SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 19:30

Roadtrip...

Om arcademaskiner, spil, tips, reparation osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Muerto

  • Indlæg: 940
  • Tilmeldt: søn 24. feb 2008 10:39
  • Geografisk sted: Kerteminde (5300) DK
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Roadtrip...

Indlægtirs 10. apr 2018 20:34

Wow! rigtigt fedt spil, og svært! - tillykke med dem!!
Need - More space!
Brugeravatar

BarrySlisk

  • Indlæg: 449
  • Tilmeldt: søn 17. nov 2013 13:54
  • Geografisk sted: Roskilde
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Roadtrip...

Indlægons 11. apr 2018 09:48

Der er sgu et eller andet over Wizard of Wor. Fuck jeg er misundelig!
Enjoying something I want in my limited time on Earth is more important to me than trying to save a few hundred dollars and waiting over a decade. - koolmoecraig, KLOV member
Brugeravatar

toonz

  • Indlæg: 231
  • Tilmeldt: ons 31. aug 2016 10:21
  • Geografisk sted: Copenhagen
  • Highscores: 8
    Arcade winning challenges: 0

Re: Roadtrip...

Indlægtors 19. apr 2018 10:31

Tillykke med maskinerne det er så super cool :D.
Har du lyst til at dele lidt viden om hvem du har kontaktet vdr fragt og afhentning i USA? Eller ville det være muligt at hoppe med på en handel hvis det er noget du gør igen? Jeg har selv kigget på det og gav op.
Arcade roadtrips er mega sjovt og super fedt du deler billeder og oplevelser.
Love 90's Fighter Games. Always interested in Midway cabinets. Looking for Primal Rage, Killer Instinct I, Street Fighter II and Konami 4 Player.
Brugeravatar

BarrySlisk

  • Indlæg: 449
  • Tilmeldt: søn 17. nov 2013 13:54
  • Geografisk sted: Roskilde
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Roadtrip...

Indlægtors 19. apr 2018 14:26

Er ret broke PT. men kunne også være interesseret i sådan et setup.
Enjoying something I want in my limited time on Earth is more important to me than trying to save a few hundred dollars and waiting over a decade. - koolmoecraig, KLOV member
Brugeravatar

zlkdk

  • Indlæg: 68
  • Tilmeldt: tors 6. apr 2017 08:50
  • Geografisk sted: Albertslund
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Roadtrip...

Indlægtors 19. apr 2018 22:33

Jeg kan sagtens hjælpe med at få fragtet maskiner hjem til DK hvis i finder nogle derovre. Skibet afgår fra Hamptons Roads, Virginia. Så hvad i end må have op og ned af østkysten. Prisen over Altanten ligger omkring $300 pr. maskine. Der er lidt aflastning/speditionafgift i Sverige. Og så slipper man desværre ikke for 25% moms, alt efter hvad man har værdisat maskinen til.

Det kræver dog lidt mere arbejde at finde maskinerne. At støve dem op til en pris som man er villig til at betale kan godt tage tid. Vores økonomiske smertegrænse varierer på "Maskinen" man altid har ønsket sig. Facebook grupper, diverse forums, Craigslist, Letgo, Ebay er nogle af jagt områderne. Sælgere som kun vil have kontanter ved afhentning frem for f.eks. PayPal giver også udfordringer. Og så er der jo også det at afhente/transportere maskine til transport firmaet. uShip.com er en mulighed for at udbyde en transport opgave. Der findes også folk som transporter maskiner for folk på Klov.com. Men alt arbejdet giver jo også værdi i sidste ende. Vær kreative, skriv med folk. Samlerne derovre har tit ting stående på lager, som de godt vil afsætte for at få råd til andet.

Maskinerne bliver opbevaret hos transport firmaet indtil der er plads i den næste container til Sverige.
Derefter går der en 3 ugers tid til at de kan afhentes i Sverige. En lille svipstur frem og tilbage.

Desværre er der en tendens for stigende priser på maskinerne. Hvor meget arbejde har man lyst til at lægge i maskinerne? Skal de være tip top? Eller er man fiks på fingrene og kan udskifte komponenter eller reparerer kabinet skader osv er der jo også penge at spare. Det er jo også en del af hobbyen.

Klø på.
Brugeravatar

toonz

  • Indlæg: 231
  • Tilmeldt: ons 31. aug 2016 10:21
  • Geografisk sted: Copenhagen
  • Highscores: 8
    Arcade winning challenges: 0

Re: Roadtrip...

Indlægfre 20. apr 2018 10:31

Tak for info. Jeg har kørt fra KBH til Tyskland et par gange for at hente maskiner. Så en tur til Sverige ville være hygsomt. Især hvis man kunne tage afsted med nogen andre hobby hoveder. Det hænder der dukker noget op på KLOV som er super spændende og der er stadig 1-2 maskiner som jeg virkelig godt kunne tænke mig i samlingen. Og det er på trods af jeg sagde 1-2 maskiner for 3-4 maskiner siden ^^. Det er en farlig hobby. Er der en tråd for Arcade roadtrips? Hvor man kunne ligge billeder og historier op. Finder det super hygsomt at se hvad i andre roder med.
Hav en dejlig dag.
Love 90's Fighter Games. Always interested in Midway cabinets. Looking for Primal Rage, Killer Instinct I, Street Fighter II and Konami 4 Player.
Brugeravatar

zlkdk

  • Indlæg: 68
  • Tilmeldt: tors 6. apr 2017 08:50
  • Geografisk sted: Albertslund
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Roadtrip...

Indlægfre 20. apr 2018 10:39

" Og det er på trods af jeg sagde 1-2 maskiner for 3-4 maskiner siden ^^. "

Ohhh yes. :D
Brugeravatar

Muerto

  • Indlæg: 940
  • Tilmeldt: søn 24. feb 2008 10:39
  • Geografisk sted: Kerteminde (5300) DK
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Roadtrip...

Indlæglør 21. apr 2018 19:23

Har været på en håndfuld roadtrips rundt i Europa, men denne slår dem alle. Jeg fik en Atari Missile Command.
Læs hele historien her, skrevet af Bruno/DLF:
http://www.dragonslairfans.com/smfor/in ... pic=3346.0

Edit: Jeg boede i England på det tidspunkt hvor raidet fandt sted, så jeg havde “kun” 10+ timers transport
Need - More space!
Brugeravatar

zlkdk

  • Indlæg: 68
  • Tilmeldt: tors 6. apr 2017 08:50
  • Geografisk sted: Albertslund
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Roadtrip...

Indlæglør 21. apr 2018 22:44

Havde godt set den historie før med båden. Cool at du var med til det..

Utroligt at ting bare bliver efterladt i så lang tid. Også vildt fascinerende når man ser folk opstøve gamle lagerhaller i USA, med maskiner som har været gemt væk i 20-25 år.

Nogen ligende fund i DK? (bare i mindre målestok) :D
Brugeravatar

Muerto

  • Indlæg: 940
  • Tilmeldt: søn 24. feb 2008 10:39
  • Geografisk sted: Kerteminde (5300) DK
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Roadtrip...

Indlæglør 21. apr 2018 22:49

Ikke mig bekendt, har der været ligende fund i lille DK - det var jo de færreste dedikerede maskiner der blev fragtet til Danmark, til gengæld var CompuGame stor, der blev bare smækket et spil i en sådan, og så var OP’n kørende :)
Need - More space!
Brugeravatar

zlkdk

  • Indlæg: 68
  • Tilmeldt: tors 6. apr 2017 08:50
  • Geografisk sted: Albertslund
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Roadtrip...

Indlæglør 21. apr 2018 23:04

Jamen det var jo også en fin billig løsning med CompuGame maskiner, især når der skulle upgraderes. Det var jo det man voksede op med.

Conversions på dedikerede maskiner falder heller ikke altid lige heldig ud..

Jeg ved ikke hvor mange af CompuGame kabinetterne som stadigvæk er i omløb, men pga. de var så neutrale i deres udseende så har man måske ikke følt behov for at gemme dem efter arkadehallerne forsvandt...
Brugeravatar

zlkdk

  • Indlæg: 68
  • Tilmeldt: tors 6. apr 2017 08:50
  • Geografisk sted: Albertslund
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Roadtrip...

Indlæglør 1. dec 2018 00:19

Igen??

IMG_20181025_100311-1280x960.jpg
Brugeravatar

zlkdk

  • Indlæg: 68
  • Tilmeldt: tors 6. apr 2017 08:50
  • Geografisk sted: Albertslund
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Roadtrip...

Indlægman 3. dec 2018 00:29

Nr. 1:

2018-11-21_17.02.18-458x1029.jpg
Brugeravatar

toonz

  • Indlæg: 231
  • Tilmeldt: ons 31. aug 2016 10:21
  • Geografisk sted: Copenhagen
  • Highscores: 8
    Arcade winning challenges: 0

Re: Roadtrip...

Indlægman 3. dec 2018 11:34

Awesome!
Love 90's Fighter Games. Always interested in Midway cabinets. Looking for Primal Rage, Killer Instinct I, Street Fighter II and Konami 4 Player.
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Roadtrip...

Indlægman 3. dec 2018 21:26

zlkdk skrev:Nr. 1:


Du kan da ikke bare skrive "Nr. 1" hvis du har fået flere maskiner ind ad døren :D ... Vi skal da se billeder af de andre osse :D
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
ForegåendeNæste

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster