SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 13:44

Copenhagen Grand Champ Challenge - Er du champ i København?

Alle spillemaskine relevante events annonceres her i denne kategori

Redaktør: TheRealEd

  • Forfatter
  • besked

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Copenhagen Grand Champ Challenge - Er du champ i København?

Indlægsøn 10. dec 2017 19:08

Ladies!

Der er ved at ske noget fantastisk... De sidste fem år har været en fortryllende tur hvis man elsker pinball og bor i - eller nær - København. Vi er blevet forkælet med åbningen af det ene pinball-mekka efter det andet. Mr. Muscle, RetroArkaden, Ruben & Bobby, Bib Bib Bar, The Pinlab og Flipperkælderen. Alle vidunderlige oaser med hver deres unikke stil og stemning.

Det man ikke troede kunne ske er, er ved at ske. Det bliver endnu vildere. For pinball i København er så småt ved at få endnu et nøk op. Og denne gang er det ikke et nyt hold skøre nørder der samler deres maskiner et sted. Næ - det er snarere én enkelt knaldperle, der er ved at sprede sine maskiner på mange steder. Der ses flere og flere maskiner på barer og cafeer. Primært er det selvfølgelig Glenn GAS - Danmarks nye Stern Importør - der er i færd med at placere pinball-maskiner fra absolut højeste hylde rundt om i byen.

Pinball vender hjem. Til gaden. Til folket. Det skal fejres! Og hvilken bedre måde end med den ædleste af alle pinball-discipliner: The Grand Champion Challenge. Eller på dansk simpelthen: Hvem kan lave den højeste score?

Copenhagen Grand Champ Challenge
1. Find en pinball-maskine i København der er offentlig tilgængelig
2. Slå den højeste score
3. Skriv dine initialer - og tag helst et billede - gerne med dig selv på :-)
4. Post her på siden inkl. hvor, hvilken maskine og hvor meget
5. Alle har nu 14 dage til at slå din score (fra den dag du poster)

Hvad sker der så - hvordan vinder man?!

Det kan som bekendt gå to veje.

A) Hvis din score holder de 14 dage:
Du er ægte Grand Champ i virkeligheden. Du vinder hæder og ære både lokalt og her på spille-maskiner. Men der er mere. Jeg giver en gratis tur i Pinlab, eller den første time i Flipperkælderen, hos Bobby, på Bib Bib Bar eller i Retro Arkaden.

B) Hvis din scorer ikke holder de 14 dage:
Så skal der være en, der poster en ny Champ her i tråden. Og så er der bare en ny Grand Champ Challenge igang - men nu med den nye player, som den alle vil slå. (Det vil så være god stil hvis den tidligere Champ og jeg slår halv skade om præmien til den nye champ - men det er en mulighed, ikke et krav) :P

Ja ja - det er bare et format der lige er opfundet i glæden og med ønsket om at lokke nogen på gaden og få nogle gode Grand Champ battles. Hvis det er helt skævt så finder vi på noget andet.

Måske holder vi også en eller anden form for Tournament of Grand Champions på et tidspunkt. For de spillere der tager handsken op - og gider sætte en score og poste her så alle har noget at jagte.

Lad os prøve! Lad os gå ud og spille pinball i København!
Senest rettet af ELK søn 10. dec 2017 19:13, rettet i alt 1 gang.

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Copenhagen Grand Champ Challenge - Er du champ i Københa

Indlægsøn 10. dec 2017 19:12

SÅ ER VI I GANG!

Første post i Copenhagen Grand Champ Challenge bliver af højeste klasse. Se her:

STED: Bang & Jensen på Vesterbro
MASKINE: Star Wars
GRAND CHAMP CHALLENGER: NES
SCORE: 1.6 milliard
SKAL SLÅES SENEST: Søndag den 24. december.

Og Bang & Jensen er ovenikøbet ekstra med på Copenhagen Grand Champ Challenge. Kig godt på dette billede: Ja - der er to af verdens bedste pinball-maskiner. Men der er mere. Kan du se jagt-trofæet helt til højre? Geviret? Nemlig. Den der er Grand Champ på Star Wars juleaften får sine initialer på en plade på det trofæ. Der er ejeren Rasmus egen ide. Men det er godt tænkt :-)

Billede

Så altså: Se at kigge forbi og slå den score. Tag et billede og post her. Og så er der 14 dage hvor der er fri jagt.

Et lille PS. Mikkel MIK Sjølin og jeg kiggede forbi i dag. Og jagten er allerede igang. Tilfældigt støtte vi på to højt profilerede jægere: Emil E H (kendt fra country duoen Dreiborg og Hassing) og Anders AND (kendt fra KANDAX). Det var piv sjovt - der er altså bare noget ved at jagte Grand Champ titler i det fri!

Ses vi? :P

Mr. Multiball

  • Indlæg: 831
  • Tilmeldt: søn 13. maj 2012 14:47
  • Geografisk sted: Hele Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Copenhagen Grand Champ Challenge - Er du champ i Københa

Indlægsøn 10. dec 2017 20:18

Hey Mads og Alle

Tak fra min side og tak fordi du gider skabe lidt konkurrence ude i det frie☺️

Måske Ed lige ville smide en liste over maskiner op fra spille steder i byen?

Jeg vil gerne smide lidt i puljen med en middag for 2(jeg er bajleren så du og jeg) på Bang & Jensen inkl. Drikke og 2 timers free play.

P.S. Huske at tage hensyn til stederne,menneskerne og maskinerne.

Glenn

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Copenhagen Grand Champ Challenge - Er du champ i Københa

Indlægsøn 10. dec 2017 20:27

Sådan GAS!

Glem hvad jeg skrev tidligere. NU er vi igang!! 8)
Brugeravatar

TheRealEd

  • Indlæg: 1154
  • Tilmeldt: ons 22. jun 2016 02:10
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Copenhagen Grand Champ Challenge - Er du champ i Københa

Indlægsøn 10. dec 2017 20:37

Mr. Multiball skrev:Måske Ed lige ville smide en liste over maskiner op fra spille steder i byen?


Listen kan som altid ses og opdateres af alle her:
http://findapinball.com/location/find_b ... ss/?city=København&country=DK&distance=20

Og super initiativ ELK...
Let the games begin...
|×[ED ]×|
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Copenhagen Grand Champ Challenge - Er du champ i Københa

Indlægsøn 10. dec 2017 21:03

Sætter et dobbelt sæt af Thisted Bryghus' fænomenale nye juleøl i udsigt til den første der slår Carstens eftertrykkelige GC på Jackbot inden decembers udgang.
Brugeravatar

Møren

  • Indlæg: 228
  • Tilmeldt: tors 4. sep 2014 20:48
  • Geografisk sted: Kamstrup - Roskilde
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Copenhagen Grand Champ Challenge - Er du champ i Københa

Indlægsøn 10. dec 2017 21:17

Hvis man af en eller anden grund skulle havne på ROS torv (Ja det er i Roskilde), så står der en sprit ny Star Wars i biografen!! - Mon ikke det er Gleen`s værk :)

Fedt initiativ :)
http://www.pinball-arcade.dk

Ejer en GB - DM - PB

Har ejet en WCS 94 - STTNG - 24

E H

  • Indlæg: 74
  • Tilmeldt: man 23. maj 2016 16:51
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Copenhagen Grand Champ Challenge - Er du champ i Københa

Indlægsøn 10. dec 2017 21:19

Det her var en fed dag!

Efter at havde afleveret en bil på Vesterbro, kommer jeg i tanke om at der står en Star Wars på Bang & Jensen, så jeg tager gå turen der ned og tænker at jeg kan underholde mig selv med et par spil. Jeg køber mig en kop kaffe og sætter mig inden jeg vil flippe. Da der ikke er nogle der spiller, har jeg god tid.
Men bag om min ryg, kommer to af de helt garvede flippere ind for at spille Star Wars. Jeg hører Lyden af et plunge og mekanik, samtidig hører jeg en stemme sige til mig, at jeg sidder det forkerte sted. Det er ELK, sammen med MIK. De er kommet for at lære spillet at kende, på gammeldags manér. Ikke noget med at havde set toturials og andet på forhånd.
Jeg dropper den smarte vesterbro cappuccino stil og joiner drengene - Jeg var altså ikke den eneste der havde fået den ide. Nu er der næsten kø ved den nye flipper.
Uanmeldt, ligesom os andre, kommer AND ind af døren. Nu bliver der spillet pinball. Jeg tænker at det må ha været sådan i 90'erne når folk mødtes i byen for at sætte Highscores, på en ny maskine.

Jeg kan desværre ikke poste nogle billeder af en ny GC på Star Wars, i hvert fald ikke i denne omgang! Men jeg kan sige at det ikke er den sidste 20'er jeg har smidt i den maskine.


Det er fedt med nogle lokale GC udfordringer rundt i byen.
Så når de store pinball steder har lukket, kan man lige gå her ind og se hvilke steder der har en maskine med en GC udfordring.
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Copenhagen Grand Champ Challenge - Er du champ i Københa

Indlægsøn 10. dec 2017 22:38

Tænk sig - Pinball bliver mainstream igen, det er sgu vildt - tak Glenn og tak til alle jer der bakker op om vores fantastiske hobby.

Og det bliver jo en rullende snebold - flere der spiller på locations, flere der spiller i klubberne, flere til turneringer og dermed igen flere der spiller på locations. DET er fedt.

Glenn og jeg talte engang om at man kunne reklamere for de pinballaktiviteter der findes ude på locations. f.eks. for et DM, et DPO, klubberne mm. Det vil sende nogle mennesker videre og ind i miljøet. Et miljø som vi elsker at se vokse.

Nå, det handlede jo om GC´s på locations. Ser der står en GOT på B&J. Den besøger jeg sgu i frokostpausen i morgen :-).
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Copenhagen Grand Champ Challenge - Er du champ i Københa

Indlægsøn 10. dec 2017 23:50

Tak for din fine opbakning! Det lurer på at blive helt sjovt det her :)

Smukt Søren - særlig tak til dem, der smider noget ekstra i puljen. Savner et par oplysninger om 1) hvor CAR aka The Wolf har sat sin score på Jack*Bot. Og måske også 2) hvad scores er.
Brugeravatar

junkwavepete

  • Indlæg: 1130
  • Tilmeldt: søn 22. sep 2013 21:26
  • Geografisk sted: 1956 - Frederiksberg C
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: Copenhagen Grand Champ Challenge - Er du champ i Københa

Indlægman 11. dec 2017 00:01

Jeg ved det er på BIP BIP, men ikke hvad scoren er på, har dog hørt den skulle være HØJ! :P
Pins: Godzilla LE 540-Jackbot-Jurassic Park Pro-Creature-Theatre Of Magic-Frontier-Avengers IQ Pro-Turtles Pro-Led Zeppelin Pro
Sold: Super Mario Bros-AC/DC Pro-The Walking Dead LE 240-The Simpsons Pinball Party-X-Men Pro-X-Men Pro-Demolition Man-Star Trek LE 790-The Addams Family-Guardians PRO-Iron Maiden Pro-Batman: The Dark Knight-RollerCoaster Tycoon-Iron Man-Fish Tales-Terminator 3-Star Wars PRO-Corvette-No Fear

IFPA# 21932

Rasmus72

  • Indlæg: 50
  • Tilmeldt: ons 16. dec 2015 14:26
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Copenhagen Grand Champ Challenge - Er du champ i Københa

Indlægman 11. dec 2017 07:21

Det er bare en god ide. Jeg vil begive mig ud i det Københavnske aftenliv og støve en maskine eller to op - måske løber man ind i en pinballer. Lidt naiv konkurrence at deltage i for mig, der aldrig har haft en GC, men initiativet skal støttes på alle mulige måder.

MUS

TKJ

  • Indlæg: 66
  • Tilmeldt: lør 24. jun 2017 07:44
  • Geografisk sted: København N.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Copenhagen Grand Champ Challenge - Er du champ i Københa

Indlægman 11. dec 2017 10:02

På Fovl, frederikssundsvej NV, står der en TOM. Med 14 karat guldramper! Må vist snart forbi og sætte en frisk score. Der er i øvrigt en intern ugentlig highscore konkurrence, med en fadøl på spil fra stedets ejer Andreas til den højeste score kl. 17 fredag.
10 kr pr spil, oplevet et par gange, at der hopper en kugle ind i spillet - den skal selvfølgelig plunges med det samme!
Hjemmebane: Flipperkælderen

E H

  • Indlæg: 74
  • Tilmeldt: man 23. maj 2016 16:51
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Copenhagen Grand Champ Challenge - Er du champ i Københa

Indlægman 11. dec 2017 18:44

Så blev der med stor besvær lavet en ny GC på TOM på Fovl.
På den sidste 10'er jeg havde, kom jeg sølle 100 mill over TKJ's tidligere GC.
Vedhæftede filer
20171211_184054.jpg

Mr. Multiball

  • Indlæg: 831
  • Tilmeldt: søn 13. maj 2012 14:47
  • Geografisk sted: Hele Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Copenhagen Grand Champ Challenge - Er du champ i Københa

Indlægman 11. dec 2017 19:06

Hey Alle

Fedt fedt det rykker.

Hey Bo

Hvordan gik din frokost pause?

Hey E H.

Super fint skrevet og fin Rekord på TOM.

Hey TKJ

Hyyggeligt at møde dig.. Så har du fået lektier for på TOM?
Næste

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 31 gæster

cron