SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 19:07

PHP HJÆLP

Information, forslag til forbedringer, ris/ros osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4394
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

PHP HJÆLP

Indlægtors 15. nov 2018 22:09

One.com slukker for understøttelsen af de gamle php her d. 3 december, og da dette forrum stadig kører på gammel PHP, betød det at forummet var nede, da den opdaterede php for 3 dage siden.

Den gamle PHP verion er kun tilgængelig indtil 3.dec 2018, så har kun 2½ uge til at få forummet, updateret til nyeste version php, jeg er dog langt fra PHP ekspert, har faktisk ikke rodet med det siden jeg modificerede dette forummet, for mange år siden.

Og arbejder til dagligt som tømrer, så er langt fra mit speciale, er der nogen brugere her på forummet, som kunne være behjælpelig ved en updatering af forummet, da jeg ikke har tiden til det pt, og ved at det ikke kommer til at løbe problemfrit, da forummet er alt for custom designet til at overgå til ny PHP version, alternativt må jeg forsøge en ren PHPBb installation, også importere databasen dertil, men gik ikke så godt sidste gang jeg forsøgte det.

Så er nogen frisk på at hjælpe, så skriv gerne her i tråden, eller til mig via Email.
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: PHP HJÆLP

Indlægtors 15. nov 2018 22:39

Jeg tænkte nok det var der skoen klemte.

Hvilken PHP kører forummet på nu? Og hvilken er den laveste version din host understøtter frem over.

Der må være nogle vejledninger hos PhpBB.
Brugeravatar

BarrySlisk

  • Indlæg: 449
  • Tilmeldt: søn 17. nov 2013 13:54
  • Geografisk sted: Roskilde
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: PHP HJÆLP

Indlægfre 16. nov 2018 08:42

Kan man finde en host som understøtter det gamle. Det ville måske være nemmest.
Enjoying something I want in my limited time on Earth is more important to me than trying to save a few hundred dollars and waiting over a decade. - koolmoecraig, KLOV member
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4394
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: PHP HJÆLP

Indlægfre 16. nov 2018 20:35

PHP 5.6 kører det pt. på.

PHP 7.1 efter d.3 december

Ja, en løsning kunne være en anden host, men vil sikkert også gøre det dyrere end det er pt.
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 774
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: PHP HJÆLP

Indlægtors 22. nov 2018 19:54

Jeg har lige brugt et par timer på at forsøge at opgradere, og selvom forummet nok ville miste noget funktionalitet (da mods ikke er kompatible på tværs af versioner), samt nogle tilretninger til fordanskningen af temaet, tror jeg godt det vil kunne lade sig gøre at opdatere.

MEN, one.com har desværre nogle begrænsninger på deres MySQL opsætning der gør at opdateringen af selve databasen ikke kan lade sig gøre, vi har simpelthent skrevet for meget herinde, kort sagt. :)

Det kan være det er muligt at dumpe hele databasen, flytte den andetsteds hen, opgradere den, og flytte den tilbage, men det må jeg erkende er en process jeg ikke orker at gennemføre (til dels fordi alting skal foregå igennem diverse web interfaces og manuelle eksport/import processer)
Billede
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4394
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: PHP HJÆLP

Indlægtors 22. nov 2018 20:58

Et andet webhotel, hvor det ville være muligt at udføre arbejdet, ville være okay med mig, så dropper jeg bare one.com som host for forrummet.
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4394
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: PHP HJÆLP

Indlægsøn 25. nov 2018 22:27

Flyvehest har smidt håndklædet i ringe så at sige, så mangler stadig hjælp, hvis forummet skal fortsætte efter d.3 december.
Brugeravatar

BarrySlisk

  • Indlæg: 449
  • Tilmeldt: søn 17. nov 2013 13:54
  • Geografisk sted: Roskilde
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: PHP HJÆLP

Indlægman 26. nov 2018 14:49

Ok, we are screwed.....!
Enjoying something I want in my limited time on Earth is more important to me than trying to save a few hundred dollars and waiting over a decade. - koolmoecraig, KLOV member
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: PHP HJÆLP

Indlægman 26. nov 2018 16:21

Enig, det vil bestemt være en skam hvis dette forum og den vidensdatabase det indeholder går tabt.

Desvære har jeg ingen som helst forstand inden for dette område og kender ej heller nogen som har.

Men hvis der er flere der tænker som jeg, kunne vi måske lave en indsamling til at der blev hyret en proffessionel til at lave transaktionen til det nye site, så alt dette her ikke går tabt. Både for vores egen skyld og for kommende arcade/flipper-interesserede.
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

BarrySlisk

  • Indlæg: 449
  • Tilmeldt: søn 17. nov 2013 13:54
  • Geografisk sted: Roskilde
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: PHP HJÆLP

Indlægman 26. nov 2018 17:03

Ja, men vi har brug for noget midlertidigt hvor dette kan organiseres for når dette site går ned hvad så? Jeg har ikke emails på nogen.....Kunne man oprette en midlertidig facebook side eller benytte en eksisterende? Jeg giver gerne et par 100 kr, men jeg ved ikke om vi er nok der vil. Professionelle er ikke billige og der er jo ikke super meget aktivitet i arkadeforumet. Så hvor mange vil reelt spytte i kassen?
Enjoying something I want in my limited time on Earth is more important to me than trying to save a few hundred dollars and waiting over a decade. - koolmoecraig, KLOV member

hskov

  • Indlæg: 534
  • Tilmeldt: man 25. aug 2008 18:22
  • Geografisk sted: Horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: PHP HJÆLP

Indlægman 26. nov 2018 18:46

Jeg har rodet med en test på et andet forum system her:
http://danish-pinball.dk (behøver ikke være begrænset til Pinball, det var bare der domæne jeg havde på hånden)

Folk er velkomne til at bruge det, også hvis det bare er midlertidigt.

Da jeg ikke har nogen adgang til databasen her, har jeg ikke nogen mulighed for at gøre noget ved det eksisterende indhold.
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4394
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: PHP HJÆLP

Indlægman 26. nov 2018 22:10

Det går ikke tabt, jeg har bare ikke tid til at rode med det inden d.3 december, jeg har stadig databasen på forummet, og vil forsøge mig at hive det over i en ny installation, frem for at upgradere det gamle forum, kommer bare til at tage tid, og det har jeg ikke pt.
Derudover er jeg tømrer til hverdag, og har faktisk ikke rodet med php, udover dette forum, og er efterhånden et stykke tid siden, jeg lavede andet end at få det opdateret fra 2.x til 3.x
Brugeravatar

Wintermute

  • Indlæg: 82
  • Tilmeldt: fre 22. jun 2012 17:59
  • Geografisk sted: Sdr. Omme / Midtjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: PHP HJÆLP

Indlægtirs 27. nov 2018 14:20

For pokker da - Ring til mig på 25131100 så må vi jo haver eksperter på - Men det kræver at du er indstillet på at skifte udbyder :)
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 774
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: PHP HJÆLP

Indlægtirs 27. nov 2018 19:25

Til venlig info kan jeg lige poste mine findings.

Der er en SQL database på omkring 300Mb, og omkring 8Gb filer. (og nok også lidt løsøre hist og her)

Problemet er at for at opgradere PHPbb versionen skal der køres noget databasemigrering, og det kan man ikke gøre på one.coms servere, ikke fordi der ikke er plads, men fordi der er nogle SQL relevante settings der ikke tillader store nok operationer (max_join_size) som one.com har skruet kraftigt ned for, og som man ikke kan tilrette selv. (det lader heller ikke til at være tilladt ved større hosting pakker, det er i hvert fald ikke noget de skriver om)

Så, man skal have DBen ud, hvilket kun kan ske igennem phpMyAdmin, ind på en anden server, som man har mere kontrol over, og så opgradere der, evt. på en frisk installation.

Ikke en umulig opgave, men bare en af den slags som kan tage alt fra 2 til 300 timer, specielt når man faktorerer det efterfølgende arbejde med at få phpbb til at køre på en frisk installation med en gammel DB, altefter hvor dybt de custom ændringer der er udført på det indeværende forum stikker.
Billede
Brugeravatar

BarrySlisk

  • Indlæg: 449
  • Tilmeldt: søn 17. nov 2013 13:54
  • Geografisk sted: Roskilde
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: PHP HJÆLP

Indlægons 28. nov 2018 11:17

Måske ender det med at det er nemmest at installere et nyt forum og så lave noget kode der kan importere gamle indlæg fra gamle database fremfor at opgradere forum med indhold.

Men et simpelt opgraderingsforsøg er nok det første der skal forsøges. Just in case at det virker.
Enjoying something I want in my limited time on Earth is more important to me than trying to save a few hundred dollars and waiting over a decade. - koolmoecraig, KLOV member
Næste

Tilbage til Forummet generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster