SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tirs 19. mar 2024 11:15

Første flippermaskine - men hvilken

Om flippere, reparation, vedligeholdelse osv.
  • Forfatter
  • besked

søren-lystfisker

  • Indlæg: 1
  • Tilmeldt: man 11. nov 2019 16:01
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Første flippermaskine - men hvilken

Indlægman 11. nov 2019 16:04

Hejsa..

Jeg er på udkig efter min første flippermaskine. Mit budget er ca. 10.000 kr.

Kan man få noget ordentligt for det beløb - og er der noget jeg bør være opmærksom på?

På forhånd tak..

mvh

Søren
Venlig hilsen

Søren, Odense

Har du brug for trafik - eller sikkerhedsspejle - så besøg:

https://trafikspejle.dk/
eller
http://daresco.dk/
Brugeravatar

hotton

  • Indlæg: 204
  • Tilmeldt: lør 7. mar 2009 20:53
  • Geografisk sted: Helsingør
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Første flippermaskine - men hvilken

Indlægman 11. nov 2019 17:10

http://www.retroarkaden.dk/index.html
Har en masse pinball maskiner du kan prøve.
Brugeravatar

MK83

  • Indlæg: 435
  • Tilmeldt: ons 26. sep 2007 23:03
  • Geografisk sted: Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Første flippermaskine - men hvilken

Indlægman 11. nov 2019 19:38

Hej Søren.

Velkommen til :D

Du skal nok lidt højere op hvis du skal have noget som virker, hvis det er maskiner fra 1991 og op du skal have.

Mvh.

Morten
Flipper: Getaway, Corvette, Indianapolis 500, Circus Voltaire, Roadshow, Flintstones, Johnny Mnomic, Scared Stiff.
Arkade: Battle Gear 4 Tuned, Daytona Usa 2 Power Edition, Mame Maskine, Compugame med hyperspin.

Se Mit Gameroom -----> https://youtu.be/6riobBwahCw

morten

  • Indlæg: 479
  • Tilmeldt: tors 13. sep 2007 10:53
  • Geografisk sted: Kolding
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Første flippermaskine - men hvilken

Indlægman 11. nov 2019 23:23

Hej Søren og velkommen til

Prøv evt. at tage en tyr til flipper-fabrikken i Fredericia, så er der da nogle maskiner at prøve og evt. få indtryk af hvad maskiner koster. Prøv at kikke under events, for at se hvornår der er åbent
Leder efter : Road show, ToM, eller andet spændende
Brugeravatar

Michael_Randers

  • Indlæg: 460
  • Tilmeldt: søn 1. nov 2015 20:11
  • Geografisk sted: Randers
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Første flippermaskine - men hvilken

Indlægtirs 12. nov 2019 14:41

Hej Søren

Umiddelbart bør du godt kunne få noget til 10.000. Men så skal du bare tilpasse dine forventninger. Du kan "sagtens" få en Bally / Williams System 11 maskine, men de mere populære DMD maskiner fra 91 og frem får du svært ved at finde i den prisklasse. Så skal du som Morten skriver, nok lidt højere op. Men hvad der er "ordentligt" er jo en meget individuel sag.

Hvad "der virker" er også individuelt for os alle. Kan man selv reppe lidt i tingene ser man måske ikke små justeringer, udskiftning af dele eller mindre elektriske finurligheder som et problem. Men kan man intet lave på maskinen selv, så vil der pludselig være mange maskiner der "ikke virker".

Er der noget du skal være opmærksom på? Ork ja! Men hvad, afhænger i stor grad af hvilken maskine du vælger, og hvem du køber af. Så det er lidt svært at svare specifikt på (som med mange andre begynder spørgsmål).

Personligt ville jeg som begynder holde mig til Bally / Williams. Dem har jeg selv haft lettest ved at reparere, og jeg synes baseret på egne erfaringer at det også er dem der er nemmest af finde dele til. Og så er de efter min egen mening lidt bedre kvalitet. Men når det så er sagt er det ikke noget du skal stirre dig alt for blind på. Du kan sagtens få en Data East maskine som er sjov og spiller som den skal.

Der er heldigvis masser af flinke og hjælpsomme mennesker i denne hobby, så det bedste råd vil næsten være at komme ud og møde nogen af dem. Så får du også mulighed for at prøve forskellige typer af maskiner, og kan så danne dig en fornemmelse af hvilken type maskiner du hælder mest til :)

Rigtig god fornøjelse med jagten. Men pas nu på! Den ene fører ofte den næste med sig :D
Mvh Michael Jensen

Billede

Giv et bib hvis vi skal sparke dæk sammen en dag :)

Tilbage til Flippermaskiner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster