SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 19:52

Projekt 2 Player

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlæglør 19. nov 2011 09:44

Du kan prøve at google Mala frontend. Det er en fin frontend til MAME, og på deres side er der en masse hjælp til hvordan man sætter skidtet op.

fliplismc

  • Indlæg: 1110
  • Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 00:38
  • Geografisk sted: Vejle - Jylland
  • Highscores: 18
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlæglør 19. nov 2011 11:51

Billede[/quote]
Johnny rasmussen skrev:hejsa er det der carlsberg skildt på væggen til salg?


nej desvære. det er det eneste lys jeg har i lejligheden så den bliver sku hængende ;).
BilledeBillede

fliplismc

  • Indlæg: 1110
  • Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 00:38
  • Geografisk sted: Vejle - Jylland
  • Highscores: 18
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlæglør 19. nov 2011 13:08

fik borret ud til knapperne og joystik på kontrol panelet.

Billede

Billede

Billede

Billede
BilledeBillede
Brugeravatar

ÅrhusC

  • Indlæg: 223
  • Tilmeldt: fre 21. okt 2011 21:02
  • Geografisk sted: Århus C.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlæglør 19. nov 2011 14:40

Nu ved jeg selvfølgelig ikke lige hvor rå du er til at bruge værktøj, men jeg vil bare lige nævne følgende når du skal til at bore diverse huller til dine knapper osv:

Bor altid hullerne udefra og ind. Specielt hvis du køber spadebor, da de flosser mere end almindelige bor. Generelt skal man altid starte med at bore fra den synlige side.

Lige et lille tip fra Flemming Leth´s kælder...
Hvad ikke haves, skaffes eller laves...!
Brugeravatar

ÅrhusC

  • Indlæg: 223
  • Tilmeldt: fre 21. okt 2011 21:02
  • Geografisk sted: Århus C.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlæglør 19. nov 2011 14:42

FLOT, jeg skal da have en medalje....Beklager, jeg så ikke lige det sidste indlæg...

Du har jo allerede lavet hullerne...
Hvad ikke haves, skaffes eller laves...!

fliplismc

  • Indlæg: 1110
  • Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 00:38
  • Geografisk sted: Vejle - Jylland
  • Highscores: 18
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlæglør 19. nov 2011 14:51

Hehe tak for tippet, lidt sent godt nok. ;)

i er velkomne til at stille spørgsmål, komme med gode råd og hvad i ellers har i tankerne.
BilledeBillede
Brugeravatar

ÅrhusC

  • Indlæg: 223
  • Tilmeldt: fre 21. okt 2011 21:02
  • Geografisk sted: Århus C.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægtirs 22. nov 2011 14:07

Jeg vil gerne lige benytte mig af dit tilbud og stille et par spørgsmål...
Jeg er selv total nybegynder inden for området, og er lige begyndt med denne super fede hobby. Jeg har dog i første omgang kastet mig over et par gamle danske spillemaskiner, men skal helt sikkert bygge mit eget kabinet engang i fremtiden. Derfor er det super fedt at du laver denne tråd. Men tilbage på sporet...

Det jeg havde forestillet mig når jeg engang skal til at lave et kabinet, var som du selv var inde på tidligere, at bruge et af de der multiboards med 300+ eller 1000+ spil i, men jeg kan forstå på mchay og 1up, at det er bedre ikke at gøre dette, men det er så her jeg kommer i tvivl, for som jeg forstår det de skriver, så kan man med en I-PAC selv vælge hvilke spil man vil have på sin "PC", men hvordan foregår det?

Hvor får man de spil man gerne vil have fra? Er der noget man køber på nettet? Download´er mere eller mindre ulovligt, eller hvordan foregår det?

Jeg syntes umiddelbart også at denne I-PAC løsning den lyder bedst, da man i det tilfælde kun får de spil man gerne vil have, da jeg kan forestille mig at der er meget ubrugeligt "fyld" på de der 1000+ kort.

Du kunne vel ikke være så venlig lige at give en forklaring...
Du er velkommen til at sende en PB, hvis du ikke vil spolere din tråd med alle mine spørgsmål...

På forhånd tak...
Hvad ikke haves, skaffes eller laves...!

Fjeder

  • Indlæg: 158
  • Tilmeldt: tirs 5. apr 2011 18:12
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægtirs 22. nov 2011 17:12

ÅrhusC skrev:Hvor får man de spil man gerne vil have fra? Er der noget man køber på nettet? Download´er mere eller mindre ulovligt, eller hvordan foregår det?


Det spørgsmål er nemt at svare på.. I-pac kobles på en pc, af en eller anden art, den behøver ikke være ret stor (fx p4, 2.8 Ghz single core).. Derpå har du dit foretrukne OS, og kører spillene via Mame, og helst med en front-end for nemhedens skyld :)
Jo, du henter spillene fra nettet, og ja, det er pirat kopiering, og ret ulovligt.. Men de xxx in 1 boards du nævner, svarer også til piratkopiering.

En anden måde at få fat i de gamle spil på, er ved at kigge på nettet, fx i spil salgs forum her på siden. Der kan du få alle de gamle spil, du kunne ønske dig (næsten), de er alle originale, og der er ikke brug for en pc, for at koble dem til (og heller ikke i-pac).

Håber det besvarede dine spørgsmål :)
Brugeravatar

nico

  • Indlæg: 346
  • Tilmeldt: lør 3. okt 2009 15:00
  • Geografisk sted: Østjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægtirs 22. nov 2011 17:49

Fjeder skrev:
ÅrhusC skrev:Hvor får man de spil man gerne vil have fra? Er der noget man køber på nettet? Download´er mere eller mindre ulovligt, eller hvordan foregår det?


Det spørgsmål er nemt at svare på.. I-pac kobles på en pc, af en eller anden art, den behøver ikke være ret stor (fx p4, 2.8 Ghz single core).. Derpå har du dit foretrukne OS, og kører spillene via Mame, og helst med en front-end for nemhedens skyld :)
Jo, du henter spillene fra nettet, og ja, det er pirat kopiering, og ret ulovligt.. Men de xxx in 1 boards du nævner, svarer også til piratkopiering.

En anden måde at få fat i de gamle spil på, er ved at kigge på nettet, fx i spil salgs forum her på siden. Der kan du få alle de gamle spil, du kunne ønske dig (næsten), de er alle originale, og der er ikke brug for en pc, for at koble dem til (og heller ikke i-pac).

Håber det besvarede dine spørgsmål :)


En helt lovlig 3. måde er at købe :
http://arcadeshoppen.dk/Spil

jeg sætter disse spil i pc'en og monterer I-pac således kan man spille alle de gamle spil på pc'en fuldt lovligt og man bevarer arcadestemmningen ved at styrer med joystick og arcadeknapper...

der findes mange cd-rom med de gamle (og nye) spil på,
og ofte er de meget billige..

hvis du er til pins :
http://www.amazon.com/Ultimate-Pro-Pinb ... vg_title_2

fliplismc

  • Indlæg: 1110
  • Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 00:38
  • Geografisk sted: Vejle - Jylland
  • Highscores: 18
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægtirs 22. nov 2011 23:16

Så er der købt computer, som jeg henter på torsdag det er en HP dc7600 med 19" skærm til og Windows XP.
CPU: Intel 3.06GHz
1 GB ram
80 GB Harddisk
1 Gbit netkort
og så skal jeg ellers bare i gang med at installere, hente og sætte den op så den er klar til m.a.m.e ;)

har fundet nogle gamle computer højtalere jeg også tror kan bruges, og så har jeg også maling som den nok får en tur af i morgen hvis jeg får tid.

og I-pac 2 og microswitche fra arcadeshoppen. er på vej, så har snart alt hvad der skal bruges.

fik savet pexiglasset til marquee ud og fik lister til.

Billede

Billede

Billede
BilledeBillede

fliplismc

  • Indlæg: 1110
  • Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 00:38
  • Geografisk sted: Vejle - Jylland
  • Highscores: 18
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægtirs 22. nov 2011 23:18

Billede

Billede
BilledeBillede

fliplismc

  • Indlæg: 1110
  • Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 00:38
  • Geografisk sted: Vejle - Jylland
  • Highscores: 18
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægtirs 29. nov 2011 12:19

så er jeg gået helt i stå.
Har nok rodet mig ud i mere end jeg kan finde ud af. Det var lidt nemmere da man boede hjemme, med værksted og hjælp fra den gamle. Men nu må jeg klare mig selv..


Har fået i pac Billede

Billede

hvordan får jeg placeret joystikket i midten, og er hullet stort nok.
det er lidt svært når det skal skrue fra den anden side, og hvordan får jeg joystikket helt igennem så jeg kan få den spænde skive sat fast?

Billede

Billede


hvad hedder de der små metal skinner der skal loddes på knapperne og skal der 1 eller 2 på hver knap? og hvor kan man finde sådan nogle henne.

Billede
BilledeBillede

Fjeder

  • Indlæg: 158
  • Tilmeldt: tirs 5. apr 2011 18:12
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægtirs 29. nov 2011 12:55

De små "metal skinner" som du kalder dem, kalder de fleste andre samlemuffer ;) .. Både Allan og Dennis har dem i sortiment. Ellers kan du også få dem i de fleste byggemarkeder.

Det at forbinde joystick og knapper til I-pac er ikke så svært og uoverskueligt, som det måske kan virke, prøv at se den her lille guide:
http://www.koenigs.dk/mame/eng/basicwiringguide.htm

Håber det var det hjælp du lige skulle bruge :)

fliplismc

  • Indlæg: 1110
  • Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 00:38
  • Geografisk sted: Vejle - Jylland
  • Highscores: 18
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægtirs 29. nov 2011 23:13

Fjeder skrev:De små "metal skinner" som du kalder dem, kalder de fleste andre samlemuffer ;) .. Både Allan og Dennis har dem i sortiment. Ellers kan du også få dem i de fleste byggemarkeder.

Det at forbinde joystick og knapper til I-pac er ikke så svært og uoverskueligt, som det måske kan virke, prøv at se den her lille guide:
http://www.koenigs.dk/mame/eng/basicwiringguide.htm

Håber det var det hjælp du lige skulle bruge :)


Det var Kanon :P så langt så godt.
BilledeBillede

fliplismc

  • Indlæg: 1110
  • Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 00:38
  • Geografisk sted: Vejle - Jylland
  • Highscores: 18
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt 2 Player

Indlægfre 2. dec 2011 11:38

så er der monteret joysticks og sat et par skrivebords skinner i så tastatur og mus kører ud og ind uden problemer.
og så har jeg lånt et lodekolbe sæt, er det tin eller kobber man lodder med?

Billede

Billede

Billede

Så har jeg også f´ået lys til marqueeen men det bliver desvære lidt for langt når der kommer ledning i, men tror lige det går alligevel.

Billede

Billede

Billede

og skal have boret hul til højtalerne, men det havde nok været nemmere med stiksav inden jeg fik sat den fast, men det er for sent nu, så håber jeg kan finde at bor eller noget der er stort nok.
Billede
BilledeBillede
ForegåendeNæste

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster