SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 17:42

Synes der skal noget helt anderledes til :P

Om andre maskiner eller om helt andre emner
  • Forfatter
  • besked

Fjeder

  • Indlæg: 158
  • Tilmeldt: tirs 5. apr 2011 18:12
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Synes der skal noget helt anderledes til :P

Indlægtors 7. jul 2011 14:02

Heya alle

Sad lige igår og stenede lidt på youtube, ganske underholdende, især når jeg finder nogen af de fede gamle numre :D
Fandt den her, en tidlig sag med dem, der senere kaldte sig KLF:
http://www.youtube.com/watch?v=h5YA0Uq2 ... re=related

Det er det gamle Dr Who tema, der er samplet med lidt andre kunstnere, hvilket de var meget gode til dengang :)
Nogen der kan høre hvilke andre numre de bruger ?? :D

Først og fremmest er der Sweet "Blockbuster"
http://www.youtube.com/watch?v=BgrYf7VWASE

Der er også Gary Glitter "Rock'n Roll part 2"
http://www.youtube.com/watch?v=Nras3c8r45k

Og til jer, der synes der var noget bekendt ved Sweet Blockbuster, så prøv at lytte lidt til Status quo:
http://www.youtube.com/watch?v=l50Fp4l1fCk

Det jeg tænker på er, der hvor guitaren "synger whatever you want", kan ikke lige beskrive det bedre :) .. Men det gør guitarene i både status quo og the sweet :P
Brugeravatar

Sumez

  • Indlæg: 231
  • Tilmeldt: søn 9. jan 2011 22:42
  • Geografisk sted: København NV
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Synes der skal noget helt anderledes til :P

Indlægons 13. jul 2011 09:44

Timelords er ikke "KLF's gamle navn", det er det alias de lavede Dr. Who nummeret under (ligesom Lords of Acid lavede musik til Mortal Kombat som "The Immortals")

KLF var oprindeligt (og på daværende tidspunkt) kendt som "The Justified Ancients of Mumu", de har masser af "kaldenavne" som en del af deres koncept. :) 2k, The JAMs, K Foundation, osv.

Ved ikke lige hvad der er så specielt ved deres Who-nummer i sig selv, men de tjente kassen på bl.a. det nummer, hvilket resulteret i den handling der forevigt vil gøre KLF til legender:
http://en.wikipedia.org/wiki/K_Foundati ... llion_Quid


Så fik vi lige lidt gode facts på banen. :)
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Synes der skal noget helt anderledes til :P

Fjeder

  • Indlæg: 158
  • Tilmeldt: tirs 5. apr 2011 18:12
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Synes der skal noget helt anderledes til :P

Indlægons 13. jul 2011 13:00

Puha.. de havde jo mange navne, hehe.. skrev bare "dem der senere blev kendt som klf" for nemhedens skyld.. Men ja, det var bare et alias blandt mange, haha, og vist nok også den eneste gang de udgav noget under Timelords navnet..

Mit gæt er at timelords navnet blev brugt pga det var til Dr. Who temaet?? Han er jo rejsende i rum og tid ;) .. Nu ved jeg ikke hvor mange der kender Dr Who, men det er en kult serie i England, hvor der har været.. 5?? doktorer.. nej 11, slog det lige op... Pudsigt nok hedder nummeret "doctorin the tardis", og tidsmaskinen (telefonboksen) hedder tardis.
Det jeg tror der har gjort nummeret til en success, er de andre numre de har samplet fra, og læg lige mærke til at både Sweet og Gary Glitter var/er englændere. Så man fristes til at sige det var et ærke-engelsk nummer ;) hehe... så et eller andet sted, tror jeg da pokker, det blev populært derovre :)

KLF er måske ikke officielt kendt for at lege?? Men det er ikke desto mindre det de gør, haha.. Fx Justified Ancients of Mu Mu... Tages forbogstaverne, bliver det til "jamm" og flertal på engelsk klares som regel med et s, så derfor bliver det til "jams".
Mu kan både være en forkortelse for music, og en legendarisk ø/kontinent ting, som resterne af menes at ligge ud for Japans kyst, dvs der kommer noget atlantis agtigt over det!

En underholdende ting ved KLF, er den måde, det hele kan kobles sammen på, altså de udtryk de bruger, og som går igen og igen, fx mu mu, eternity, 23 osv.. For ikke at tale om deres forhold til Illumanitus. Prøv at kigge på deres logo, en ghettoblaster på en pyramide, en pyramide er et frimurer logo (ifølge konspirations teoretikere).

De huskes måske blandt nogen bedst for at brænde 1 mio £ af, men der er andre, der husker dem for deres optræden ved Brit Awards i 1992, hvor de skød med løse patroner ud over publikums hoveder, og efter deres optræden, blev det oplyst at "KLF havde forladt musik industrien" lidt i stil med det gamle "Elvis has left the building".. og bagefter smed de et dødt får foran indgangen til after party'et..

Personlig mening:
Et eller andet sted havde de en slags forhold til det legendariske, og har formået at gøre sig selv mere eller mindre legendariske. De havde fingeren på pulsen, for hvad der kunne blive en success, og hvad der skulle til for at være forud for deres tid.. Hvis der er nogen der er i tvivl om de var forud for deres tid, så lyt til noget af materialet fra 1988 som fx "what time is love"..
Jeg tror de har været fuldt ud klar over hvad de lavede, og har brugt lang tid på at sammensætte hele konceptet for klf...

Fjeder

  • Indlæg: 158
  • Tilmeldt: tirs 5. apr 2011 18:12
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Synes der skal noget helt anderledes til :P

Indlægons 13. jul 2011 13:12

Dejligt der endelig var nogen der gad skrive noget :D ... lavede indlægget for at der kom lidt andre ting end bare spillemaskiner og elektronik på boardet :p

ps Jeg har ikke formået at finde ud af hvad politibilen i deres musikvideo'er symboliserer. Den er med i de fleste musikvideo'er på en eller anden måde.. Jeg ved bare det er en 1968 Ford Galaxie, og den har tjent som politibil i usa. Ifølge KLF selv talte bilen til dem, fortalte den hed Ford Timelord og synes de skulle hedde Timelords... og så skulle den have nummeret 23 skrevet på taget.. hmmm
Brugeravatar

nico

  • Indlæg: 346
  • Tilmeldt: lør 3. okt 2009 15:00
  • Geografisk sted: Østjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Synes der skal noget helt anderledes til :P

Indlægons 13. jul 2011 13:20

Fjeder skrev:Dejligt der endelig var nogen der gad skrive noget :D ... lavede indlægget for at der kom lidt andre ting end bare spillemaskiner og elektronik på boardet :p


Ikke for at være spydig, der findes jo forum's for alt,
og dette forum er jo sjovt nok for spillemaskiner :roll:
måske derfor folk som er interesseret i arcade,pin's og enarmede skriver herinde ?

Fjeder

  • Indlæg: 158
  • Tilmeldt: tirs 5. apr 2011 18:12
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Synes der skal noget helt anderledes til :P

Indlægons 13. jul 2011 14:04

nico skrev:Ikke for at være spydig, der findes jo forum's for alt,
og dette forum er jo sjovt nok for spillemaskiner :roll:
måske derfor folk som er interesseret i arcade,pin's og enarmede skriver herinde ?


Nu det måske mig der er spydig :P men jeg citerer lige hvad der må skrives i det her forum på det her board:

Diverse
Om andre maskiner eller om helt andre emner


Så at lave en tråd hvor der er lidt om musik, ser jeg ikke noget galt i.. Det er ikke for at lave om på noget som helst, der skulle bare lidt gang i den.. måske der var andre, der gerne ville lave en lignende tråd, eller følge op på den her, med andre interessante musik historier :)
Jeg kan godt lide det her forum/board, det er på dansk, der er en god omgangstone, og jeg lærer en masse.. Men som en engelsk lærer jeg engang havde sagde: "bare fordi det er engelsk time vi har, behøver alt undervisning ikke være på engelsk"...
Det jeg vil sige med citatet, er at bare fordi boardet her er omkring spillemaskiner, behøver det hele ikke handle om spillemaskiner, og det er pudsigt nok også meningen med min tråd :)

Kunne have citeret Monty Python og skrevet "And now for something completely different", men valgte at omskrive og for-danske den lidt :D .. folk skal jo nødig tro jeg er en englænder tosse ;)

Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 26 gæster