SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 20:41

PHP HJÆLP

Information, forslag til forbedringer, ris/ros osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4394
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: PHP HJÆLP

Indlægtirs 4. dec 2018 18:00

Ny er forummet fra 2005, og flere brugere har faktisk været her fra starten af, og at jeg ikke er aktiv, betyder jo ikke de ikke har glæde af forrummet, ligesom nye brugere har, og disse kommer der jo konstant nye af via google søgninger.

Ved en opgradering til nyere version af phpBB forummet, ville flere og nyere features være muligt, men det er svært at sige hvad folk rent faktisk ville anvende af features, hvis de blev tilføjet, ved at foto albums under bruger profiler, var et ønske tidligere da jeg rodede med forummet, så vi kunne uploade billeder af vores gamerooms, og samlinger, udover dette, ved jeg faktisk ikke hvad jeg skulle tilføje af features til forummet, som giver mening for de fleste af brugerne.

Dette er forum er ikke for mig, men for brugerne, dette er nok også grunden til det har kørt i 14 år efterhånden, netop af brugerne har haft glæde af det.
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4394
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: PHP HJÆLP

Indlægtors 6. dec 2018 07:22

Så skulle være vores rednings mand Karsten fra DLX, være klar med flytningen af forummet, har lige tegnet vedhotel hos dem i stedet for, og anmodet flytning af domænet over til dem.

Så forrummet skulle kører videre uden hig ups, når endelig flytning er fortaget.

Tusind tak til Wintermute for lige at springe til, og få forrummet på ret køl igen.

Og ikke mindst til Karsten for hele arbejdet med manuelt af flytte hele databasen, forummet og filerne fra One.com, over til deres service.

Hvis andre leder efter hosting af deres hjemmeside, så er DLX værd at tjekke ud.

Billede
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: PHP HJÆLP

Indlægtors 6. dec 2018 15:00

FEDT :D ... Hvor er I seje.

koluda skrev:...ved at foto albums under bruger profiler, var et ønske tidligere da jeg rodede med forummet, så vi kunne uploade billeder af vores gamerooms, og samlinger


Det kunne faktisk være en rigtig fed ting. Elsker "game room"-tråden, men synes den er lidt svær at overskue pga opdateringer af billeder/køb/salg. På den måde kunne folk linke til deres fotoalbum og så bare holde det nogenlunde opdateret.
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.

hskov

  • Indlæg: 534
  • Tilmeldt: man 25. aug 2008 18:22
  • Geografisk sted: Horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: PHP HJÆLP

Indlægfre 7. dec 2018 11:26

Så hvad er fremtids vision for forummet? Bliver phpbb opdateret eller udskiftet, eller kører det hele bare videre på "standby" indtil næste kritiske problem opstår?
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 774
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: PHP HJÆLP

Indlægfre 7. dec 2018 11:51

hskov skrev:Så hvad er fremtids vision for forummet? Bliver phpbb opdateret eller udskiftet, eller kører det hele bare videre på "standby" indtil næste kritiske problem opstår?


Wintermute? Ja, det er lidt interessant om der køres videre på en ældre PHP version hos den nye host, eller om flytningen også involverer opgraderingen til den nyere phpbb version, som understøtter 7.x PHP
Billede
Brugeravatar

Wintermute

  • Indlæg: 82
  • Tilmeldt: fre 22. jun 2012 17:59
  • Geografisk sted: Sdr. Omme / Midtjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: PHP HJÆLP

Indlægfre 7. dec 2018 12:09

Forummet kører viderere på samme PHP version.
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4394
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: PHP HJÆLP

Indlægfre 7. dec 2018 21:50

hskov skrev:Så hvad er fremtids vision for forummet? Bliver phpbb opdateret eller udskiftet, eller kører det hele bare videre på "standby" indtil næste kritiske problem opstår?


Nu har forummet kørt på phpBB 3.0 de sidste mange år, syntes ikke forummet af den grund kører på "standby", at skifte til en nyere version, ville mest være for sikkerheds opdateringerne, da de fleste plugins osv.. kører fint på alle 3.x versioner.

Forummet kører pt...

Nuværende version
3.0.10

Seneste version
3.0.14

Men planen er da at se om jeg kan få installeret en frisk Phpbb i nyeste version, også importere databasen på en måde, også for at fjerne rester af gamle mods osv.. men kræver tilretning af skin på nyere version, så bliver når jeg ser jeg har tiden til det, men lige pt. blev løsningen af skifte til webhotel, der ikke kun tilbyder at kører med nyeste version af php på deres server, for at forummet ikke gik dødt nu og her.

hskov

  • Indlæg: 534
  • Tilmeldt: man 25. aug 2008 18:22
  • Geografisk sted: Horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: PHP HJÆLP

Indlægtirs 11. dec 2018 21:39

koluda skrev:Forummet kører pt...

Nuværende version
3.0.10

Seneste version
3.0.14


3.2.4 er seneste version 3.0.x har været usupporteret i snart 2 år
Brugeravatar

Didia

  • Indlæg: 264
  • Tilmeldt: tirs 12. feb 2008 17:36
  • Geografisk sted: Jylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: PHP HJÆLP

Indlægtirs 19. mar 2019 20:56

Hvad er status på det hele?
Didia

Want: TAF, TZ, Bell Bingo, Pacman, Donkey kong
Foregående

Tilbage til Forummet generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron