SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 21:55

Ekskluderet fra flipper hyggegruppen

Køb og salg af flippermaskiner
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Baws

  • Indlæg: 276
  • Tilmeldt: tors 10. maj 2007 19:43
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Ekskluderet fra flipper hyggegruppen

Indlægons 27. jan 2021 09:31

Vil lige dele min sjove oplevelse omkring den nye flippergruppe på FB.

Jeg bruger alle de medier jeg kan komme i nærheden af, som mange af Jer - det gælder bla. DBA, selvfølgelig, hvor en ny bruger har meldt sig Indtast L eller I.

Igår spørger jeg så ud i den nye gruppe, om nogen har erfaringer med ham. - jeg kender ham ikke og jeg synes hans priser ligger i den høje ende. Jeg har prøvet nogle gange at køre på noget til en høj pris i forventningen om noget rigtig godt, men hvor man nok må sige at beskrivelsen nok måtte være på en anden maskine.

Én bruger når at svare at det er admin fra gruppen, Dennis eller Cengiz, hvilket jeg ikke var klar over. Hvad der er mere pudsigt er, at da jeg vil svare brugeren, så kan jeg ikke poste opslaget - og ved I hvad - jeg er på sekundet ikke med i gruppen mere.

Det er da ikke voldsomt befordrende for den nye gruppe - hvad mener I?

Jeg har et dump af indslaget, så det kan dokumenteres.
<3 Pinball...
Brugeravatar

BarrySlisk

  • Indlæg: 449
  • Tilmeldt: søn 17. nov 2013 13:54
  • Geografisk sted: Roskilde
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ekskluderet fra flipper hyggegruppen

Indlægons 27. jan 2021 09:53

Alle burde smutte fra det forum i sympati. Den slags skal kvæles hurtigt.
Enjoying something I want in my limited time on Earth is more important to me than trying to save a few hundred dollars and waiting over a decade. - koolmoecraig, KLOV member
Brugeravatar

Baws

  • Indlæg: 276
  • Tilmeldt: tors 10. maj 2007 19:43
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ekskluderet fra flipper hyggegruppen

Indlægons 27. jan 2021 10:02

Ja, jeg synes godt nok også det er lidt for dumt på min planet. Det der også er rigtig morsomt er, at der blev skrevet at man havde ekskluderet nogle brugere et par dage inden, som skulle have postet billige flippere til overpriser, så reglerne for forummet er måske lidt uldne - eller i hvertfald ikke besluttet sådan på fælles plan.

Jeg kan sige at det ikke bliver der jeg sælger mit guld, eller anbefaler folk at søge hen - hvilket er synd, ikke mest for nye venner i hobbien, som ikke skal have en overtakseret oplevelse.
<3 Pinball...

Dennis

  • Indlæg: 1128
  • Tilmeldt: tirs 9. nov 2010 12:56
  • Geografisk sted: Køge
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ekskluderet fra flipper hyggegruppen

Indlægons 27. jan 2021 11:20

Baws skrev:Vil lige dele min sjove oplevelse omkring den nye flippergruppe på FB.

Jeg bruger alle de medier jeg kan komme i nærheden af, som mange af Jer - det gælder bla. DBA, selvfølgelig, hvor en ny bruger har meldt sig Indtast L eller I.

Igår spørger jeg så ud i den nye gruppe, om nogen har erfaringer med ham. - jeg kender ham ikke og jeg synes hans priser ligger i den høje ende. Jeg har prøvet nogle gange at køre på noget til en høj pris i forventningen om noget rigtig godt, men hvor man nok må sige at beskrivelsen nok måtte være på en anden maskine.

Én bruger når at svare at det er admin fra gruppen, Dennis eller Cengiz, hvilket jeg ikke var klar over. Hvad der er mere pudsigt er, at da jeg vil svare brugeren, så kan jeg ikke poste opslaget - og ved I hvad - jeg er på sekundet ikke med i gruppen mere.

Det er da ikke voldsomt befordrende for den nye gruppe - hvad mener I?

Jeg har et dump af indslaget, så det kan dokumenteres.


Sikke noget fis, men flere har nu linket dette opslag til mig på messenger, TAK for link, nu har jeg set det, og glemmer alt om det om 10 min :-) ikke flere links tak.

Men hvorfor skriver jeg at dette opslag er noget fis? Hvorfor bruger jeg min tid herinde??

Baws skriver det er en ny bruger på DBA, der står klart og tydeligt på DBA at det er en bruger der er oprettet tilbage 29.08.2011 jeg vil nu ikke mene det er nyt, men vi ser nok forskelligt på tingene.

Ja det er oprettet som kvinde på billedet, hvilket var det min kone valgte da hun på daværende tidspunkt oprette en dba bruger, det er samme uændret brugerprofil vi har brugt i 10år.

Ja vi har startet en facebook gruppe der har samlet flippermaskine ejere i dejlige Danmark sammen, det positivt, det hyggeligt og vi har opdaget at der er MANGE flere brugere end vi kendte til, det er en fantastisk gruppe! Hjertelig velkommen til alle dem der er kommet ind herfra også...

MEN når det er sagt så beskytter vi gruppen, ALT negativitet bliver øjeblikkelig fjernet og blokeret, ingen advarsler.
ALT Prispoliti er uacceptabelt! Vi beskytter siden pga erfaring fra bla. dette forum, dette forum var engang fantastisk, indtil negativitet og prispoliti tog overhånd.

Folk "tør" ikke sætte noget tilsalg for ønsket pris, da de risikerer at blive haglet ned af prispolitiet herinde.

Ja EN bruger er blevet ekskluderet pga pris, men vi fik link til den Tyske gruppe af flere brugere, der viste en flipper, som dagen efter kom hjem og blev solgt til pumpet pris, inden for en uge, kom der flere og flere anmeldelser på denne sælgers opslag, vi talte sammen og det og blev enige om der er SÅ mange nye inde på vores gruppe, de skal ikke blive ***** på den måde, det kan vi ikke stå model til!

Denne person har også fået prygl på den Tyske gruppe af deres Admin, der er flere ting i det, som jeg ikke gider gå ind på, men som admins af gruppen blev vi NØD til at tage hånd om den ene sælger, kan ikke ignorer de henvendelser vi begge fik, og det var ikke kun pga pris! Personligt kender vi ikke sælger, men handler ud fra andres erfaringer!

Når det er sagt, har vi MANGE der køber repper, sætter nye dele i, gør et godt styk arbejde og sælger en velfungerende maskine med stor forstjenste, det er 100% i orden, det blander vi os ikke i. Sælger er glad og køber får en velfungerende flipper, så er alle glade!

Der forgår handler i gruppen som KUN bliver annonceret i gruppen og bliver solgt samme dag, det er fantastisk og det skal beskyttes.

Kan du ikke se forskel på disse to senarier, kan jeg ikke hjælpe dig, mit Danske rækker kun her til, kan ikke forklare det bedre, jeg beklager.

Hvorfor blokering?
Når der bliver skrevet en flippermaskine som er tilsalg inde på facebookgruppen, med link til DBA er for dyrt, så er det sletning/blokering af bruger, der står KLART og TYDELIGT på vores grupperegler! Den du har læst og accepteret.

Alle skal have lov til at sælge deres flippermaskiner uden at prispolitiet skal komme efter dem.

Negativitet og prispoliti er blokering uanset hvem du er! Beklager men vi er ikke intresseret i brugere som dig.
Du har vel allerede oplevet den gode positive stemning derinde, som skal bevares!
Ha det godt Baws, det var en kort fornøjelse :-)
Køb/salg/bytte af Flippermaskiner.
Brugeravatar

Danniboy

  • Indlæg: 675
  • Tilmeldt: man 17. aug 2009 18:06
  • Geografisk sted: Easterbronx
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ekskluderet fra flipper hyggegruppen

Indlægons 27. jan 2021 11:30

Jeg kender ikke historikken, men censur og eksklusion er aldrig godt. Man kunne nøjes med en advarsel og henholde til regler inden en egentlig fjernelse.

/Danni
Pins: Aerosmith, Flash, På vej: Iron Maiden
Ejet: Austin Powers, Fish Tales, Pinbot, Millionaire, Embryon, Cherokee
Brugeravatar

Baws

  • Indlæg: 276
  • Tilmeldt: tors 10. maj 2007 19:43
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ekskluderet fra flipper hyggegruppen

Indlægons 27. jan 2021 11:41

Bullshit - indslagets ordlyd var:
"Er der nogen som har erfaringer med den bruger der hedder Indtast L på DBA?
Virker prisen ikke relativt høj?"

Indslaget blev slettet og jeg var blokeret under 30 sekunder efter at en anden bruger (navn kendt) havde nævnt dit navn, Dennis/Indtast I.

Det må I selv trække af på...
<3 Pinball...

TiXedk

  • Indlæg: 3
  • Tilmeldt: ons 27. jan 2021 09:01
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ekskluderet fra flipper hyggegruppen

Indlægons 27. jan 2021 12:27

Men Dennis Hvorfor skulle jeg blokeres ?

Jeg svarede bare en bruger på hvem der ejede annoncen på DBA.
Jeg svarede ham for at give ham ro i maven over at det var dig som solgte maskinen.
Det blev jeg så omgående blokeret for ? Uden forklaring og advarsel.

Navn Morten J......

TiXedk

  • Indlæg: 3
  • Tilmeldt: ons 27. jan 2021 09:01
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ekskluderet fra flipper hyggegruppen

Indlægons 27. jan 2021 13:04

Jeg kan bekræfte at det var nøjagtig sådan at spørgsmålet lød. Jeg var nemlig ham der høfligt svarede at den profil tilhørte Dennis som ejer gruppen.

Hvorfor det gav anledning til en blokering er mig en gåde. jeg hjalp en bruger med at besvare et spørgsmål. !
Brugeravatar

copcar

  • Indlæg: 66
  • Tilmeldt: lør 31. jul 2010 23:06
  • Geografisk sted: 6600 Vejen
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ekskluderet fra flipper hyggegruppen

Indlægons 27. jan 2021 20:14

Hey

Jeg prøver at holde denne så neutralt som muligt......
Jeg har hørt andre sige at de ikke kan lide Dennis,
Når det så er sagt, så har Dennis besøgt mig et par gange i jylland, og købt et par flippere af mig, for nogle år siden
Jeg har kun pæne ord at sige om ham.
Vi er blevet enige om fair priser de gange han har købt af mig..... !
Desværre er det en svær branche at bevæge sig i...... Der er mange meninger om pris og stand......!

mvh Peter

JVP

  • Indlæg: 310
  • Tilmeldt: ons 30. jan 2008 14:33
  • Geografisk sted: Greve
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ekskluderet fra flipper hyggegruppen

Indlægtors 28. jan 2021 07:42

Tja jeg har et fint forhold til Dennis, ringer ell skriver til ham hvis jeg har en flipper som jeg mener kunne have hans interesse.... han kigger forbi og så lægger vi arm om prisen og enten nupper han den eller ikke.....
Køber as is og intet Bull shit.... og så til sidst får vi en griner over alt det man hører i flipper verdenen

Jesper

Claustorp

  • Indlæg: 23
  • Tilmeldt: tirs 21. jan 2014 21:55
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ekskluderet fra flipper hyggegruppen

Indlægtors 28. jan 2021 08:38

Nu er jeg en af de slemme som også er ekskluderet af den gruppe....

Jeg var så fræk at stille spørgsmål ved at Dennis køber maskiner billigt for at sælge dem umiddelbart ligeefter til
en noget højere pris. Uden at så meget som ha justeret en skrue på den.

Men hellere være ude end være med i en Nordkoreansk Facebook gruppe som blir styret på den måde.

Helt fint at der ikke skal være negativ snak. Men at udelukke folk for at stille de forkerte spørgsmål, fordi admin
mener han er hævet over andre, er sgu for langt ude
Pins : Roadshow, Hurrycaine og Austin Powers
Brugeravatar

Baws

  • Indlæg: 276
  • Tilmeldt: tors 10. maj 2007 19:43
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ekskluderet fra flipper hyggegruppen

Indlægtors 28. jan 2021 08:43

Det er ikke en svær branche at bevæge sig i. Hvis man sælger lort, så fortæl det er lort og lad være med at flå køber eller bilde folk noget ind.

Den er svær, hvis der ikke er ærlighed omkring køb og salg. Man kører jo heller ikke sin bil på værksted for at blive overfaktureret.

Enig med @claustorp
<3 Pinball...

JVP

  • Indlæg: 310
  • Tilmeldt: ons 30. jan 2008 14:33
  • Geografisk sted: Greve
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ekskluderet fra flipper hyggegruppen

Indlægtors 28. jan 2021 10:58

tror sgu at det ligger os alle nær hvis man kan tjene penge på en handel....

Personligt handler jeg også kun maskiner for at lave profit....

Så sent som for 14. dage siden købte jeg et lot automater, deriblandt to flippere som ikke kostede mig noget... de blev afhentet til 30 kilo uden at jeg havde rørt en finger.... køber er glad og jeg ligeså.... alle ville sgu have gjort det....kan godt forstå at nogle bliver trætte af folks holdninger/meninger omkring hvad ens priser burde være..
Hvis jeg køber en maskine til en ifølge andres meninger høj pris, men at jeg er glad for den, så er der vel ingen problemer i handlen, det vedkommer vel kun sælger og køber.....

Men når nu der er så mange der synes at priserne til tider er for høje, kan I så ikke finde mig en sind syg billig Fish Tales i go stand og skrive til mig i pb...

På forhånd tak.

Jesper

JVP

  • Indlæg: 310
  • Tilmeldt: ons 30. jan 2008 14:33
  • Geografisk sted: Greve
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ekskluderet fra flipper hyggegruppen

Indlægtors 28. jan 2021 11:02

Har i øvrigt en bekendt der desværre solgte en TOTAN for et års tid siden til en hurtig jyde for blot 8000,- (mener jeg) så burde den handel minimum have været annuleret så jeg kunne købe den for en 10`er

lol....................... eller måske col................

Claustorp

  • Indlæg: 23
  • Tilmeldt: tirs 21. jan 2014 21:55
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ekskluderet fra flipper hyggegruppen

Indlægtors 28. jan 2021 11:39

Jeg har ikke noget imod at der laves penge på pinball salg.

Det er jo i sagens natur helt op til sælger og køber. Hvis både sælger og køber er tilfreds, er den jo ikke længere.

Der kæden hopper af, er når admin på den gruppe, smider folk ud for noget som admin selv har gjort til hudløshed.

Når man så også bliver blokeret for at spørge indtil dette, så er det at det nærmer sig enevælde og hvem gider det ?
Pins : Roadshow, Hurrycaine og Austin Powers

Tilbage til Flippermaskine

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 16 gæster