SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er søn 28. apr 2024 02:46

critical system error

Om andre maskiner eller om helt andre emner
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Raptor

  • Indlæg: 111
  • Tilmeldt: fre 31. mar 2006 09:55
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

critical system error

Indlægtirs 5. sep 2006 21:11

Jeg har et lille problem jeg har fået errorsafe og pestcontrol på min pc jeg fik det hele fjernet med spybot. Men der står et lille spørgsmåls tegn ned ved siden af uret der blinker og siger "critical system error" uanset hvordan man klikker på det ventre eller højre åbner den Explorer og går ind på denne hjemme side http://www.virusburst.com/?aff=334 .........................

Hvordan kommer jeg af med det spørgmålstegn og hvad der ellers kunne tænkes at følge med...


Og ja format c: men det ville jeg nu gerne undgå

Det skal lige siges at jeg fik dette lort ind på min pc efter jeg trykkede på et link her inde jeg kan desværre ikke finde det men det skulle være et video klip som ikke kan vises men man kan bare hente et nyt codec på linket også og så er det sket. Linket skulle vist være af Britney S
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtirs 5. sep 2006 21:25

Ja, jeg har fjernet de links igen.

Adaware tror jeg kan fjerne det.

Og husk at fjerne de filføjelser af programmer den sikkert også har lagt under tilføj/fjern programmer.

Du kunne da tænke dig til at en XXX film med Britney var for godt til at være sandt... :shock:
Brugeravatar

Raptor

  • Indlæg: 111
  • Tilmeldt: fre 31. mar 2006 09:55
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtirs 5. sep 2006 21:35

koluda skrev:Ja, jeg har fjernet de links igen.

Adaware tror jeg kan fjerne det.

Og husk at fjerne de filføjelser af programmer den sikkert også har lagt under tilføj/fjern programmer.

Du kunne da tænke dig til at en XXX film med Britney var for godt til at være sandt... :shock:


Det var godt....... jeg fik det væk ved at kører spybot bagefter adaware derefter var der under tilføj og fjern programmer var der et lille program som hed system alerter tror jeg nok det hed så nu er min pc ok igen. den var ellers helt låst før
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtirs 5. sep 2006 22:08

.oO( muehehe.. )

Du må da vide bedre end at klikke på sådan noget. :P
Brugeravatar

Raptor

  • Indlæg: 111
  • Tilmeldt: fre 31. mar 2006 09:55
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtirs 5. sep 2006 22:13

Creek skrev:.oO( muehehe.. )

Du må da vide bedre end at klikke på sådan noget. :P


ja det gør jeg heller ikke normalt men jeg regnede ikke med der var sådanne personer her inde som lå sådan noget lort ind. Det var min fejl jeg stollede på linket. Håber at hvis den person har lagt mere ind bliver smidt ud for altid..... Det ville jo være ærligt at få siden her ødelagt af sådan på "SJOV MAND" "HA HA "
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtirs 5. sep 2006 22:17

Indlæggene er slettet og hans IP er banned , andet kan jeg desværre ikke gøre.

Men ellers tjek hvor folk kommer fra, og om de har postet noget herinde før.

Netop derfor jeg opfodrer folk gang på gang , til at skriver lidt om info i deres profil, faktisk umuligt for mig at spotte dem ellers nemlig..
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtirs 5. sep 2006 22:20

Jeg kan ikke huske om dette forum kræver validering ved oprettelse af en ny bruger, men uanset om der er det, har det højst sandsynligt været et script, som støvsuger nettet for phpBB fora. Og når scriptet støder på et, opretter den automatisk en bruger og smider links til vira, spyware, eller des lige.

Jeg har været ude for noget lignende på et snitz2000 forum jeg kører. Det eneste der er at gøre imod det, er at slette brugeren og de indlæg den har oprettet, når det sker.

Og når man ser et suspekt link, er det god fornuft at være skeptisk. Specielt hvis man bliver bedt om at downloade noget, efter at have kommet ind på linket.
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtirs 5. sep 2006 22:23

Gør det , kræver validering via mail.

Det har fjenet godt 95% af sådan indlæg.
Skal jeg fjerne det helt, skal det ske ved at jeg skal godkende brugere før de kan poste, og har jeg ikke tiden til.

Derudover er det faktisk også svært at skille dem alligevel, når så mange bruger hotmail osv... og ikke skriver lidt omlysninger om dem selv.
Brugeravatar

Raptor

  • Indlæg: 111
  • Tilmeldt: fre 31. mar 2006 09:55
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtirs 5. sep 2006 22:41

Nu vil jeg lige sige det er rart at hører at der bliver gjordt så meget for at få det stoppet....... Det er også fedt at hører han er banned... Men helt ærligt så skulle sådanne mennesker der laver virus,spam og spyware de skulle sq have lov til at leve resten af livet uden computer cola arcade og pizza og dem så er værst kunne jo blive gift med Lotte Heise så kunne hun jo snakke dem til vanvid
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtirs 5. sep 2006 22:43

hehe.. hørt!
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Indlægons 6. sep 2006 18:10

Endnu engang er det blevet slettet, og brugerens IP banned + alle de mails han kan sende fra den udbyder han bruger.
Brugeravatar

Duke

  • Indlæg: 165
  • Tilmeldt: tors 8. jun 2006 09:24
  • Geografisk sted: København N (2200)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægons 6. sep 2006 22:51

Det lader til at de idioter ikke har i sinde at give op lige foreløbig, hvad med at smide et par stickys op med en advarsel så andre ikke ryger i fælden ligesom Raptor.
Brugeravatar

Raptor

  • Indlæg: 111
  • Tilmeldt: fre 31. mar 2006 09:55
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtors 7. sep 2006 07:12

Jeg kan ikke se hvad de får ud af det...... Kommer de i bukserne af det eller sådan noget.........Eller måske er det bare nogen som ikke har andet at lave fordi der ikke er nogen som vil være sammen med sådan nogen.... Nej en i en stald med dem bukserne ned binde dem fast slippe 10 sultene tyr kalve ud så kan de lærer det.

Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 20 gæster