SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 25. apr 2024 20:28

Flipperturnering på Fyn til sensommer - ja - eller nej?

Om flippere, reparation, vedligeholdelse osv.

Flipperturnering på Fyn til sensommer?

Ja
7
70%
Nej
3
30%
 
Afgivne stemmer : 10

  • Forfatter
  • besked

Pinside.dk

  • Indlæg: 237
  • Tilmeldt: ons 9. nov 2005 13:09
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Flipperturnering på Fyn til sensommer - ja - eller nej?

Indlægtors 6. apr 2006 14:15

Hej..

Jeg overvejer at arrangere en flipperturnering på Midtfyn i sensommeren - ja måske endda kalde et "Fynsmesterskab".

Der vil være ca. 25 forskellige flippermaskiner at kunne afholde det på - meget forskellige maskiner fra 1979 og til 1995 - så nogle af maskinerne vil der ikke være mange som kender - hvorved nybegyndere også har en chanche for at opnå et godt resultat.

Hovedpræmien kunne f.eks. være en flippermaskine.

Samtidig er idéen at der vil være mulighed for køb & salg af flippermaskiner og reservedele fra 5 - 10 forskellige "udstillere". Dvs. jeg vil forsøge at få nogle af jer entuiaster til at tage nogle af jeres dele som i har til salg - samt evt. maskiner. - kommer man langt fra kan man jo bare tage nogle fotos og lave en A4 side med flipper til salg som så kunne hænge på en tavle el. lign.. Yderligere vil jeg forsøge at få f.eks. Ole fra www.parts4pinball.com til at fylde bilen med reservedele og kører til Fyn.

Tanken er at det skulle koste ca. 150 kr. at deltage i turneringen og ca. 25 kr. i entre for andre, som yderligere kunne spille frit på ca. 10 - 15 forskellige flippermaskiner.

Jeg vil gøre en del ud af at promovere det - bl.a. bør det være muligt at få det nævnt på TV2-FYN under deres begivenhedsprogram "Waders & Laksko" - så der er mulighed for at der kommer rigtig mange - også nye kommende flipperfans )

Kunne du tænke dig at deltage i det?

Jeg har lavet en afstemningsboks på forsiden af www.pinside.dk - her må du gerne afgive din stemme således jeg kan finde ud af om det er noget som skal arbejdes videre med eller ej.

Kommentar og forslag må meget gerne skrives i dette indlæg.

Venlig hilsen
Morten Bech
www.pinside.dk

Pinside.dk

  • Indlæg: 237
  • Tilmeldt: ons 9. nov 2005 13:09
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

for dælen da..

Indlægfre 7. apr 2006 14:28

for dælen da - så fik jeg trykket på "Slet afstemning" i stedet for "Status" - og der er ingen fortrydelsesknap - så væk var den...! :roll:

Så jeg har været nød til at oprette den igen - så jer der allerede havde stemt - må meget gerne gøre det en gang til - sorry. :wink:
Brugeravatar

flottenheimer

  • Indlæg: 258
  • Tilmeldt: man 25. jul 2005 22:02
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægfre 7. apr 2006 18:24

Hej Pinside, jeg tilføjede lige afstemningsmodulet på dit indlæg, da det stadig ikke var aktiveret. Håber det er OK.
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Indlægfre 7. apr 2006 18:50

Fordi man skal stemme på hans site..;)

Gæst

Indlæglør 8. apr 2006 10:11

Var der ikke mere ide i at slå hovederne sammen med Henrik nede fra Pinball World og måske udvide de arrangementer de holder af og til..

vweber

Super god ide..

Indlægfre 21. apr 2006 16:15

Hej Morten B.

Super god idé. Vi skulle nok kunne samle 3-4 nørder fra Aalborg området som er klar.....

Problemet er bare vi skal have fundet en bil som skal kunne have den flippermaskine vi vinder med bagi. :lol: :lol:

M.h.t. at udvide arrangement, syntes jeg at, jo flere arrangementer, jo bedre. Hvis Henrik og crew skulle have lyst til at deltage med maskiner, en stand eller andet, er dette vel en sag mellem arrangør og Henrik.

Til alle jer andre. Nu er chancen får at få sat ansigter på, samt at få en snak med andre flipper/automat folk. Kom nu på banen og vis interesse for et arrangement som dette. Det kræver et stort forarbejde som kun få gider.


Mvh
Morten Christensen
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Indlægfre 21. apr 2006 17:00

Anonymous skrev:Var der ikke mere ide i at slå hovederne sammen med Henrik nede fra Pinball World og måske udvide de arrangementer de holder af og til..


Nu er der vel heller ingen grund til at de altid skal blandes ind i arragementer bare fordi det har et flipper tema...

Nu er det jo ikke os alle sammen, der er lige gode buddies med Henrik...
:wink:

Gæst

Indlægfre 21. apr 2006 20:38

He, nej ved godt den gode With ikke er lige populær hos alle, fred være med det.

Det er nu heller ikke fordi jeg mener de skal indblandes hver gang der sker noget, jeg så bare hellere et godt end to middelmådige arrangementer, hvor det så end er (bare der er masser af legetøj :mrgreen:).
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Indlægfre 21. apr 2006 22:01

Helt enig..
Jo større jo bedre.
Og nu har Henrik og Peter jo også den største samling i Danmark, så klart det ville være bedre at holde noget der, da der så ville være så meget mere at kigge på.

Sådan er det jo med pins, jo flere jo bedre , derfor man hele tiden bygger til og stadig ikke har plads jo... :wink:

Pinside.dk

  • Indlæg: 237
  • Tilmeldt: ons 9. nov 2005 13:09
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtirs 25. apr 2006 09:23

Hej Gæst

Jeg synes at det er en god ide hvis man samler flippermaskiner fra odense og kolding - og holder en stor turnering. Vil du stille lastbil til rådighed - eller betale for en - samt hjælpe med at slæbe flippermaskinerne ud og ind?

Lidt sarkasme - men nogen gange er det tilladt at overveje om det man foreslår nu også kan lade sig gøre i praksis.

Det er min mening at foreslå Henrik at hjælpe med at markedsføre turneringen overfor deres medlemer - og samtidig vil jeg markedsføre Pinballworld overfor deltagerene og gæsterne.
Jeg kender ikke status på Pinballworld - men der sker ikke meget på deres hjemmeside - faktisk er der ikke skrevet noget om hvem der vandt DM. Der var også noget med at de ville holde en turnering i februar - men det blev vist ikke til noget. Så jeg tror ikke at jeg træder Henrik og Peter over tærene ved at holde en turnering på Fyn - tværtimod håber jeg at de er glade for omtale af flippermaskiner - da det jo kan hjælpe dem med at få flere medlemer.

Venlig hilsen

Morten
www.pinside.dk

Gæst

Indlægtirs 25. apr 2006 12:27

Nu er der jo ingen der har sagt at du skal slæbe alle dine flippere med :wink: man kunne jo bruge samme model som set andre steder med at folk medbringer 1-2 maskiner de gerne vil sælge eller bare vise frem.

Jeg har på intet tidspunkt sagt noget om at et yderligere arrangement vil "træde Henrik og Peter over tærene" - Det jeg har sagt var at jeg hellere så et godt end to gennemsnitlige arragementer om det så er i kolding, odense, københavn eller skagen for den sags skyld er mig ligemeget, lille Danmark er jo ikke større end man kan komme rundt.

Selvfølgelig har jeg intet imod to rigtigt gode arragement og jeg vil da helt sikkert også give et hvert nyt tiltag et besøg :mrgreen:, jeg kan bare godt frygte for det bliver svært, det er jo en lille hobby vi bevæger os i.

Just my two cents.

Pinside.dk

  • Indlæg: 237
  • Tilmeldt: ons 9. nov 2005 13:09
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtirs 25. apr 2006 20:37

Hej Gæst

Ja - jeg håber da også at jeg kan få nogen til at tage flippere med som de har til salg. Vi vil selv nok have en fem stykker - og var der fem mere ville det være perfekt. Jeg tror netop at det vil være sådan noget som ville gøre at man kunne vække interessen hos endnu flere. Min erfaring siger mig at når først folk ser og prøver flipperne og kommer i tanke om hvor fede de er - så vil de også have en. Det har jeg oplevet en del gange.

Om arrangementet bliver godt eller dårlige - det vil tiden jo vise. Men nu har jeg snart snakket med så mange om det - og gjort mig en masse tanker - så det ender jo nok med at vi prøver det af. Det koster jo ikke det store at prøve det af. Og er der bare 25 - 35 deltagere - ja så bliver der også til at sætte en flipper på højkant.

Og kom der så bare 10 - 20 nye flipperfans ud af det - ja så er det jo bare dejligt :lol:

mvh

Morten

Pinside.dk

  • Indlæg: 237
  • Tilmeldt: ons 9. nov 2005 13:09
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlæglør 3. jun 2006 20:40

Hej flipperfans

Flipperturneringen på Fyn er flyttet til foråret - men bliver nu endnu større og bedre :o)

Mere info herunder:

Pinside.dk arrangere i samarbejde med www.PinballWorld.dk en turnering til foråret 2007. Turneringen vil foregå i Ringe på Midtfyn. Den bedste fynbo vil blive kåret som Fynsmester og sammen med vinderen af turnering (hvis det ikke er samme person) går disse gratis videre til Danmarksmesterskabet i Kolding som vil blive afholdt 1 til 2 måneder efter "Fynsmesterskabet"
Hovedpræmien bliver en fed flippermaskine!
Mere herom senere!


Venlig hilsen
Morten
Pinside.dk

Tilbage til Flippermaskiner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 16 gæster