SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 14:41

Søger: Bootleg SuperQIX; ikke køb, men til et ROM dum

Om arcademaskiner, spil, tips, reparation osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Søger: Bootleg SuperQIX; ikke køb, men til et ROM dum

Indlæglør 2. feb 2013 12:53

Ok, problemet er som følger: Jeg prøvede at reppe et bootleg SuperQIX med spritefejl. Her havde jeg bl.a. een af ROMerne ude af sin sokkel (og glemte at dumpe den). Men den klovn der havde loddet soklen i, havde vendt den forkert. Dette resulterede i at jeg satte den I forkert og det brændte den af. Da jeg ikke havde et dump af ROMen var jeg på skideren. Jeg har prøvet alle de forskellige ROM-sæt i MAME, men ingen af den virker på mit board.

Sådan ser boardet ud
Billede

og ROMen er den i øverste højre hjørne; her er et close-up
Billede

ROMen er en 2732. Så hvis har dette board, eller eet der ligner, ville jeg blive meget glad for et dump af denne ROM. Ellers er boardet bare lige til skraldebunken.
Brugeravatar

deepblue

  • Indlæg: 322
  • Tilmeldt: søn 7. jan 2007 13:46
  • Geografisk sted: Ans By, Midtjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Søger: Bootleg SuperQIX; ikke køb, men til et ROM dum

Indlæglør 2. feb 2013 17:00

jeg skal lige se på hylderne i morgen, mener jeg har et liggende :-)
Billede
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Søger: Bootleg SuperQIX; ikke køb, men til et ROM dum

Indlæglør 2. feb 2013 17:03

Ville være super...hvis man ikke lige ligger inde med en EPROM-brænder, kan vi måske også finde ud af noget med at sende ROMen frem og tilbage; jeg betaler i givet fald naturligvis Porto begge veje };-P
Brugeravatar

deepblue

  • Indlæg: 322
  • Tilmeldt: søn 7. jan 2007 13:46
  • Geografisk sted: Ans By, Midtjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Søger: Bootleg SuperQIX; ikke køb, men til et ROM dum

Indlæglør 2. feb 2013 17:13

har en brænder..... ;-)
Billede
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Søger: Bootleg SuperQIX; ikke køb, men til et ROM dum

Johnny rasmussen

  • Indlæg: 956
  • Tilmeldt: tors 6. dec 2007 12:41
  • Geografisk sted: bornholm
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Søger: Bootleg SuperQIX; ikke køb, men til et ROM dum

Indlæglør 2. feb 2013 21:48

jeg har er super qix liggene men der er 28 ben på rommen på dit pcb kan jeg se der kun er 24 kan du bruge den aligevel?
Senest rettet af Johnny rasmussen lør 2. feb 2013 22:00, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Johnny
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Søger: Bootleg SuperQIX; ikke køb, men til et ROM dum

Indlæglør 2. feb 2013 21:53

Hmmm, måske...du må meget gerne lave et dump af den og sende det til mig, når du får din brænder hjem };-D

Johnny rasmussen

  • Indlæg: 956
  • Tilmeldt: tors 6. dec 2007 12:41
  • Geografisk sted: bornholm
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Søger: Bootleg SuperQIX; ikke køb, men til et ROM dum

Indlæglør 2. feb 2013 21:58

ja hvis jeg får den til af virke :-) det skal jeg nok
Hilsen Johnny
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Søger: Bootleg SuperQIX; ikke køb, men til et ROM dum

Indlæglør 2. feb 2013 22:01

Elgen, skriv lige hvilke mame-rom-set du har prøvet, for om ikke andet, så giver det os andre en mulighed for at holde øje med om vi falder over andre rom-dumps som måske kunne virke.
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Søger: Bootleg SuperQIX; ikke køb, men til et ROM dum

Indlæglør 2. feb 2013 22:07

Hov.... Kan du ikke tage et billede af hele PCBet, for det kunne jo måske svare på hvilken hardware bootleggen er lavet på og dermed give løsningen hen ad vejen :) .... Hehe, det er jo noget af det vi talte om pr. pb, med originalroms som er crackede/hackede til at køre på andet hardware :)
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

deepblue

  • Indlæg: 322
  • Tilmeldt: søn 7. jan 2007 13:46
  • Geografisk sted: Ans By, Midtjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Søger: Bootleg SuperQIX; ikke køb, men til et ROM dum

Indlægsøn 3. feb 2013 19:39

Jeg har kigget på de Super Qix jeg har, men der er ingen af dem med en 2732 ROM på :(
Du siger at du har prøvet med en MAME ROM, hvilken har du brugt, for der er to forskellige bootlegs i følge MAME.
Det ser nu ud til at det er en sound ROM, så du skulle nu gerne kunne få liv o boardet uden den, i det mindste burde den komme med en ROM fejl under opstart!
Billede
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Søger: Bootleg SuperQIX; ikke køb, men til et ROM dum

Indlægsøn 3. feb 2013 23:18

Hej, jeg er ked af, at jeg ikke har været bedre til at svare på alle forums...
Jeg siger tak alle de gode råd og den hjælp jeg har fået de forskellige steder, men her til after lykkedes det mig faktisk at få det til at virke.

Jeg HAVDE rent faktisk det korrekte ROM-image, jeg havde bare ikke brændt den ordenligt };-(
Jeg havde brugt min Top2005+ til at brænde en 2732 (Vpp=21V), og selvom software siger at den understøtter dette, så er det åbenbart en gammel løgn...Jeg havde også prøvet at brænde en 2764 (Vpp=12,5V) med det dobbelte image og bagefter så modificeret den så den passede med benene i soklen (dette burde faktisk have virket, men måske jeg har lavet en fejl?!), men dte virkede heller ikke

Men her til aften brugte jeg min gamle ISA-baserede Sunshine-brænder http://elgensrepairs.blogspot.dk/2012/08/scope-dead-but-new-old-one-acquired.html
(thnx Jarl for donating it to me), og det gjorde tricket med sq07.108 ROMen med CRC32=d11411fb.

Billede
Billede

Så så blev man så klog. Man kan ikke stole på Top2005+ når det gælder meget gamle EPROMer (med Vpp > 12,5V) som bør brændes med Klassisk Algoritme (50ms/skrivning).

Igen tak for alle de gode inputs, nu kan jeg komme videre med at løse sprite-problemet.

Billede

...og selvfølgelig kommer der et link op til reploggen, når jeg engang er færdig.

For reference, er her links til trådene på de andre forums hvor jeg har søgt hjælp omkring problemet:

http://www.dragonslairfans.com/smfor/index.php?topic=4253.msg61395;boardseen#new
http://retrocomputermuseum.co.uk/forum/index.php?topic=4995.msg48773;boardseen#new
http://spille-maskiner.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=12227
http://www.aussiearcade.com.au/showthread.php/56680-Seeking-Bootleg-SuperQIX-not-for-buying-but-for-a-ROM-dump?p=714345#post714345
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Søger: Bootleg SuperQIX; ikke køb, men til et ROM dum

Indlægman 4. feb 2013 08:54

deepblue skrev:Jeg har kigget på de Super Qix jeg har, men der er ingen af dem med en 2732 ROM på :(
Du siger at du har prøvet med en MAME ROM, hvilken har du brugt, for der er to forskellige bootlegs i følge MAME.
Det ser nu ud til at det er en sound ROM, så du skulle nu gerne kunne få liv o boardet uden den, i det mindste burde den komme med en ROM fejl under opstart!


Mange tak for indsatsen. Det er ikke en lyd ROM, men en ekstern ROM til en MCU (se necroscopes post på AA http://www.aussiearcade.com.au/showthre ... post714345). Det er derfor at boardet er helt dødt uden...

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster