SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 15:05

Køb af bærbar

Om andre maskiner eller om helt andre emner
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Juggernaut

  • Indlæg: 187
  • Tilmeldt: tors 1. sep 2005 14:53
  • Geografisk sted: Næstved
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Køb af bærbar

Indlægsøn 9. apr 2006 08:44

Jeg håber på lidt seriøs vejledning til køb af bærbar. For noget tid tilbage var jeg helt med på bølgen om hvilke processorer og grafikkort man skulle bruge, men det er datid! Nu er der et hav af mærker og muligheder til at optimere sit ønske.

Mine krav er følgende:

1. Den skal være støjsvag
2. Den skal kunne klare at spille lidt tungere spil. Jeg ved ikke om det er urealistisk med Oblivion :)
3. Budgettet er MAKS 12k.
4. Den skal have en god og klippefast finish. Altså ikke noget klambang mærke:)

.. En af mine venner foreslog mig noget IBM, men der er vist noget med at de er købt af et mærke der hedder Lenovo. Har I erfaringer med dette mærke? Jeg har også lige spørgsmålet om forskellen på f.eks. Acer, Abook, Fujitu-Siemens osv.. Er det bare et spørgsmål om man bedst kan lide æbler eller bananer? Eller er der virkelig kvalitetsforskel?
Brugeravatar

acroberts

  • Indlæg: 276
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 14:19
  • Geografisk sted: Randers
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 9. apr 2006 20:41

Hold dig fra Abook. Det er noget billig møg. Acer er OK, men hvis du alligevel har 12k i budgettet, så køb hellere noget med bedre kvalitet (f.eks. IBM eller HP). Lenovo har købt IBMs PC produkter i deres helhed, så en Lenovo Thinkpad ER altså en IBM Thinkpad.
Brugeravatar

Juggernaut

  • Indlæg: 187
  • Tilmeldt: tors 1. sep 2005 14:53
  • Geografisk sted: Næstved
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 10. apr 2006 08:15

Abook var en mulighed, da jeg har en kammerat der kan skaffe dem med lidt procenter i hatten. Ellers har jeg også kigget lidt på denne Toshiba: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=184526
Men jeg må nok indse at Oblivion ikke kommer til at køre fornuftigt på en bærbar, med mindre at man ofrer en mindre bondegård...
Brugeravatar

acroberts

  • Indlæg: 276
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 14:19
  • Geografisk sted: Randers
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 10. apr 2006 10:56

Har selv lige købt en Acer Aspire 3004. Den er fin og ikke så dyr (6k), men jeg skal jo ikke kunne spille på den.

Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 31 gæster