SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 23:51

Spg. ang. Bally's Space Invaders

Om flippere, reparation, vedligeholdelse osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Spg. ang. Bally's Space Invaders

Indlæglør 12. aug 2006 03:00

Jeg har et par forespørgsler ang. nogle fejl, som en eller anden herinde forhåbentligt har oplevet med sin egen pinballmaskine.

Det angår en Bally's Space Invaders maskine, der såvidt jeg har kunnet finde frem til på ipdb.org er fra 1980.

Det første problem, som vi ikke kan greje, er at spillet registrerer tilt, når kuglen får en ordentlig én på hatten fra den højre thumper bumper og rammer ind på det jeg har afbildet herunder (billedet er venligst tyvstjålet fra Ipdb.org).

Billede

Vi har måttet cutte et par kabler, for at undgå en konstant tilt så spillet kan starte, om det er her problemet ligger, aner jeg ikke. Generelt er det som om der er overgang i noget af det. Rører vi ved noget af metallet, kan en tilfældig bumper godt finde på at affyre. Efter et par grundige søgninger, har vi ikke kunnet finde en decideret fejl på undersiden af playfielden. Så vi har en tendens til at tro, der som standard er overgang i ******. :)

Den kan også finde på helt at resette spillet, eller "reboote" om man vil. Det er dog noget mere tilfældigt hvor kuglen rammer.

Den anden ting jeg vil høre om, er ang. lyset i og rundt om displayboksen. Ifølge filmklippet herunder, skal en række pærer blinke hele vejen rundt i kanten, samt rumvæsenets torso. Det sker ikke på vores maskine, uanset hvor mange pærer vi prøver at skifte, og uanset hvor grundigt vi trykker efter på alle stik. Så spørgsmålet er om en af kontrolprintene (Lamp Driver eller Auxiliary Lamp Driver) styrer de pærer som skulle blinke, som kan være gået. Og i så fald om de er til at udskifte og i det hele taget få fat på?

http://www.ipdb.org/files/2252/Bally_1980_Space_Invaders_15_sec_Space_Invaders_Movie.mpg

EDIT: Jeg kan også lige indskyde, at vi har en 20A sikring sidende i F1 (CPU controlled feature lamps), som foreskrevet. Men i mangel på én til F5 (general illumination lights), har vi istedet en 60A siddende.

Tilbage til Flippermaskiner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 47 gæster