SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 23:04

Ombytning af playfield mod betaling? Erfaring generelt?

Om flippere, reparation, vedligeholdelse osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Michael_Randers

  • Indlæg: 460
  • Tilmeldt: søn 1. nov 2015 20:11
  • Geografisk sted: Randers
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Ombytning af playfield mod betaling? Erfaring generelt?

Indlægons 27. jun 2018 14:23

Hej Alle

En hurtig forspørgsel:
Er der nogen herinde der vil kunne ombytte et playfield i en TZ mod betaling? Og hvis ja hvad står sådan en (kæmpe?!) omgang så i?

Baggrund:
Jeg købte for noget tid siden en TZ, men har altid haft problemer med f.eks. at kunne lave skill shots på den, bolden lagde sig død nogle steder og diverse andre ting som jeg blev ved med at tilskrive mekaniske justeringer jeg åbenbart bare ikke magtede at lave. Endvidere havde jeg store problemer med at justere maskinen så kuglen rullede som forventet. Igen tillagde jeg det at jeg nok ikke havde noget ordentligt at måle med, gulvet den stod på osv.

Irritationerne over ikke at kunne få hvad der var en drømmemaskine for mig til at spille ordentligt gjorde faktisk bare at jeg endte med aldrig at spille på den, og når jeg gjorde gik jeg som regel frustreret derfra.

For noget tid siden bestemte jeg mig så for at kigge på det igen, og denne gang kom jeg efter en del nytteløse justeringsforsøg i tanke om at det måske var en god ide at tjekke playfieldet. For det var lige som om at kuglen altid søgte ret voldsomt mod midten. Og her opdagede jeg så til min gru at playfieldet er sunket ned på midten. Altså nærmest fra top til bund er der masser af luft hvis man lægger noget helt lige på tværs af playfield. Og så giver det hele set i bakspejlet lige pludselig mening. Kuglen følger selvfølgelig det nedsunkne playfield...

Da det netop er en TZ er det stort set umuligt at at spænde noget på undersiden til at stive det af med, da jeg forventer at det vil skulle sidde der permanent for at have en effekt. Men hvis andre har erfaringer hører jeg meget gerne om dem. Jeg har i hvert fald ikke kunnet gennemskue hvad der skal til for at gøre maskinen spilbar igen, ud over evt et nyt playfield. Og da sådan et koster 8000 kroner og jeg grundet manglende evner til selv at skifte det nok ender med at skal betale en anseelig sum for en ombytning, er spørgsmålet om det overhovedet kan betale sig? Eller om maskinen bare skal sælges som dele? Translite har lidt "huller" og kabinettet er faded. Så det er ikke sådan at resten af maskinen er spitzenklasse, men det var ting der ikke betød noget da jeg købte den, så længe alt det mekaniske bare var i orden.

Hvis nogen har erfaringer hører jeg meget gerne om dem, da jeg bare utroligt gerne vil have min TZ til at spille som jeg altid havde håbet at den ville :)
Mvh Michael Jensen

Billede

Giv et bib hvis vi skal sparke dæk sammen en dag :)
Brugeravatar

Møren

  • Indlæg: 228
  • Tilmeldt: tors 4. sep 2014 20:48
  • Geografisk sted: Kamstrup - Roskilde
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ombytning af playfield mod betaling? Erfaring generelt?

Indlægons 27. jun 2018 17:22

Puha, det er nogle timers arbejde der skal til for at lave sådan en ombytning!

Det kræver nok du finder en som også synes det er et sjovt projekt og derfor har lyst til at smide nogle “interesse timer” i projektet.

Jeg ville som sådan gerne hjælpe dig, men du bor i forkerte side af Danmarkkortet :D

Din fordel er dog er det er en maskine som har en pæn værdi og derfor godt kan betale sig at gøre lidt ved.

Skulle der ikke være nogle fra din hjemstavn som kan hjælpe er du velkommen til at kontakte mig og vi finder en fornuftig løsning :)

Mvh Søren
http://www.pinball-arcade.dk

Ejer en GB - DM - PB

Har ejet en WCS 94 - STTNG - 24

Dennis

  • Indlæg: 1128
  • Tilmeldt: tirs 9. nov 2010 12:56
  • Geografisk sted: Køge
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ombytning af playfield mod betaling? Erfaring generelt?

Indlægons 27. jun 2018 19:33

Tag billeder og gå igang. Det er ikke så slemt. Når du fjerner plastrampen og upper pf, er den ret tom at se på. Denen under er der stor plast styk ellers standtrt flippermek, ikke noget specielt.
Jeg har sammen med en ven klaret 80-85% pf skift på en aften og massere øl.
Du har massere flippererfaring, alliere dig med en ven, tag billeder af det hele og gå idag :-)
Køb/salg/bytte af Flippermaskiner.
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ombytning af playfield mod betaling? Erfaring generelt?

Indlægtors 28. jun 2018 10:40

Du omtaler flere dilemmaer.

En kugle der ligger sig stille, hvor den ellers burde trille videre, bør altid kunne fikses. Jeg siger ikke det altid er nemt. Men det burde med rette snilde kunne afhjælpes med en laaaangt mindre indsats og udgift end at skifte spillepladen. Jeg er selv temmelig kreativ på den front. Du ved, nemme løsninger til store problemer.

En spilleplade der har slået sig er en helt anden sag. En søgning på "warped playfield" vil give dig lidt info og eksempler på reparation. Men, det er en stor opgave, hvis mulig, og resultatet er måske ikke tilfredsstillende alligevel.

Tredje mulighed. Sælg maskinen som den er og køb en anden.

Fjerde mulighed. Lev med det. Og få de øvrige problemer afhjulpet.
Brugeravatar

Michael_Randers

  • Indlæg: 460
  • Tilmeldt: søn 1. nov 2015 20:11
  • Geografisk sted: Randers
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ombytning af playfield mod betaling? Erfaring generelt?

Indlægfre 29. jun 2018 16:47

Møren skrev:Jeg ville som sådan gerne hjælpe dig, men du bor i forkerte side af Danmarkkortet :D

Skulle der ikke være nogle fra din hjemstavn som kan hjælpe er du velkommen til at kontakte mig og vi finder en fornuftig løsning :)

Mvh Søren


Hej Søren

Mange tak for tilbuddet. Ja det er lidt træls der er så langt imellem, men lad os se hvad der sker. indtil videre skal du i hvert fald have mange tak for tilbuddet.
Mvh Michael Jensen

Billede

Giv et bib hvis vi skal sparke dæk sammen en dag :)
Brugeravatar

Michael_Randers

  • Indlæg: 460
  • Tilmeldt: søn 1. nov 2015 20:11
  • Geografisk sted: Randers
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ombytning af playfield mod betaling? Erfaring generelt?

Indlægfre 29. jun 2018 16:54

@dennis: Jeg ville ønske at jeg kunne se så "let" på det som dig, men det kan jeg desværre ikke rigtigt. For mig ligner det et ret uoverskueligt projekt :)

@soren: At bolden ligger stille hvor den ikke skal er kun noget af det der jo driller. Men det gør den fordi en ballguide skulle sørge for at den triller ned mod yderkanten i højre side, men da playfieldet synker ned på midten modvirker det det naturlige fald og trækker mod venstre ind mod midten. Det kan godt være at det kan fixes, men jeg har svært ved at se hvordan.

Jeg har svært ved at se hvem jeg skulle sælge en maskine som denne til, da det nok er de færreste der er interesserede i en maskine med skævt playfield, men det kan selvfølgelig ikke udelukkes. Leve me det tror jeg ikke er muligt for mig, da det altid vil irretere mig at se kuglen skifte retning på vej ned mod playfieldet...

Men mange tak for input til jer begge! :)
Mvh Michael Jensen

Billede

Giv et bib hvis vi skal sparke dæk sammen en dag :)

kursiv

  • Indlæg: 34
  • Tilmeldt: tors 3. okt 2013 09:43
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ombytning af playfield mod betaling? Erfaring generelt?

Indlægfre 29. jun 2018 19:57

Er der evt. plads til denne løsning, som sidder et stykke under playfielden?

https://pinside.com/pinball/forum/topic ... st-3812055
Brugeravatar

MK83

  • Indlæg: 435
  • Tilmeldt: ons 26. sep 2007 23:03
  • Geografisk sted: Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ombytning af playfield mod betaling? Erfaring generelt?

Indlæglør 30. jun 2018 09:05

Hej Michael.

Må man spørge hvor du har købt den henne ?
Flipper: Getaway, Corvette, Indianapolis 500, Circus Voltaire, Roadshow, Flintstones, Johnny Mnomic, Scared Stiff.
Arkade: Battle Gear 4 Tuned, Daytona Usa 2 Power Edition, Mame Maskine, Compugame med hyperspin.

Se Mit Gameroom -----> https://youtu.be/6riobBwahCw
Brugeravatar

Michael_Randers

  • Indlæg: 460
  • Tilmeldt: søn 1. nov 2015 20:11
  • Geografisk sted: Randers
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ombytning af playfield mod betaling? Erfaring generelt?

Indlæglør 30. jun 2018 10:17

Hej Morten

Det må du gerne :) Men jeg er overbevist om at sælger ikke har vidst at playfieldet var skævt ved salg af maskinen, så derfor vil jeg helst undlade at svare på det :)
Mvh Michael Jensen

Billede

Giv et bib hvis vi skal sparke dæk sammen en dag :)
Brugeravatar

MK83

  • Indlæg: 435
  • Tilmeldt: ons 26. sep 2007 23:03
  • Geografisk sted: Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ombytning af playfield mod betaling? Erfaring generelt?

Indlæglør 30. jun 2018 13:13

Jeg tror godt jeg ved hvor den kommer fra.
Flipper: Getaway, Corvette, Indianapolis 500, Circus Voltaire, Roadshow, Flintstones, Johnny Mnomic, Scared Stiff.
Arkade: Battle Gear 4 Tuned, Daytona Usa 2 Power Edition, Mame Maskine, Compugame med hyperspin.

Se Mit Gameroom -----> https://youtu.be/6riobBwahCw

Tilbage til Flippermaskiner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster