SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 15:47

multi konsol candy cab

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

claushingebjerg

  • Indlæg: 34
  • Tilmeldt: lør 9. mar 2013 19:21
  • Geografisk sted: Holstebro
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

multi konsol candy cab

Indlægtors 25. jul 2013 16:58

Dette er ikke et konkret projekt endnu, men en idé jeg går og roder med. Jeg kunne derfor godt bruge lidt indspark fra de garvede arcade nørder.

Idéen er at få fat i et "sit down" candy cab, Astro City, Egret eller lign... og så på en måde få installeret en ps2, en xbox og evt. en snes i kabinettet, sammen med muligheden for et dedikeret motherboard, eks NeoGeo.

Jeg har researchet lidt, og fundet et par convertere fra spillekonsol til Jamma samt nogle Jamma swithing boards, hvor man kan skifte input med en fjernbetjening...

Spørgsmålet er om der er nogen der har erfaring med disse typer convertere og switchere... Godt og skidt?

Og hvor kan man få sig et candy cab, og hvad står de i?

Håber der er ogen der kan byde ind med idéer og gode råd :)

manta400

  • Indlæg: 1424
  • Tilmeldt: ons 22. jul 2009 20:50
  • Geografisk sted: viborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: multi konsol candy cab

Indlægtors 25. jul 2013 20:27

jeg kan godt komme med min mening..

alt det i en maskine lyder spændende og du skal nok få det til og lykkes..
ang kabinet.. syntes ikke de er ret pæne. man sidder også af h til ved dem. + man sidder mega tæt på den store skærm..

men husk det er bare min mening. der er mange der er vilde med dem..

jeg kan best lide cg games de har mange fed modeller. og så er et regtigt kabinet lavet i træ (spåndplad)

mvh arcade-mekanikeren.dk
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: multi konsol candy cab

Indlægtors 31. jul 2014 09:01

Lyder som en supersjov ide... skulle jeg selv lave det, ville jeg helt sikkert også forsøge at lave det hele så det kunne tilsluttes det JAMMA-stik der sidder i cab så du stadig har selve cab i original stand. Jeg synes det er så synd, når man ser sådan nogle fine candy cabs skamferet til ukendelighed indvendigt.
Har selv lige fået en Sega Astro City ind ad døren, og ALT indvendigt (samt controllere og knapper) er blevet erstattet af billige uoriginale dele, og controllerne er gud-hjælpe-mig svejset fast på panelet. Samtidig er hele JAMMA-loom'et samt AC-nettet i en sådan stand, at man er i overhængende fare for at få stød når man spiller på den eller at maskinen bryder i brand.
Det er mildest talt en gru at kigge på, men har tænkt mig langsomt men sikkert at bringe den tilbage til livet igen bid for bid, som jeg nu har råd og tid. Har fået den forærende af en god ven, der blev snydt til at tro at den var nyrenoveret, da han købte den for 6500kr (sælger nægtede at tage den retur; og selvom han er i sin gode ret til det i følge dansk lov, er det sgu ret dårlig karma imo). Men han måtte give op i forhold til restaurere den, da han ikke har den fornødne tekniske snilde og viden; noget som ham der i sin tid har forsøgt at "restaurere" den tydeligvis heller ikke ejer skyggen af... };-(
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: multi konsol candy cab

Indlægtors 31. jul 2014 11:27

En Sega New Astro City, der nok er mest udbredt og nemmest af få reservedele til, i god stand kan erhverves af rklok.nl til ca. 6000,- inkl. fragt og stepdown converter.

Der er begrænset med plads i sådan et candy cab, så du skal nok regne med at hive ting ud/ind af maskinen alt efter hvad du vil spille. konsol til jammaboards skulle virke udemærket ud fra hvad jeg kan læse rundt omkring. Ved ikke med switcher boards, men det er jo "bare" et print hvor man kan sætte flere end 1 board i.

Men som sagt så tror jeg ikke du får plads til det hele på én gang

mchay

  • Indlæg: 596
  • Tilmeldt: man 22. okt 2007 13:24
  • Geografisk sted: Svendborg
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: multi konsol candy cab

Indlægfre 1. aug 2014 07:30

Alt afhængigt af hvilken plads man har til rådighed, så synes jeg personligt det er mere tiltalende at holde konsoller og arkadespil for sig.

Find et lækkert CRT fjernsyn til ingen penge/gratis for afvikling af konsolspil og så et candy cab til afvikling af MVS, PCBs og hvad der ellers måtte være af arkade man er interesseret i at spille.

Dette giver også det mest autentiske løsning i forhold til begge setup. Jeg tænker i hvert fald at der ikke er en "one size fits all" og at der bliver for meget behov for justering og tweaking af diverse, som så gør at man ikke rigtig får det brugt i det omfang det burde.

Smag og behag I guess.
Brugeravatar

claushingebjerg

  • Indlæg: 34
  • Tilmeldt: lør 9. mar 2013 19:21
  • Geografisk sted: Holstebro
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: multi konsol candy cab

Indlægman 11. aug 2014 16:53

Som så ofte med den slags er jeg ikke kommet videre med projektet. Har dog sidenhen fået en SNES jr. og et B&O mx4000. Det spiller :).

Det var en fornuftig pris inkl fragt fra RKLOK. Det ser dog ud til at siden er noget død.
Hans lager side giver en page not found, og hans ebay side har 0 produkter...
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: multi konsol candy cab

Indlægman 11. aug 2014 17:37

Efter min kammerat opgav kampen med den danske spade af en reseller, måtte skyde en hvid pind efter de 6500kr plus fragt med fragtmand og forærede mig liget, besluttede han sig for at købe en maskine fra nogle professionelle der istandsætter og videresælger (ordenligt, ærligt, redeligt og internationalt anerkendte). Mener det er fra Frankring, men prøver lige at høre ham om et link };-D
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: multi konsol candy cab

Indlægman 11. aug 2014 17:38

Han holder til på arcadeotaku under salgsaektionen som er bedre opdateret
Brugeravatar

claushingebjerg

  • Indlæg: 34
  • Tilmeldt: lør 9. mar 2013 19:21
  • Geografisk sted: Holstebro
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: multi konsol candy cab

Indlægman 11. aug 2014 18:11

Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: multi konsol candy cab

Indlægtirs 12. aug 2014 12:45

Nej, det var nu NeoLegend http://leshoparcade.com/ jeg tænkte på...
Brugeravatar

claushingebjerg

  • Indlæg: 34
  • Tilmeldt: lør 9. mar 2013 19:21
  • Geografisk sted: Holstebro
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: multi konsol candy cab

Indlægtirs 12. aug 2014 17:10

Cool, den kendte jeg ikke
Brugeravatar

claushingebjerg

  • Indlæg: 34
  • Tilmeldt: lør 9. mar 2013 19:21
  • Geografisk sted: Holstebro
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: multi konsol candy cab

Indlæglør 6. sep 2014 21:20

@1up

Har du personlig erfaring med RKLOK og kan anbefale ham?
Han virker umiddelbart super reel og jeg har et cab på hånden hos ham.
Men 6000,- er jo også en slags penge når man sådan lige skal smide dem via bank/paypal :).

mchay

  • Indlæg: 596
  • Tilmeldt: man 22. okt 2007 13:24
  • Geografisk sted: Svendborg
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: multi konsol candy cab

Indlæglør 6. sep 2014 23:45

Ham kan du roligt stole på. Jeg har flere gange handlet forskellige ting med ham, som er forløbet helt uden problemer. Han importerer en hel del, som han sælger videre. Det er dog ikke så ofte de ting der bliver sat til salg rent faktisk kommer på hans side, da de som regel bliver solgt på de fora de bliver annonceret på, eller til personer på hans mailingliste.

Go for it ;-)
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: multi konsol candy cab

Indlægsøn 7. sep 2014 13:42

Ja, jeg købte min new astro City af ham. Ingen problemer og den var fint pakket ind og sikret på en eu palle.
Brugeravatar

claushingebjerg

  • Indlæg: 34
  • Tilmeldt: lør 9. mar 2013 19:21
  • Geografisk sted: Holstebro
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: multi konsol candy cab

Indlægsøn 7. sep 2014 15:01

Lige lidt teknik spørgsmål. Havd er den enkelste måde at koble en Super nintendo på Jamma stikket.
Min umiddelbare idé er at få fat i en Jpac http://www.ultimarc.com/jpac.html . Den er jo god at have, til eks mame også.
Og så køre Snes'en igennem en sync strike som giver 15khz ud... http://arcadeforge.net/Scaler-and-Strik ... e::15.html

Er jeg helt ved siden af?
Næste

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster