SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 29. mar 2024 00:50

Projekt 2 Player

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked

fliplismc

  • Indlæg: 1110
  • Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 00:38
  • Geografisk sted: Vejle - Jylland
  • Highscores: 18
    Arcade winning challenges: 0

Projekt 2 Player

Indlægtirs 15. nov 2011 00:36

Så har jeg kastet mig ud i og lave min egen arkade maskine. Har gået med ideen længe nu, og så faldt jeg over en af nico's byg selv kabinetter og slog til, så nu er jeg i gang.

Jeg ved stadig ikke hvordan det endelige resultet skal se ud endnu, men der er nok ideer.

Er gået så småt i gang med at lime. fik lige lavet den ene side i går. havde ingen skruetvinge så fik holdt det i spænd bare med håndkræft så jeg håber det holder. Ellers må det få en skrue eller to, selvom jeg gerne vil undgå skrue mærker.

Har tænkt mig at købe et 1069-in-1 spil. men er ikke sikker endnu.
Har også overvejet at smide min computer i med M.A.M.E. men det kører ikke særlig godt og den er pænt langsom.

Her er et par billeder af hvad jeg har fået lavet indtil videre og hvad jeg har af ting og sager til den.

- T-Mold
- 10 Knapper
- 2 Joystick
- Plexiglas 60x60

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
BilledeBillede

fliplismc

  • Indlæg: 1110
  • Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 00:38
  • Geografisk sted: Vejle - Jylland
  • Highscores: 18
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægons 16. nov 2011 02:48

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
BilledeBillede

fliplismc

  • Indlæg: 1110
  • Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 00:38
  • Geografisk sted: Vejle - Jylland
  • Highscores: 18
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægtors 17. nov 2011 09:00

Når jeg kommer hjem i dag, vil jeg se om jeg ikke kan få samlet kabinettet færdigt. Siderne er samlet med lister, så skal bare have pladerne sat på tværs. Og så vil jeg i gang med at lave kontrol panelet. skal bare lige have fundet en tegning over hvordan jeg vil have det til at se ud.
Regner med jeg vil have 6 knapper per spiller så man kan spille alt.

Ved ikke hvad jeg skal bruge af indmad til arkaden så kunne være fedt hvis i gad hjælpe.

hvad mangler jeg?

Jamma Connector?
strøm forsyning?
spil
højtaler
en ordenlig skærm måske
BilledeBillede

fliplismc

  • Indlæg: 1110
  • Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 00:38
  • Geografisk sted: Vejle - Jylland
  • Highscores: 18
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægtors 17. nov 2011 23:10

så langt så godt.
fik tegnet op til hvor knapper og joy stik skal være.
Billede
Billede
URL=http://imageshack.us/photo/my-images/821/2011den17nov003.jpg/]Billede[/URL]


fik lige boret hul til den første knap, det var så der det gik galt.
hullet blev for stort. det var ellers rigtige støresle men det gav sif lidt og blev et par mm størere. det var bare det mindste bor der var. så skal have fundet på noget andet i morgen

Billede

Billede

Billede
BilledeBillede

mchay

  • Indlæg: 596
  • Tilmeldt: man 22. okt 2007 13:24
  • Geografisk sted: Svendborg
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægtors 17. nov 2011 23:32

Er det bare mig, eller sidder dit joystick ikke til højre for dine knapper? - det er da vidst ikke helt standard ;)

Tror også godt du kunne samle knapperne lidt mere, men det er nok mere min personlige præference. Det er voldsomt irriterende med knapperne for langt fra hinanden.

fliplismc

  • Indlæg: 1110
  • Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 00:38
  • Geografisk sted: Vejle - Jylland
  • Highscores: 18
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægfre 18. nov 2011 00:26

jo det gør det., jeg bruger højre hånd til at styre joystikket og slår/skyder med venstre.
Har også haft en del kammerater forbi og spille på min 60-in-1 de har også alle spillet sådan.
selvom joystikket sider i midten og 2 knapper på hver side så man selv kan bestemme. de skifter kun når de bliver trætte i armen hehe.
BilledeBillede

fliplismc

  • Indlæg: 1110
  • Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 00:38
  • Geografisk sted: Vejle - Jylland
  • Highscores: 18
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægfre 18. nov 2011 00:32

knapperne kunne godt side 2-3 mm tættere. men cirkerne jeg har tegnet er også alt for små, det var bare for at man kunne forestille sig hvor de skulle være, men tak for tippet ;)
BilledeBillede

Fjeder

  • Indlæg: 158
  • Tilmeldt: tirs 5. apr 2011 18:12
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægfre 18. nov 2011 10:01

Sad lige og kiggede på billedet af dit hulbor.. hvor stort er det? og hvor har du købt det henne??
Jeg har set i Silvan, de har "den anden type" hulbor som 28 mm.. Den typer der "graver" sig ned i træet, den kan vel også kaldes et stemmejern med søm i midten? Bedre kan jeg ikke forklare, hvad det er for en jeg tænker på. Eller jo, den kan KUN bore i træ og sådan. måske den ville være bedre egnet til knapper?? Men ok, det er vist lidt sent jeg fortæller det ;-)

---EDIT---
Det hedder et spadebor, der jeg snakker om :lol: men det er sådanne detaljer, jeg aldrig husker :lol: ..
Men har fundet et link med billeder, der viser hvad jeg mener :)
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægfre 18. nov 2011 10:28

fliplismc skrev:Ved ikke hvad jeg skal bruge af indmad til arkaden så kunne være fedt hvis i gad hjælpe.

hvad mangler jeg?

Jamma Connector?
strøm forsyning?
spil
højtaler
en ordenlig skærm måske


De ting du mangler kommer helt an på hvilket 'spil' du vil have i maskinen? Skal det være et MAME setup med pc og pc skærm, et Jamma setup med PC skærm eller et jamma setup med arcade skærm?

Hvis du vælger MAME med PC og PC skærm skal du ud over pc og skærm have en ipac, så du kan sætte knapper og joystick til PC'en. Og et højttaler sæt.

Hvis du vil køre jamma spil med pc skærm, skal du have en upscaler, så billedet vises korrekt. De fleste nyere skærme kan ikke vise 240p. Ud over det, skal du have de ting der normalt er i et arcade cabinet:
Jamma harness
strømforsyning
højttalere

Og hvis du får fingrene i en arcade skærm, så skal du have:
Jamma harness
strømforsyning
højttalere

fliplismc

  • Indlæg: 1110
  • Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 00:38
  • Geografisk sted: Vejle - Jylland
  • Highscores: 18
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægfre 18. nov 2011 11:03

1up skrev:
fliplismc skrev:Ved ikke hvad jeg skal bruge af indmad til arkaden så kunne være fedt hvis i gad hjælpe.

hvad mangler jeg?

Jamma Connector?
strøm forsyning?
spil
højtaler
en ordenlig skærm måske


De ting du mangler kommer helt an på hvilket 'spil' du vil have i maskinen? Skal det være et MAME setup med pc og pc skærm, et Jamma setup med PC skærm eller et jamma setup med arcade skærm?

Hvis du vælger MAME med PC og PC skærm skal du ud over pc og skærm have en ipac, så du kan sætte knapper og joystick til PC'en. Og et højttaler sæt.

Hvis du vil køre jamma spil med pc skærm, skal du have en upscaler, så billedet vises korrekt. De fleste nyere skærme kan ikke vise 240p. Ud over det, skal du have de ting der normalt er i et arcade cabinet:
Jamma harness
strømforsyning
højttalere

Og hvis du får fingrene i en arcade skærm, så skal du have:
Jamma harness
strømforsyning
højttalere


Jeg ville allerhelst have lavet et MAME setup men har bøvlet nok med det nu, og det vil ikke virke, jeg tror det er computeren der er for langsom. kunne heller ikke finde ud af at hente spil eller få en ordenlig menu den kunne starte op på, så det har jeg droppet..

Især efter jeg så nico's mame med 6000 + spil. det er jo for vildt, men det må blive en anden gang. har ikke lige råd til pc lige pt.

Så jeg har tænkt mig at lave et Jamma setup med PC skærm til at starte med.
BilledeBillede

fliplismc

  • Indlæg: 1110
  • Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 00:38
  • Geografisk sted: Vejle - Jylland
  • Highscores: 18
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægfre 18. nov 2011 11:05

kunne godt tænkke mig et 1069/1078 in-1 board. men det er vigtigt at den gemmer highscoren, gør den det? eller kan jeg selv indstille det.
BilledeBillede

mchay

  • Indlæg: 596
  • Tilmeldt: man 22. okt 2007 13:24
  • Geografisk sted: Svendborg
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægfre 18. nov 2011 11:10

Et sådan board vil da nok koste mere end en fornuftig P4 maskine og en I-PAC, som samtidig vil køre det hele meget mere fornuftigt en de xxxx in 1 print.

Det kan bestemt anbefales at give sig tid til at sætte sig ind i konfigurationen af det fra bunden selv, da det vil give det bedste slutresultat. Mulighed for at gemme highscores, forskellige spillister og integrering af videosnaps af spillene, mens man browser igennem dem på listen.
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægfre 18. nov 2011 11:32

mchay skrev:Et sådan board vil da nok koste mere end en fornuftig P4 maskine og en I-PAC, som samtidig vil køre det hele meget mere fornuftigt en de xxxx in 1 print.

Det kan bestemt anbefales at give sig tid til at sætte sig ind i konfigurationen af det fra bunden selv, da det vil give det bedste slutresultat. Mulighed for at gemme highscores, forskellige spillister og integrering af videosnaps af spillene, mens man browser igennem dem på listen.


enig! Man kan finde en Pentium 4 2,8ghz maskine til 4-500,- og en ipac2 koster ca. 300. Så kan man selv vælge hvilke spil man vil have på sin liste, og med en fin frontend med video klip osv. ser det bare super godt ud.

fliplismc

  • Indlæg: 1110
  • Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 00:38
  • Geografisk sted: Vejle - Jylland
  • Highscores: 18
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægfre 18. nov 2011 20:41

okay helt sikkert, så skal jeg bare have fundet en pc og sat mig lidt ind ind hvordan det hele fungere. har søgt lidt rundt og været på dba. men kunne ikke lige finde en. ipac2'ern burde ikke være noget problem.

er der en der har en billig pc til salg?

Billede

Billede

Billede

Billede
BilledeBillede

Johnny rasmussen

  • Indlæg: 956
  • Tilmeldt: tors 6. dec 2007 12:41
  • Geografisk sted: bornholm
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlæglør 19. nov 2011 03:20

hejsa er det der carlsberg skildt på væggen til salg?
Hilsen Johnny
Næste

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster

cron