SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 16:10

High power coils virker ikke WCS94

Om flippere, reparation, vedligeholdelse osv.
  • Forfatter
  • besked

LFC

  • Indlæg: 25
  • Tilmeldt: søn 23. feb 2020 16:52
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

High power coils virker ikke WCS94

Indlægfre 30. apr 2021 08:46

Hejsa,

Jeg har prövet på forskellige forums at få hjälp, men synes ikke der er så meget respons og så kom jeg i tanker om den her side, så nu pröver jeg lige at forklare problemet selvom det bliver en halv lang smöre. Skal gerne uploade billeder/video af alt hvad I skal bruge.

Jeg fik sendt min maskine (World Cup Soccer 94) til Sverige, men da den ankom var der omkring 8 stik rykket af boards i backboksen da ledninger var blevet trukket i da backboksen blev lagt ned. Der var mange böjede pins som jeg fik rettet op igen, er sikker på der ikke er knäkket nogen af.

Da jeg fik det hele sat på plads og tändte for den fik jeg ikke nogen fejl af test rapport. Startede et spil men fik ingen kugle til shooter lane. Efter at have rengjort optos i truget var det samme problem. Ingen kugle til shooter lane.

Jeg gik i solenoid test og 03 04 05 06 07 08 virkede ikke. De er alle high power coils og alle deler samme ledning röd/brun.
Det underlige er at efter at have reseatet nästen alle kabler i backboksen så kan jeg nogen gange tände den, jeg får en kugle og kan spille en kugle. Når den drainer så går den til ball 2/player 2, men så kommer der igen ingen kugle.
Mens jeg spiller den ene förste kugle ser det ud til alle coils virker, jeg kan starte multiball osv. Kickback har dog ikke virket på noget tidspunkt (har aldrig haft problemer med den för.)

Det er som om at maskinen skal have väret slukket i et par minutter för den vil give med den ene kugle at spille med, sluk og tänd hurtigt så får jeg ingen kugle ball 1.

Går jeg i test så virker coils ikke på noget tidspunkt.

Sidste status er at test rapport nu er begyndt at brokke sig over Check E.O.S switch på begge flippere. Flipperne virker fint, og EOS laver kontakt på begge, så ved ikke hvorfor den pludselig brokker sig over det nu, men måske det har en sammenhäng?

Ting jeg har tjekket:
- Interlock, alle kabler sidder på.
- Alle kabler sidder godt fast i backbosen, og er blevet reseatet flere gange.
- Har loddet et kabel der var en lille skade på.
- Derudover har jeg skiftet strömstikket fra dansk til svensk, men det burde ikke have nogen betydning.
- Sikringer vil jeg tjekke idag, har anskaffet mig et multimeter jeg ikke aner hvordan man bruger, og så skal jeg lige finde ud af hvordan man får sikringerne af maskinen. De sidder MEGET godt fast nemlig! Men jeg tror ikke det er en sikring da jeg jeg jo kan spille en kugle nogen gange.

Som sagt, hvis i skal bruge billeder/video af noget så får i det.

Tak fordi du gad at läse det hele :)

Casper
Brugeravatar

copcar

  • Indlæg: 66
  • Tilmeldt: lør 31. jul 2010 23:06
  • Geografisk sted: 6600 Vejen
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: High power coils virker ikke WCS94

Indlægfre 30. apr 2021 10:52

Hey
Med hensyn til dit problem med at ingen spoler virker i test,
skal du være opmærksom på at nogle bally/williams flippere afbryder spændingen til spoler når døren er åben.
kan ikke huske om det også gælder wcs94
i så fald skal du trykke dørkontakten ind for at spoler virker i test.

tjek om du har fået byttet nogle stik. (se manualen)
der er et par enkelte stik som kan byttes fordi blændstifterne sidder ens......!

mvh Peter

LFC

  • Indlæg: 25
  • Tilmeldt: søn 23. feb 2020 16:52
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: High power coils virker ikke WCS94

Indlægfre 30. apr 2021 11:03

Mange tak Peter.

Når jeg holder de to knapper inde på interlock så er det kun 03 og 04 der ikke virker, så det er da fremskridt! Det er kickback og lock release. Men jeg er helt sikker på at lock release virkede da jeg startede og spille en multiball på ball 1 i går. Kickback virker dog ikke, så måske der er noget galt med kickback og lock release? Evt en ledning jeg skal kigge efter?
Jeg pröver lige at gennemgå ledninger fra kickback og lock release og se om jeg kan finde nogen skader der.

LFC

  • Indlæg: 25
  • Tilmeldt: søn 23. feb 2020 16:52
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: High power coils virker ikke WCS94

Indlægfre 30. apr 2021 11:44

Umiddelbart kan jeg ikke se nogle skader på ledningerne eller på stikkene.
Jeg köbte et multimeter i går, men jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg bruger det. Er det noget jeg kan måle mig ud af med multimeteret? Og hvordan gör jeg? Jeg har en röd og en sort stang at måle med, men ved ikke hvor jeg skal sätte dem på, og er lidt bange for at få stöd :D Skal spillet var startet eller er det nok maskinen er tändt? Jeg kan nemlig ikke starte et spil mens jeg måler pga ball search går i gang.

Hvis jeg skal måle mig ud af det, skal jeg vide hvilken indstilling multimeteret skal stå på, hvilken farve stang jeg skal sätte hvor og hvor jeg skal sätte den anden, og så skal jeg vide hvad jeg leder efter da multimeteret giver mig tal og toner jeg ikke forstår.

Tilbage til Flippermaskiner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 12 gæster

cron