SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 19:40

Vis mig dit værktøj :)

Om andre maskiner eller om helt andre emner
  • Forfatter
  • besked

perolsen

  • Indlæg: 377
  • Tilmeldt: tirs 19. dec 2006 21:16
  • Geografisk sted: Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Vis mig dit værktøj :)

Indlægtirs 22. jan 2019 19:36

Hep

Tænkte det kunne være spænderne at se hvad andre bruger/har af værktøj, hvis de som mig sidder og roder med lidt elektronik i fritiden.

Når man først begynder så griber det om sig :o , med diverse komponenter og dele - så er det godt at Kina er opfundet, for mange af de stumper man skal bruge kan man ikke rigtig få her hjemme. :)

Tænkte at tråden også kunne bruges til at dele tips og erfaringer, om hvor man køber - godt og dårligt værktøj og hvad det er man skal bruge når man gerne vil gå i krig med at lave sine egne maskiner selv når de ligger sig på ryggen og kræver opmærksomhed. :D

Personligt så begyndte jeg mere eller mindre for et par år siden, hvor jeg fik min Sega - G-loc deluxe som havde diverse defekter. (den historie kan findes her i forumet)

Efterhånden så har det grebet om sig med andre af mine maskiner der har krævet opmærksomhed når de valgte at gå i stykker.
Jeg er bestemt ikke nogen haj til elektronik, har ingen baggrund bag det, og det er ikke mit normale job - til daglig så arbejder jeg med EDB - som jeg fortrækker at udtrykke det :D

Det der driver mig er tre ting, glæden ved at selv kunne lave det, og min stædighed :) plus at måske kunne hjælpe andre der står i samme situation med deres maskiner, derfor forsøger jeg at lave et par repair logs når jeg syntes jeg har noget der kan bruges - for ved selv hvor meget det betyder når man kan finde noget godt fra andre på nettet.

Så min lille Værktøjskasse består af føgende.

Loddestation - ikke en af de smarte og dyre men den kan holde temp og der er forskellige spidser efter opgaven.
Loddestation.jpg


En billig af lodder til godt 40 kr
Effektiv og jeg syntes den er god til prisen, men råd bestil et par stykker for de går altså i stykker og det er når man lige sidder midt i det spænderne rep med alle stumperne klar :?
Tinsuger.jpg



En Kina tester - billig tester der næsten kan teste alle de komponenter du smider i den, kan de ikke, så bare på med et par ledninger med krokodille næb
Kina tester.jpg


Et multimeter - ikke avanceret mindre kan også gøre det
Multimeter.jpg


Så er der kasserne med alle de gode stumper :D
De fleste af stumperne er handlet på http://www.aliexpress.com er der stumper som jeg ikke kan finde der, og de er specielle. ex nogle af dem til min g-loc så er der et kinesisk trading site http://www.alibaba.com hvor man også kan købe stumper på.
Når man køber ved ex. aliexpress så kan der gå fra 14 dage til 4-5 uger inden man har sine stumper, og skulle man være så uheldig at de forsvinder på vejen så kan man få pengene retur uden problemer.

Kasse1 back.jpg

Kasse1 front.jpg

Kasse 2.jpg

Kasse3.jpg

Kasse 4.jpg

Kasse 5.jpg

Kasse 6.jpg

Kasse 7.jpg


Nåe ja selve kasserne til stumperne, de er de små fra Harald nyborg - har et par store det har jeg fortrudt, da de er for store og bøvlet plus at låget flexer lidt mere, så nogengange så hopper der stumper rundt fra rum til rum inde i kassen, så køb de små :) -Og det kunne da være man skulle have et par mere så man også kunne sortere sine modstande :D Ligenu så er det organiseret kaos i den kasse

Sidder man selv og har noget der ikke gider virke mere, og har modet på det, så kan man på nettet finde mange gode guides og flow charts til hvordan man evt. retter en fejl på et chassis.
Mvh
Per Olsen
Se mit game room OPDATERET SEPTEMBER 2023!
https://www.youtube.com/watch?v=mPhUhzPt9w4
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4394
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Vis mig dit værktøj :)

Indlægtors 24. jan 2019 16:06

Ser sku godt ud, orden i stumperne, kan jeg ikke lige sige om mit....;)
40 for en de lodder er da et fund, hvor fandt du en så billig henne ?

perolsen

  • Indlæg: 377
  • Tilmeldt: tirs 19. dec 2006 21:16
  • Geografisk sted: Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Vis mig dit værktøj :)

Indlægtors 24. jan 2019 21:55

Hejsa

Tak :) jeg kan bedst lide når jeg kan finde det jeg skal bruge.
Aflodderen kan du få her - den er godt nok steget med 7 kr siden jeg købte så den er på 47 kr nu :)
https://www.aliexpress.com/item/New-30W ... 4c4dLF3LBT
Mvh
Per Olsen
Se mit game room OPDATERET SEPTEMBER 2023!
https://www.youtube.com/watch?v=mPhUhzPt9w4
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Vis mig dit værktøj :)

Indlægfre 25. jan 2019 12:32

Hej perolsen. Sjov tråd :D

Det ser rigtig godt ud og sikke en orden du har. Gid jeg havde det samme :lol:

Men jeg er da godt undervejs med sorteringen. Mangler dog stadig 3-4 flyttekasser :D Prøver at poste i samme stil som dig.

Loddekolbe og loddestation. Stationen er en billig kineser
lodde.jpg


Udloddestation. Igen en billig kineser, men er vildt glad for den
udlodde.jpg


Hjemmegjort ESR-meter, logisk probe, lup og en vidunder-tang :D
print.jpg


Multimetre
multi.jpg


Til skærme og chassis'er: Degauss-wand, adjust tools og aflade-værktøj
skærm.jpg


Eprom-programmer og sletter
prommer.jpg


Diverse dele og ledninger
kasse2.jpg

IMAG3057.jpg

Det er hvad der indtil videre ser lidt ordentligt ud :D
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

Michael_Randers

  • Indlæg: 460
  • Tilmeldt: søn 1. nov 2015 20:11
  • Geografisk sted: Randers
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Vis mig dit værktøj :)

Indlægfre 25. jan 2019 21:47

Der kan spares en 5’er på udlodderen via eBay :-)

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 3613598257
Mvh Michael Jensen

Billede

Giv et bib hvis vi skal sparke dæk sammen en dag :)

Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster