SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 09:43

Projekt Donkey Kong

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked

perolsen

  • Indlæg: 377
  • Tilmeldt: tirs 19. dec 2006 21:16
  • Geografisk sted: Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Projekt Donkey Kong

Indlægons 4. mar 2020 09:24

Hejsa

Jeg har gået og rodet lidt med tanken/ideen om at bygge en vintønde om til et "kabinet" til Donkey Kong.
Så har samlet lidt stumper hen over tid, og herunder også en vintønde til 499 fra Billigblomst. 8)

Tønde.jpg


Og i en arkademaskine så SKAL der være CRT 8) ik det hersens moderne flade noget... :lol:

Så fik fat i et lille fint 16" CRT med et af de efterhånden velkendte Hantarex Polo chassier
16 tommer skærm1.jpg

Chassis type.jpg

Monitor type.jpg


Der var dog ingen liv i det, det var kun kolde lodninger der lige skulle fixes, så var der liv :D
Umiddelbart så ser caps fine ud, så det kommer i uden at få det "store service" vi nøjes lige kun med det "lille service" :lol: Bliver den ked af det senere hen, så må det jo ha en omgang kærlighed :lol:
16 tommer skærm fixed.jpg


Tænkte også at selve skærmen kunne trænge til en gang "clean and ballance"
Er sådan bare sådan "lidt" glad for min B&K rejuvinator, kan ikke forstå jeg har kunne undvære sådan en :D

Før: De er de tre guns er alle i det grønne, lad os se om de kan blive bedre
FØR clean and ballance.jpg


Efter: Bestemt så blev alle tre guns bedre, blå sgu helt i top :)
EFTER Clean and ballance.jpg


Lidt synd at det er svær at gengive farver på billeder - sort er sort, og farverne popper bare nu.

B+ blev også justeret til 130V (ved fuld hvid billede, der for kan B+ godt være et par volt højre ved mørkt billede)
Før lå B+ på 110V et 16" Hantarex skal køre med B+ på 130V hvis et er lavere kan man opleve det som at tekst/linjer står og ryster lidt.

EFTER Clean and ballance monitor.jpg


Så var turen kommet til at lave et udkast til et kontrolpanel
Lidt 10mm kryds finner formet til noget der ligner et kontrolpanel
Control panel1.jpg


Så skal det jo gerne også se lidt slidt ud, og gerne falde lidt ind i det rustikke og farver, så lidt sort og sølv spray blandet sammen og en svamp hen over, så blev det sådan nogenlunde
Control Panel2.jpg


Så kom turen til at så lavet hul til CRT skærmen, måle flere gange, og sav en gang!

Tønde1.jpg


(hvilket utroligt nok lykkeds!) :shock:
Tønde2.jpg


Og skærmen kan være i hullet - den skal dog monteres inde fra, så belsag bliver skjult.
Tønde3.jpg


Og en virkelig liflig duft of rødvin breder sig - et kik ned i tønden
Tønde4.jpg


Tænker at når tønden vejer 80 kg, så bliver den nok ikke lettere når CRT og strømforsyninger skal monteres, så fandt et par hjul som blev skruet fast under bunden - det pyntede faktisk også at få den 1-2 cm fra gulvet.
Og vælger den at stikke af, så får den lige et par justerbare ben med gummifødder, så render den ingen vejne

Hul blev også i samme omgang lavet i bunden, så skærm osv kan monteres den vej
Tønde5.jpg


Så er den klar til at blive rullet ind og få monteret indmaden.
Tøndebånd har også lige fået et par brædderbolte, da tønden jo ikke længere indeholder vin, så trækker den sig sammen - og vi kan jo ikke have at den laver sit eget mikado spil :lol:

(Og næste projekt til den mindste står og lure i baggrunden) :D
Tønde7.jpg


Først skulle der lige fixes lidt ledninger og et ATX PSU blev brugt som strømforsyning. NOTE 12V blæser i PSU skal lige have 5V frem for de 12V normalt den får - ellers lyder det som en støvsuger på steroider. :?
Control panel wired.jpg


Så i med skærmen, 60 in 1 spil print, syntes ik jeg vill offre et org print på mit projekt.
Kontrol panel er skruet på fra indersiden og limet, så det skulle gerne kunne modstå selv den dårligste taber :lol:
Indmad.jpg


Det begynder at ligne
Done1.jpg


På med 60 cm hærdet glasplade (299 kr.)
Done2.jpg


Har sat 60 in 1 printet til kun at vise Donkey Kong, man kan sætte de andre 59 spil til OFF inde i setup, så booter printet blot direkte til Donkey Kong
Done3.jpg


DONE JOB - Kan være der kommer lidt fin justering hen ad vejen , men i grove træk så er den ved at være der
- måske det skal være 2 player... er lige i tænkeboks :D

Skal også live ha prøvet/testet hvad det giver at montere en bedre højtaler/sub i tønden- højtaleren der er brugt er en 5w fra et TV, lyden er nu god nok, men om den kan blive bedre mere fyldig med sub vides ikke, det er nu nok også begrænset hvor meget lyd en sur abe kan lave :lol:

Skal også lige ha fundet lidt sort metalnet i gemmeren, det skal på indersiden af prop-hullet, da højtaleren er placeret bag hulet, tænker små pilfingere syntes det er sjovt at putte noget der ind og så ryger højtaleren :)

Done4.jpg


As always.. lig gerne en kommentar 8)
I will be back 8) :D
Mvh
Per Olsen
Se mit game room OPDATERET SEPTEMBER 2023!
https://www.youtube.com/watch?v=mPhUhzPt9w4
Brugeravatar

nico

  • Indlæg: 346
  • Tilmeldt: lør 3. okt 2009 15:00
  • Geografisk sted: Østjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt Donkey Kong

Indlægtors 5. mar 2020 14:47

Hej Per
Ser rigtigt fin ud og flot finish, hvis du ønsker har jeg extra små tønder drejet i hårdt træ til joystik
https://bsam.dk/dk-t-nde.html
jeg valgte at lave en pladen med skærm og PCB indbygget, som er let at flytte rundt og kan hænge på væggen så er det self. kun 1. player :-) fedt at se der er andre som bygger selv
har også halv færdige tøndestole til at stå hvis nogen måtte have interesse, kan guide jer til at lave dem færdig.....

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron