SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 20:32

Hjælp - Enarmede på grill og cafe..

Om enarmede, reparation, vedligeholdelse osv.
  • Forfatter
  • besked

Kenned

Hjælp - Enarmede på grill og cafe..

Indlægfre 3. mar 2006 20:48

Hej alle,

Jeg skriver herinde fordi jeg håber nogen af jer kan hjælpe mig.

Jeg står med et projekt hvor jeg skal sætte en eller flere enarmede op på en grillbar og evt en café. Problemet er at jeg absolut ingen forstand har på de djævlens maskiner!

Så håber der er nogen herinde der vil hjælpe mig med følgende tvivl/spørgsmål

- Hvilke regler og love er der? (har googlet, men uden held) har hørt noget med en digitalovervågningsboks eller lign. og så er der noget med afgifter og tilladelser?

- Hvor besværlig er sådan en maskine at slutte til? Kan enhver gøre eller skal man være "nørd"?

- Hvor nem/besværlig er den at vedligeholde/reparere?

- Hvor stor tilbagebetalingsprocent har de mest almindelige maskiner?

Og sidst men ikke mindst er andre gode råd velkomne!

Ps. Ved der er firmaer der stiller disse op for dig osv, hvilket ville gøre alle disse spørgsmål irrelevante, Men til gengæld napper de også 50% så den mulighed er der ingen grund til at pointere :wink:

Venlig Hilsen
Kenned
Brugeravatar

Bally

  • Indlæg: 238
  • Tilmeldt: lør 10. dec 2005 21:57
  • Geografisk sted: Midtsjælland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Regler

Indlægfre 3. mar 2006 22:36

Hejsa.

Her er lidt hjælp på vejen inden evt. opstart.

Man kan sige at selvom du har en udbetalingsporcent på 76 eller 83 %, ja så er det sådan at en automat indtjener ca. 40 %.

Du skal have nyere maskiner der er tilsluttet en dat-boks (boks der er opkoblet til told og skat). Dvs. dine automater skal være synet/godkendt til opstilling hvilket gøres af spillemyndigheden. (Ikke noget man må selv).


Regler fra spillemyndigheden:

Spillemyndigheden 26 maj 2000
Her er gengivet de vigtigste ændringer i den nye lov om spilleautomater gældende fra 1 januar 2001

På afgiftområdet er der sket en større ændring således at man før betalte en fast årlig kommunal afgift som var svær at overskue da der var næsten lige så mange forskellige satser som der var kommuner, med den nye lov er det blevet mere enkelt og ens i hele Danmark.

Satser pr. 1 januar 2001 ( fortsat gældende i 2005 )

alt overskud fra 0 - 30.000 kr. pålægges med 40 % afgift, alt derover med 70 % For spillehaller gælder at alt overskud op til 250.000 kr. pålægges med 40 % + 3.000 kr. pr. automat op til 50 stk. Derefter betales der yderlig 1.500 kr. pr. maskine, alle satser er månedsvis.

Dertil opkræves der 1 % til behandling af ludomani.

Spillemyndigheden har fastsat et depositum på 7.500 kr. for restaurationer og 95.000 kr. for spillehaller som sikkerhed for en hver tid skyldige afgift.

Hele spilleindtægten vil fremover være fritaget for moms, dog under forudsætning at automatoperatøren er tilladelsindehaveren.
Den nye lov giver mulighed for udbetaling i penge eller spillemønter som kan kræves omvekslet til kontanter.

Restaurationer må højest have 3 spillemaskiner, restaurationen skal være i besiddelse af alkoholbevilling. En del af afgiften fra spillehaller kan efter godkendelse fra spillemyndigheden gives til velgørende formål, spillehaller vil blive pålagt lønsumsafgift.

Der må ikke i spillehaller være opsat andre former for automater i samme lokale.

Alle automater skal være tilsluttet spillemyndigheden senest 1 januar 2006, hvor gældende dispensationer udløber.

-----------------

Håber du blev klogere på det hele.

Hilsen Anders
Brugeravatar

pinking.dk

  • Indlæg: 613
  • Tilmeldt: søn 24. jul 2005 00:06
  • Geografisk sted: Brøndby Strand
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlæglør 4. mar 2006 09:30

Hej Bally,

Hvordan hænger det sammen at man kan tjen 40% på noget der har en udbetalings procent på 70-80 ?

vh.

pinking
Brugeravatar

Bally

  • Indlæg: 238
  • Tilmeldt: lør 10. dec 2005 21:57
  • Geografisk sted: Midtsjælland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indtjening

Indlæglør 4. mar 2006 10:31

Alle gevinster tæller med i "udbetalingsprocenten" - 3 appelsiner, klokker osv. Små gevinster som folk ikke får det store ud af.

Så selvom udbetalingsprocenten er 83 % - så er det ikke sådan at du putter 1000 kr. i maskinen og får en gennemsnitlig gevinst på 830 kr.

Forklaringen på at en maskine indtjener det samme, om din automat står til 76% eller 83 % er som følger:

En udbetalings procent på 76 % vil give hyppigere bankspil men mindre gevinster, hvor den ved 83 % giver færre bankspil men større gevinster.

Spillestederne med høj udbetalingsprocent 83-88% lokker spillere til,
men der er længere mellem bankspillene/jackpot spil, men til gengæld giver jackpoten så også mere hvis du får den.

Håber det var svar nok på spørgsmålet :lol:

Hilsen Anders
Brugeravatar

pinking.dk

  • Indlæg: 613
  • Tilmeldt: søn 24. jul 2005 00:06
  • Geografisk sted: Brøndby Strand
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlæglør 4. mar 2006 12:28

Falsk markedføring :)

Man ville netop tro at for hver 100 kr man smed i så skulle man få 83 ud i snit. Men jeg forstår hvad du siger...

Kenned

Indlæglør 4. mar 2006 17:40

Men det hænger da stadig ikke sammen med at man tjener 40% af den samlede omsætning i maskinen, hvis den tilbagebetaler 70-80 procent, uanset om det er i store eller små gevinster!..

Men mange tak for den hjælpende hånd Bally. Har også selv endelig fundet frem til "loven for gevinstgivende spilleautomater"..

Men er lidt interreseret i den dat-boks du nævner. Er den, og selve spillemaskinen for den sags skyld, noget man nemt kan slutte til? Og hva koster sådan en når den nu skal være nyere og med datboks? (havde håbet på at kunne købe brugt og billigt ;(

Bare for at være helt sikker her, Spillemyndigheden, er det ikke kommunen?

Kenned
Brugeravatar

Bally

  • Indlæg: 238
  • Tilmeldt: lør 10. dec 2005 21:57
  • Geografisk sted: Midtsjælland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

hjælp

Indlæglør 4. mar 2006 20:57

Hej Kenned.

Søg selv efter mere info hvis du vil igang med at være opstiller.
Se bla. her: http://www.d-a-b.dk

Det er svært at vejlede dig vedr. priser. For at en maskine er populær, kræver det jo at den ikke er mange år gammel og så koster de altså noget. Vel 15.000 kr. pr. maskine og opefter. Det er selvfølgelig så en brugt til den pris :shock:

Men held og lykke på din vej med planen.

Hilsen Anders

QBIC - 6400

Opstilling af maskiner

Indlægsøn 2. apr 2006 01:13

1. Gevinstprocent

Det er helt fejlfortolket at mene at man kan vinde 700 - 900 kr. tilbage
på 1000 kr.

At du har en gevinstprocent vil sige som Bally antyder

Ved 76 % vil der forekomme flere jackpot udbetalinger end ved 83 % men de vil så ikke være så høje som ved 83 % det hænger ligesom sammen.

Den samlede indtjening kontra udbetaling er for en typist automat pr. år ca. 40 % af den samlede indtjening. altså ved 100.000 vil den udbetale samlet 40.000 kr. resten skal der betales afgift af.

2. Opstilling

Jeg opstiller automater af en hver art, men ikke på delebasis som andre, vi kører med 75 % af overskudet til spillestedet og 25 % til os selvfølgelig efter alle betalte afgifter, det kan næsten ikke betale sig for dig kun at have 3 automater, du skal op omkring 18 stk. for at det kan give overskud, og det vil ikke give noget overskud de første 2 - 3 år, automaterne skal jo betales, men du kan skrive til info@qbic.dk så skal jeg hjælpe dig igang men husk der er mange faldgrupper og det kan blive en dyr fornøjelse at drive automatvirksomhed.

3. Indtjening

Intet er gratis, Told & Skat skal have, spillestedet gør det heller ikke gratis, du skal selv stå for vedligeholdelse, den bedste indtjening er hvis du kan overtale spillestedet til at leje dine automater for 1000 kr. pr automat pr. måned, husk at lave en aftale med dem over 4 år for så har du afviklet gæld på automater uden du skal invistere mere end nødvendigt, det koster mange penge bare så simpelt at få udskiftet et spil, det kan vælte din indtjening til negativ.

Hvis du ønsker lidt rådgivning kan du kontakte mig på
info@qbic.dk eller pr. telefon 2336 4892 - 7443 4892
/ Qbic Sønderborg - Niels Pedersen

flippermanden

Indlægman 3. apr 2006 12:43

Hejsa..

Ved i om der er nogen regler for opstilling af flippermaskiner?

Skal man have tilladelse til det?

Hvad kan man forvente at sådan en indspiller på feks. en større grillbar?

Hvordan deles indtjeningen normalt mellem opstiller og grillejer?

På forhånd tak

Flippermanden

Tilbage til Enarmede

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 25 gæster