SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 13:43

The Getaway, ætset cpu-print

Om flippere, reparation, vedligeholdelse osv.
  • Forfatter
  • besked

HenrikC

  • Indlæg: 1
  • Tilmeldt: man 10. jan 2022 16:50
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

The Getaway, ætset cpu-print

Indlægman 10. jan 2022 17:39

Hej Flippere
Har The Getaway, der har stået med lækkede batterier.
Tog cpu printet (med batteriholderen) ud og rensede print med nylonbørste.
Det er ikke sååååå slemt endda, men en enkelt 10kohm modstand var tæret, og jeg har forsøgt at lodde en ny i, men tinnen (med flux) bider ikke rigtig…..og flere integrerede kredse ville nok have godt af en genlodning.

Maskinen booter og kommer ind i mellem op med boing og Williams display, vis log(?)mm. Andre gange kommer der motorstartlyd og fejlmeddelelsen: gnd short row 1is stuck closed. Jeg får ikke noget respons på knapperne i lågen til enter, lyd op/ned reset etc….

Inden problemet med batteriern, var der en ir-led/photo-sensor, der ikke erkendte at der var en pinnball på plads….det skal nok også laves.

Jeg søger hjælp til rep/gennemgang af cpu-print først og fremmest, tror jeg….hvad mener du?…..hvor finder jeg en der kan rep?

Mvh Henrik

MDO

  • Indlæg: 147
  • Tilmeldt: søn 6. sep 2009 22:00
  • Geografisk sted: Nordfyn
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: The Getaway, ætset cpu-print

Indlægtirs 11. jan 2022 17:00

Hej Henrik.

Skriv gerne i din profil hvor i landet du befinder dig.

Der er meget stor sandsynlighed for at baner der kører under kredsene U16-U19 er ætset væk/næsten væk og du kommer ikke uden om at skifte disse kredse + ordentlig rens og rep af banerne under disse.
Dette vil gradvis blive værre og værre indtil det helt stopper med at du'.
For at få lodningen ordentlig igen skal det renses fulstændigt af - lige som en kræftbehandling skal alt det dårlige væk for at operationen bliver en success...
Du er velkommen forbi mit værksted i Otterup på Nordfyn for en gennemgang og forevisning af hvordan du angriber og håndterer en sådan rep. Alternativt kan jeg reppe det for dig.
Send mig en privat besked for aftale hvis dette kunne friste.

Mvh Michael...

PS: Jeg har reppet et utal syreskadede print med efterfølgende garanti og er ikke en tilfældigt forbipasserende krejler - synes jeg selv ;) - Igen, send privat besked så kan du få referencer på personer jeg har reppet for.

Tilbage til Flippermaskiner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 11 gæster

cron