SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 20:02

Pinlab - bliv en bedre pinball spiller - hver tirsdag 1900

Alle spillemaskine relevante events annonceres her i denne kategori

Redaktør: TheRealEd

  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Danniboy

  • Indlæg: 675
  • Tilmeldt: man 17. aug 2009 18:06
  • Geografisk sted: Easterbronx
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Tirsdagflip - INTERESSERET I PINBALL - KOM HVER TIRSDAG

Indlægman 16. mar 2015 19:32

Lyder godt ELK! Backgammon, poker eller pinball, jeg melder min ankomst med et styk nyt "medlem"
Pins: Aerosmith, Flash, På vej: Iron Maiden
Ejet: Austin Powers, Fish Tales, Pinbot, Millionaire, Embryon, Cherokee

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Tirsdagflip - INTERESSERET I PINBALL - KOM HVER TIRSDAG

Indlægtirs 17. mar 2015 11:09

.
Lidt mere om formatet for aftenens...

Tuesday Night Live at The Pinlab – *Players Ball* Edition

Jeg kender jer - og jeres mange kloge spørgsmål. Så jeg har forsøgt at beskrive det så lidt udførligt. Jeg tror nu ikke det i praksis bliver særlig indviklet at afvikle. Men hermed altså muligheden for at læse omformatet - og stille spørgsmål - på forhånd.

Kvalifikation
Som det kendte EM format:
- Alle mod alle.
- Bedst af en kamp på én maskine.
- Vinderen af lodtrækning vælger maskine og begynder på maskinen. Der kan kun vælges mellem ’åbne maskiner’ (der ikke bliver spillet på) og maskiner man ikke selv har valgt tidligere på aftenen.

Det nye:
Der spilles ikke længere kun om 1 point til vinderen og nul point til taberen. En sejr kan give 2 eller 3 point og et nederlag kan give 0 eller 1 point. Hør her hvordan:

Når en kamp begynder modtager de to spillere tre chips. En chips placeres på maskinen og en i lommen på hver spiller. Altså totalt set tre chips. Der spilles i udgangspunktet om den ene chips, der er på maskinen. Ønsker ingen af spillerne undervejs at forhøje indsatsen (altså bruge den chips de har i lommen) så spiller man blot om den ene chips, som er på maskinen.

Men der er tre muligheder for at hæve indsatsen:
1) Inden spillet går i gang kan PLAYER 2 den spiller, der IKKE valgte maskine (altså den spiller, der tabte lodtrækningen) vælge at hæve indsatsen.
2) Efter første kugle er spillet kan begge spillere vælge at hæve indsatsen – først PLAYER 1 så PLAYER 2.
3) Efter anden kugle er spillet kan begge spillere vælge at hæve indsatsen – først PLAYER 1 så PLAYER 2.

På disse tre tidspunkter skal man altså som spiller gøre op med sig selv, om man vil forsætte spillet (lidt endnu) med 1 point på højkant (således at vinderen får 2 og taberen 1). Eller man vil spille om 3 point med risiko for at tabe og få 0 point.

Hvis man IKKE ønsker at hæve indsatsen indikeres dette ved at banke på glasset af maskinen med en knyttet hånd (forsigtigt forstås – Roald er ikke længere væk end Jylland!).

Man hæver indsatsen ved fysisk at placere sin chips på maskinen sammen med den oprindelige chips. Når en spiller gør dette så har den anden spiller to muligheder:
a. Acceptere at indsatserne er hævet. Ved at tage sin egen chips op af lommen og lægge den på maskinen også. Så spilles spillet færdigt – og vinderen får 3 point taberen 0 point.
b. Give op. Så meddeler man at man ikke vil hæve indsatsen – og taber derved spillet med det samme. Til gengæld mister man så ikke den chips man havde i lommen. Spillet er hermed afgjort uden yderligere spil og vinderen (spilleren der hævede indsatsen) får 2 point og taberen (spilleren der gav op) får 1 point.

Det vil være fysiske chips i The Pinlab i aften – men for at være på den helt sikre side, så vil vi også føre points på tavlen som sædvanligt. Så alle kan følge med – og ingen bliver forvirrede :-)

- Hvis man glemmer en betting runde, så går man bare ud fra at ingen af spillerne ønskede at forhøje indsatsen. Men lad os prøve at huske hinanden på det – og ’banke på glasset’ hvis man ikke vil forhøje.

Extra info:
- I denne første version af Players Ball formatet vil det ikke være muligt at hæve indsatsen udover de 3 chips. Hvis det hele i aften fungere og der er et ønske om at prøve med mere frihed i bettingen – så laver jeg gerne et mere frit format til næste gang jeg er vært – hvor man beholder sine chips. Så vil det være muligt løbende at investere chips vundet i tidligere kampe osv – og dermed komme op på højere satser. Det gode ved aftenens – mere restriktive - model er, at der er mindre sandsynlighed for, at vi kommer ud i situationer, hvor spillere tidligt har spillet alle deres chips væk. Eller spillere efter ganske få nederlag begynder at satse alt konstant fordi de frygter – at de ellers ikke kvalificerer sig til A.

Finaler
Jeg har tænkt mig at skære finalerne til afhængig af hvor mange vi er og hvordan det går tidsmæssigt med kvalifikationen. Min forventning er, at vi vil blive hurtigere færdige, fordi mange kampe ikke vil blive spillet til ende. På den anden side, så skal der nok gå snakkeklub i den. Og være mange spørgsmål. Og tvister der skal afgøres. Og gode forslag til justeringer i formatet. Og sjove bemærkninger. Osv. Så jeg tør ikke lægge det alt for fast. Men jeg kan godt afsløre at ’betting-formatet’ bliver sjover, mere taktisk og endnu mere spændende, når man spiller i puljer med tre eller fire.

Her et sandsynligt set up ved 12 deltagere:
- De 6 med flest point efter kval går i A
- De 6 med næst flest point går i B

Semifinale:
- Der spilles i to grupper med tre spillere i hver. To spillere går videre fra hver gruppe.
- Hver spiller modtager fem chips.
- Højeste seed vælger første maskine.
- Alle lægger en chips på maskinen for at være med.
- Spillet begynder.
- Alle kan forhøje indsatsen med 1 chip hvis de vil – men først efter første kugle eller efter anden kugle.
- Kun de, der acceptere de højere indsatser spiller hvert enkelt spil færdigt (og kan vinde de chips, der ligger på maskinen).
- Taberen/første mand, der gav op vælger næste maskine.
- Har en spiller kun en enkelt chip tilbage kan han få lov at spille spillet færdig (selvom han ikke kan være med, når andre forhøjer indsatsen).
- Der spilles indtil en af spillerne ikke har flere chips (eller til et fastsat tidspunkt efter hvilket der ikke igangsættes flere nye spil. Efter sidste spil inden deadline tælles chipsene op og den med færrest chips udgår).

Finaler spilles som semifinaler – men dog justeret efter tid og erfaringer. I eksemplet her ville man enten spille to gange 1-mod-1 bedst af fem – og så en rigtig finale 1-mod-1. Eller fire i samme gruppe.

C ya Playas - 2000 hours tanajt!

Billede
Brugeravatar

REX

  • Indlæg: 686
  • Tilmeldt: tors 2. maj 2013 15:03
  • Geografisk sted: CPH
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Tirsdagflip - INTERESSERET I PINBALL - KOM HVER TIRSDAG

Indlægtirs 17. mar 2015 11:57

Ok det lyder fandme spas - jeg ser frem til det!
/-- ejet: CFTBL x2, HSII, RFM, FH, FT, IM, TF LE Combo, AC DC Pro, TSPP, TZ, IJ, TS, BSD, FS, Mustang LE, , VP, Meteor (1979), Wizard of Oz, Metallica, Bride of Pinbot, Flash (1979), Diner, Dr. Who, Tron Legacy; The Walking Dead LE, Lethal Weapon 3, Star Trek LE

/-- Pinballs i spil derhjemme: Twilight Zone, No Fear, Scared Stiff

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Tirsdagflip - INTERESSERET I PINBALL - KOM HVER TIRSDAG

Indlægons 18. mar 2015 02:15

Ladies!

Tak for en super aften.

Players Ball var et smadder sjovt format. Det forløb overraskende smooth – også selvom vi havde to helt nye gæster i aften. Tak til Kenneth og Fætter for en stærk showing. Men der var også gamle kendinge, der kom ud af vinterhulen for at spille med den hårde kerne. Godt at se dig Wolf! Mens andre selvfølgelig hurtig fik ondt i pjæktarmen da det gjaldt (hvor blev du af Lars LAJ – Din Gamle Champ).

Formatet gav en entydig fordel til de spillere, der har en realistisk fornemmelse for deres egne evner (og derfor røg jeg fx selv tidligt ud af finalen ;-) ). Resultatet blev som følger:

A-rækken:
LED
PA
BOM

Tillykke Danni! Pinlabs bedste playa!

B-rækken:
REX
KIM
CAR

Tillykke Mik – smart move at lade sig falde ned i RILs gruppe – og så pludseligt skrue bissen på.

Jeg måtte love, at vi spiller efter samme format en anden gang også. Og det vil jeg i alle fald selv glæde mig til! :-)

Tak!
Brugeravatar

REX

  • Indlæg: 686
  • Tilmeldt: tors 2. maj 2013 15:03
  • Geografisk sted: CPH
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Tirsdagflip - INTERESSERET I PINBALL - KOM HVER TIRSDAG

Indlægons 18. mar 2015 09:59

Det var fandme en fin turnering - det var lidt hardcore at skulle stå og spekulere i om hvorvidt man vil fortsætte eller trække sig ud når nu man havde en "ok" score på første kugle, og om man kunne gøre det bedre.

... og så syntes jeg RILs gruppe var hårdere end den plejer? pyh.. det var vist heldigt sluppet =)
/-- ejet: CFTBL x2, HSII, RFM, FH, FT, IM, TF LE Combo, AC DC Pro, TSPP, TZ, IJ, TS, BSD, FS, Mustang LE, , VP, Meteor (1979), Wizard of Oz, Metallica, Bride of Pinbot, Flash (1979), Diner, Dr. Who, Tron Legacy; The Walking Dead LE, Lethal Weapon 3, Star Trek LE

/-- Pinballs i spil derhjemme: Twilight Zone, No Fear, Scared Stiff
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Tirsdagflip - INTERESSERET I PINBALL - KOM HVER TIRSDAG

Indlægtors 19. mar 2015 08:43

Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football
Brugeravatar

Danniboy

  • Indlæg: 675
  • Tilmeldt: man 17. aug 2009 18:06
  • Geografisk sted: Easterbronx
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Tirsdagflip - INTERESSERET I PINBALL - KOM HVER TIRSDAG

Indlægman 23. mar 2015 19:37

Kombinationen af Pinball og Poker var lige hvad jeg havde brug for til at kunne svine a-væggen til. I'm on a roll, og er vild for at høre hvad formatet er imorgen :D så jeg kan få flere streger på a-væggen.

Rygtet ville vide at Kenneth kommer igen imorgen sammen med 4 nye pinlab jomfruer

Vel mødt :D
Pins: Aerosmith, Flash, På vej: Iron Maiden
Ejet: Austin Powers, Fish Tales, Pinbot, Millionaire, Embryon, Cherokee
Brugeravatar

Poseidon

  • Indlæg: 1301
  • Tilmeldt: ons 28. okt 2009 19:44
  • Geografisk sted: Ramløse nord sj.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Tirsdagflip - INTERESSERET I PINBALL - KOM HVER TIRSDAG

Indlægman 23. mar 2015 22:59

Hep playerz

Det bliver ingen poker backgammon eller bridge i morgen !!!
Det er en Pinball klub for pokker !
Så det bliver lige på og hårdt med Pinball unlimited :)
Formatet bliver således at der er 2 Grp med hver sin maskin Grp alt efter hvor mange der dukker op !
De bedste fra hver Grp går i en A finale grp nogle i B og resten i C
Og der er gode chancer for at der kommer 1 måske 2 maskiner som ikke har været i PL før !
Så mød op 19.55
Jeg kommer... Så er du advaret Danni :) no mercy selvom du har boet i nord sj engang ;)

Roald
Pinballs i spil:
Ca 75 stk... Hele lortet kan ses her...
https://pinside.com/pinball/community/p ... collection

Til salg: Kommer løbende når de er klargjort ;)
Brugeravatar

Poseidon

  • Indlæg: 1301
  • Tilmeldt: ons 28. okt 2009 19:44
  • Geografisk sted: Ramløse nord sj.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Tirsdagflip - INTERESSERET I PINBALL - KOM HVER TIRSDAG

Indlægons 25. mar 2015 23:31

Hep

TNL 25/3 Update
21 players stillede op og gav den fuld gas...
Tilsidst var de få og rå følgende...

A rækken
MAD 1 point
BOM 1/2 point
P A
REX

B rækken
RIL 1/2 point (hvem ellers)
LED
KIM
FAR

Tak til dem som mødte op og gjorde det til en super aften :)

Roald
Pinballs i spil:
Ca 75 stk... Hele lortet kan ses her...
https://pinside.com/pinball/community/p ... collection

Til salg: Kommer løbende når de er klargjort ;)
Brugeravatar

REX

  • Indlæg: 686
  • Tilmeldt: tors 2. maj 2013 15:03
  • Geografisk sted: CPH
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Tirsdagflip - INTERESSERET I PINBALL - KOM HVER TIRSDAG

Indlægtors 26. mar 2015 10:35

Lorte no-flip Taxi!

:)
/-- ejet: CFTBL x2, HSII, RFM, FH, FT, IM, TF LE Combo, AC DC Pro, TSPP, TZ, IJ, TS, BSD, FS, Mustang LE, , VP, Meteor (1979), Wizard of Oz, Metallica, Bride of Pinbot, Flash (1979), Diner, Dr. Who, Tron Legacy; The Walking Dead LE, Lethal Weapon 3, Star Trek LE

/-- Pinballs i spil derhjemme: Twilight Zone, No Fear, Scared Stiff
Brugeravatar

Poseidon

  • Indlæg: 1301
  • Tilmeldt: ons 28. okt 2009 19:44
  • Geografisk sted: Ramløse nord sj.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Tirsdagflip - INTERESSERET I PINBALL - KOM HVER TIRSDAG

Indlægtors 26. mar 2015 11:02

Enig...
Den er på min todo liste !
Men det var en god kamp vi havde på BSM ;)
Pinballs i spil:
Ca 75 stk... Hele lortet kan ses her...
https://pinside.com/pinball/community/p ... collection

Til salg: Kommer løbende når de er klargjort ;)
Brugeravatar

REX

  • Indlæg: 686
  • Tilmeldt: tors 2. maj 2013 15:03
  • Geografisk sted: CPH
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Tirsdagflip - INTERESSERET I PINBALL - KOM HVER TIRSDAG

Indlægtors 26. mar 2015 11:09

Det var en superhelte kamp! :) Det må vi gøre igen!
/-- ejet: CFTBL x2, HSII, RFM, FH, FT, IM, TF LE Combo, AC DC Pro, TSPP, TZ, IJ, TS, BSD, FS, Mustang LE, , VP, Meteor (1979), Wizard of Oz, Metallica, Bride of Pinbot, Flash (1979), Diner, Dr. Who, Tron Legacy; The Walking Dead LE, Lethal Weapon 3, Star Trek LE

/-- Pinballs i spil derhjemme: Twilight Zone, No Fear, Scared Stiff
Brugeravatar

Poseidon

  • Indlæg: 1301
  • Tilmeldt: ons 28. okt 2009 19:44
  • Geografisk sted: Ramløse nord sj.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Tirsdagflip - INTERESSERET I PINBALL - KOM HVER TIRSDAG

Indlægtors 26. mar 2015 11:18

Så ser vi frem mod TNL Whopper edition den 31/3 !
Mr Boom Bastic er værten og jeg ved at han ligger søvnløs til på tirsdag og vil gøre alt for at det bliver en fantastisk aften :)
Ligeledes vil der denne gang være et par maskiner som ikke plejer at stå dernede ;)

ROA
Pinballs i spil:
Ca 75 stk... Hele lortet kan ses her...
https://pinside.com/pinball/community/p ... collection

Til salg: Kommer løbende når de er klargjort ;)
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Tirsdagflip - INTERESSERET I PINBALL - KOM HVER TIRSDAG

Indlægsøn 29. mar 2015 11:03

Godmorgen gents,
Til alle jer der ikke fik nok i lørdags, og dem som ikke kunne.
Tirsdag er den månedlige TNL Whopper edition klar.

Vi afvikler et format med 100% TPG og starter derfor kl. 19.15 sharp.
Dørene er åbne fra kl 19.00 hvor vi ordner det praktiske og får delt grupper ud.

Helt kort - EM format All vs. All
A og B slutspil matchgames bedst af 5
Tidspunkt - 19.15 til 24.00
Pris - 100 kr.

Vi håber at se alle til en god kamp. Har hørt brødrene Sjølin og den gamle ELK dukker op. Mon ikke man også ser en champ i Kim G og en sulten P A :).
Ses tirsdag
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football
Brugeravatar

Danniboy

  • Indlæg: 675
  • Tilmeldt: man 17. aug 2009 18:06
  • Geografisk sted: Easterbronx
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Tirsdagflip - INTERESSERET I PINBALL - KOM HVER TIRSDAG

Indlægman 30. mar 2015 11:06

Jeg melder min ankomst, og tager sønnikke med. En anden plads I Lørdags og et point med i baggagen ser jeg frem til en hyggelig dag imorgen :D
Pins: Aerosmith, Flash, På vej: Iron Maiden
Ejet: Austin Powers, Fish Tales, Pinbot, Millionaire, Embryon, Cherokee
ForegåendeNæste

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 33 gæster