men det er altså ikke sådan jeg ser på et pga dette tråd.

Selv bruger jeg mere de officielle, altså Pinball Arcade, Pinball FX 2 (ved godt der fineds en 3, men nu er det alle borde til toeren jeg så har og valgt at holde til det), samt Zaxxaria Pinball, alle fra Steam. Alle 3 spil bruger heldigvis ret ens kontrol input og menu navigation. Netop menu navigation er endeligt årsagen hvorfor det er et trackball som sider i dén kabinet og så ellers mappet programmeret direkte på I-Pac interfacet.

PS. Her er alle borde købt 100% fuldt legalt, også alle Bally/Willlans borde i Pinball Arcade før de blev fjernet.

khvid

  • Indlæg: 67
  • Tilmeldt: lør 31. dec 2016 01:31
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Virtual pinball

Indlægfre 30. nov 2018 15:37

Visual pinball er stadig bedre end de købte og så er alt 100% gratis og ingen begrænsninger og fuldt lovlige! Køre man med nyeste version er de fleste stern maskiner også. der er ved at komme Jersey jack som wizard of oz kan hentes som test pt. Det så ikke plug and Play som betalings spil men så er se gratis og der er flere hundrede at vælge imellem!

spacefractal

  • Indlæg: 188
  • Tilmeldt: fre 14. apr 2006 16:59
  • Geografisk sted: Bagsværd
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Virtual pinball

Indlægfre 30. nov 2018 15:46

men det er pinball bordene rent faktisk ikke altid, hvis de ikke har fået licens til at bruge dem. Så er det ikke lovligt, ligesom rommene hellere ikke er det. Men nok om det. Der findes også en nyere variant med navn Future Pinball som bygger på samme koncept som Visual Pinball, dog here i fuld 3D.

Jeg har dog valgt at gå efter Pinball Arcade (har alle 7 sæsoner, før Bally/Willians er blevet fjernet), samt de 2 andre spil. De var så forskellige at jeg valgte at gå efter dem alle 3. Det er dog slet ikke nødvendigt at gå efter dem alle, som jeg har gjort. Årsagen er dog mre fordi kontrollen var lige til, og kan godt lide fysikken og gameplayet idem alle, og de var tilpas meget forskellige. Alle spil har indbygget frontend, hvorfor jeg har en trackball, som fungere som en mus som navigation.

Der er også en Pinball FX3, som dog kræver DirectX 11 for at overhovedet kunne køre. Det er dog også mega lækkert lavet, klart bedre end Pinball FX2 og faktisk også Pinball Arcade. men nu er det Pinball FX2 som dog er installere på arkade kabinettet, men det bør dog testes. Pinball FX2 er iøvrigt muligt røget af Steam for at give plads til Pinball FX3 alligevel. Men dog ej tjekket.

Iøvrigt.... Så er Pinball i VR også sjovt. Men det er dog en helt anden sag.

CuriousDan

  • Indlæg: 145
  • Tilmeldt: tirs 30. mar 2010 06:49
  • Geografisk sted: Østjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Virtual pinball

Indlæglør 1. dec 2018 09:52

https://www.pinballfx.com/?page_id=7790

Zen udgiver snart de næste 3 titler i deres Williams serie. Synes de er langt bedre lavet end Pinball Arcade. Og de har cab mode fra starten, noget som Farsight ikke gad lave til kunderne før sidste øjeblik.

Tilbage til Flippermaskiner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster