SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 21:01

DANISH PINBALL OPEN 2018

Alle spillemaskine relevante events annonceres her i denne kategori

Redaktør: TheRealEd

  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DANISH PINBALL OPEN 2018

Indlægman 29. okt 2018 15:10

Kære KAX

Eneste sande overraskelse var at du AKA "favoritten" ikke stod i den finale og rev Harleyen rundt.

Tak af hjertet til jer alle sammen. Alle jer der deltog, alle jer som hjalp og alle jer som bare blev i går og gav en hånd. Sammen er vi stærke, og giver os i Pinlab en lyst og motivation til at fortsætte.

Mats Runsten og Johan Genberg kom hjem med store sejre, men vi fik vist vist hvem der bestemmer med 7 mand i top8. Vanvittigt.

Den afsluttende bemærkning er nu blot at sige, at til næste år hedder det EPC 2019 - 300 deltagere og fyrværkeri på scenen.
Dansk vinder??? mon ikke..

Tak
Bo
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 774
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DANISH PINBALL OPEN 2018

Indlægman 29. okt 2018 21:03

KAX skrev:Var også overrasket over hvor smooth den der lettere kaotiske Last Chance turnering kørte, folk var virkeligt villige til at få det hele til at glide. Da den finske speaker begyndte at remse alle de der navne op, var jeg sikkert på at det ville gå galt, for det var fandme svært at fatte hvad der blev sagt af navne, men sørme om ED ikke lurede at det var hans tur da "Ærgdemail Dræigiborg!" gjaldede ud af højtalerne.


Ja, det var en super positiv overraskelse, også fra arrangør siden, men som du nævner, folk var bare top-positive og klar til at spille masser af pinball, så med lidt fynd og klem gik alting jo nærmest gnidningsløst.

Det var jo lidt af et nyt projekt at prøve at holde folk til ilden ved at spille endnu en turnering hvor, i hvert fald på papiret, de fleste af top-spillerne var igang med noget andet, og der var en mere reel chance for os nede i de lidt mere menneskelige pointniveauer at opnå lidt fame og success.

Men som ED skriver, endnu en gang har vi lært en del omkring afholdelse af store arrangementer, så vi bliver kun dygtigere og mere erfarne, hvilket helt sikkert kommer til at være synligt i fremtiden.
Billede

E H

  • Indlæg: 74
  • Tilmeldt: man 23. maj 2016 16:51
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DANISH PINBALL OPEN 2018

Indlægtors 1. nov 2018 09:26

FlyveHest skrev:Men som ED skriver, endnu en gang har vi lært en del omkring afholdelse af store arrangementer, så vi bliver kun dygtigere og mere erfarne, hvilket helt sikkert kommer til at være synligt i fremtiden.


Og lige det her med at blive dygtigere går vi meget op i. Så mens jeres erindringer er friske, vil vi i pinlab meget gerne høre fra jer, hvis i har tips og ideer til noget der kunne være bedre eller anderledes. Til næste år er det jo EPC og det bliver bomben indefor dansk pinball.
Brugeravatar

LAU

  • Indlæg: 297
  • Tilmeldt: tors 3. jan 2013 08:47
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DANISH PINBALL OPEN 2018

Indlægtors 1. nov 2018 13:20

tak for en flot turnering - fedt at være en del af ... tillykke til alle på podiet .. og nedenfor..

smukt afviklet i ro og mag ..

en lille ting kunne være at gøre second chance endnu større / bedre (selvom jeg ikke var med :) ) .. man kunne lade første runde i main afvikle - fx lørdag aften eller som det første søndag morgen - inden second chance starter .. dermed kunne alle tabere i første runde - som jo var (og måske bliver) bedst af tre, og dermed relativt hurtigt er overstået ...
i år ville second chance så have været 8 mand større ... blot en tanke.

tak igen for den store oplevelse det var at være med .. jeg er sikker på at epc19 bliver en kæmpe oplevelse for alle ... gid de efterfølgende dpo bliver af samme format .. og størrelse :)

Robert

AND

  • Indlæg: 97
  • Tilmeldt: søn 18. okt 2015 10:14
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DANISH PINBALL OPEN 2018

Indlægtors 1. nov 2018 13:23

Personligt synes jeg man i alle sportsturneringer skal fjerne så mange faktorer af tilfældighed og held som muligt. Derfor bryder jeg mig ikke om lodtrækning af maskiner. Det fjerner også en del af det psykologiske spil i konkurrencen, både mellem modstanderne men også i det enkelte individ. Det er selvfølgelig en mere kompliceret proces i gruppespil, men der er muligheder.
Brugeravatar

LAU

  • Indlæg: 297
  • Tilmeldt: tors 3. jan 2013 08:47
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DANISH PINBALL OPEN 2018

Indlægtors 1. nov 2018 13:26

lodtrækning er det eneste rigtige ... og ved match-spil er forudbestemte maskiner det eneste rigtige - det andet er for bøvlet og giver for store fordele for den enkelte ved altid at vælge samme maskiner...

vinderen er den der behersker alle maskiner bedst - aka har bedst teknik og viden .. der ligger masser af træningstimer bag at mestre dette
Brugeravatar

TheRealEd

  • Indlæg: 1154
  • Tilmeldt: ons 22. jun 2016 02:10
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DANISH PINBALL OPEN 2018

Indlægtors 1. nov 2018 13:29

Som tilføjelse til AND's forslag om maskinvalg, så er det simpelt nok at lade højste seed vælge maskine... Også i gruppespil...
Det gør også, at der er større belønning ved en bedre kval end blot et bye...

Men jeg er egentlig også enig med Robert i, at det kræver større alsidige evner at klare sig bedst på tilfældigt udtrukne maskiner...
Men AND har også en pointe i det psykolgiske element ved maskinvalg...
|×[ED ]×|
Brugeravatar

LAU

  • Indlæg: 297
  • Tilmeldt: tors 3. jan 2013 08:47
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DANISH PINBALL OPEN 2018

Indlægtors 1. nov 2018 13:34

sludder og vrøvl...

ED og AND, I vil bare gerne vinde ... og det kan I uden den store fordel det vil være for jer selv at bestemme hvilken maskine der skal spilles. ....træning, træning, træning er svaret.. som I begge har vist store fremskridt under .. især dig ED.

Eneste tidspunkt der bør være personligt maskinvalg er evt ved gruppe-spil med 4 kampe - 4 player - hvor hver spiller vælger hver en maskine ...

ellers er det bedste all round spiller der generelt har det største talent gennem træning, der vinder fortjent... skal det være
Brugeravatar

TheRealEd

  • Indlæg: 1154
  • Tilmeldt: ons 22. jun 2016 02:10
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DANISH PINBALL OPEN 2018

Indlægtors 1. nov 2018 13:48

Det største (og måske) eneste problem, der var med formaterne, var ændringen af formatet i Second Chance i sidste øjeblik...
Den slags skal nok være bedre gennemtænkt på forhånd...
Men den har I helt sikkert allerede med som overvejelse...

Derudover kunne man evt. skære antal af maskiner man skal spille i kval ned til fordel for antal spil på hver maskine, så det ikke blot er ét spil knald eller fald, på en maskine, man ikke har mulighed for at prøve af inden... Der ved jeg især mange udenlandske spillere fravælger den slags formater, da det virker for tilfældigt...

Personligt er jeg mere til gruppespil eller en-mod-en kval, som der blev gjort til EM i Borås forrige år...
Dog er jeg godt klar over, at dette kan være mere krævende for arrangør... Men ingen brug for scorekeepers...
|×[ED ]×|

AND

  • Indlæg: 97
  • Tilmeldt: søn 18. okt 2015 10:14
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DANISH PINBALL OPEN 2018

Indlægtors 1. nov 2018 14:10

Jeg vil vinde fortjent og ikke fordi jeg var heldig med maskinlodtrækningen. En tabers kritik vil altid betragtes som en undskyldning og det tager jeg med. Jeg er dog ikke i tvivl om at RIL havde moppet gulv med mig uanset hvad, til gengæld er jeg i tvivl om jeg var gået videre fra 2. runde i Stern turneringen, hvis ikke Elvis var blevet trukket op af hatten, for udfaldet bar mere præg af held en forstand.

Argumentet om at man skal være dygtig til alle maskiner gælder jo uanset hvad. Men ligeså frustrerende det er når en modstander vælger en maskine man hader, ligeså fantastisk er det. Det er langt mere tilfredsstillende at ramme pletskud i akilleshælen, end at ramme den i blinde.
Brugeravatar

LAU

  • Indlæg: 297
  • Tilmeldt: tors 3. jan 2013 08:47
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DANISH PINBALL OPEN 2018

Indlægtors 1. nov 2018 14:18

man kan jo ikke forhindre kuglen i at være rund :lol:

så jo held/uheld melder sig jo uanset udgangspunkt for maskinvalg ... derfor spilles jo flest mulige maskiner .. men mod Jorian, Runsten eller deslige er udfaldet det samme selvom man spiller røveren ud af bukserne på en favoritmaskine .. jeg har haft Mats nede i sækken i et afgørende spil på en af mine favoritter til LPA-open... troede jeg :twisted:

men han husker mig og hilser pænt :D

E H

  • Indlæg: 74
  • Tilmeldt: man 23. maj 2016 16:51
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DANISH PINBALL OPEN 2018

Indlægtors 1. nov 2018 17:03

Der er lige så mange forslag som løsninger på dette. Jeg skriver ned og så må vi se hvad de to hjerner finder ud af. En ting er sikkert og det er at hvad end de finder ud af er det ikke tilfældigt - og det skal vejen til en sejr i EPC selvfølgelig heller ikke blive!
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 774
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DANISH PINBALL OPEN 2018

Indlægfre 2. nov 2018 08:48

AND skrev:Personligt synes jeg man i alle sportsturneringer skal fjerne så mange faktorer af tilfældighed og held som muligt. Derfor bryder jeg mig ikke om lodtrækning af maskiner. Det fjerner også en del af det psykologiske spil i konkurrencen, både mellem modstanderne men også i det enkelte individ. Det er selvfølgelig en mere kompliceret proces i gruppespil, men der er muligheder.


Der er et kæmpe problem hvis man skulle gøre brug af en mekanik som denne, og det er tid. Hvis alle fik lov at vælge hvilke maskiner de skulle spille på, ville man hurtigt fordoble, hvis ikke mere, afviklingstiden for en runde, fordi alle ville stå og vente på hinanden.

Det er i forvejen svært at forudsige tidsforbrug og lægge en nogenlunde realistisk tidsplan, og skulle man tage denne parameter med i ligningen bliver det noget nær en umulig opgave.

Udover det er jeg meget enig i LAUs betragtninger, jeg abonnerer bestemt på at en ægte chaaaamp er en der kan spille på alle maskiner, og da bankerne er annonceret på forhånd er der ingen undskyldning for ikke at have som minimum et overfladisk kendskab af alle maskienrne, for den der besidder viljen i hjertet.

TheRealEd skrev:Det største (og måske) eneste problem, der var med formaterne, var ændringen af formatet i Second Chance i sidste øjeblik...
Den slags skal nok være bedre gennemtænkt på forhånd...


Teknisk set var der indbygget en klausul for dette i reglerne da der jo var en hård bagkant, men kritikken er bestemt taget ad notam.

LAU skrev:en lille ting kunne være at gøre second chance endnu større / bedre (selvom jeg ikke var med :) ) .. man kunne lade første runde i main afvikle - fx lørdag aften eller som det første søndag morgen - inden second chance starter .. dermed kunne alle tabere i første runde - som jo var (og måske bliver) bedst af tre, og dermed relativt hurtigt er overstået ...


Der var ikke en "rigtig" måde at lave cut på main og side i relation til Second Chance, begge havde deres fordele og ulemper, men vi føler vi valgte en fornuftig model ifht tidsplan og hvad har vi.

Umiddelbart vil jeg mene det er usandsynligt at en lignende turnering bliver aktuel ved EPC, da 300ish spillere i en endags turnering nok er lige ambitiøst nok ;)

LAU skrev:i år ville second chance så have været 8 mand større ... blot en tanke.


Og måske involveret LAU? ;)
Billede
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DANISH PINBALL OPEN 2018

Indlægsøn 4. nov 2018 22:47

Jeg kan se at I valgte sadle om og indrapportere individuelle placeringer. Og ikke delte placeringer for dem der udtræder i samme runde. Hvorfor det?

Og vil I lige forklare, hvordan I beregner den slutplacering.
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 774
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: DANISH PINBALL OPEN 2018

Indlægman 5. nov 2018 22:55

soren skrev:Jeg kan se at I valgte sadle om og indrapportere individuelle placeringer. Og ikke delte placeringer for dem der udtræder i samme runde. Hvorfor det?


Til at starte med, så missede vi at få beslutningen omkring rangering med i regelbeskrivelsen, dette er allerede tilføjet til husk-lige-detaljerne checklisten, så dette ikke sker igen. Og, i den ombæring fik jeg nævnt for et par enkelte at vi ville indrapportere "udfald" i samme runde som ens placering, hvilket vi efter en snak blev enige om ikke at gøre.

Begrundelsen er, at vi begge bedre kan lide en rangeret placering fremfor at alle går ud på samme plads, og ydermere at vi vil bruge resultatet fra den sidste runde, hvor spillerne spillede (mest) direkte mod hinanden.

Det har været samme indrapporteringsform vi har benyttet de sidste turneringer vi har TDet, og derved ikke noget nyt vi har fundet på, for at give nogle en bedre placering.

soren skrev:Og vil I lige forklare, hvordan I beregner den slutplacering.


Ja, for main som jo var head-to-head blev folk i samme runde rangeret efter placering i kvalifikationen, og i side som var gruppespil blev alle 3. pladser i grupperne trukket ud og indbyrdes rangeret efter plads i kvalifikationen, hvorefter alle 4. pladserne blev udsat for samme behandling.
Billede
ForegåendeNæste

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 21 gæster