SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 16. jul 2026 21:33

Opsporing af en 4-spiller Atari Gauntlet fra en dansk campin

Om arcademaskiner, spil, tips, reparation osv.
  • Forfatter
  • besked

taurin

• Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Opsporing af en 4-spiller Atari Gauntlet fra en dansk campin

Indlægfre 29. maj 2026 15:52

Hej alle sammen,
Jeg håber at kunne komme i kontakt med nogle af de gammeldags operatører, teknikere eller samlere her, som måske kan hjælpe mig med at løse et nostalgisk mysterium fra min barndom.
I slutningen af ​​1980'erne og begyndelsen af ​​1990'erne tilbragte jeg mine somre på "Kommandørgården Camping" på Rømø. Turens absolutte højdepunkt var campingpladsens spillehal, som var fyldt med fantastiske maskiner i højsæsonen (omkring 20 spillehaller og 5 flipperspil, inklusive The Addams Family senere).
Men kongen af ​​dem alle var et originalt, dedikeret Atari Gauntlet 4-spiller kabinet fra 1985.
Jeg var under 10 år gammel på det tidspunkt. En tekniker nævnte engang til en anden dengang, at maskinen koster omkring 30.000 kr. at importere.
Engang i slutningen af ​​90'erne forsvandt maskinen (og alle de andre). I dag fungerer rummet desværre bare som et støvet opbevaringssted.
Mit spørgsmål til fællesskabet: Er der nogen her, der ved, hvilken operatør eller udlejningsfirma der forsynede Rømø-området dengang? Og er der nogen, der ved, hvad der skete med dette specifikke Gauntlet-skab fra Kommandørgården? Siden det danske spillehalsmarked blev kraftigt udrenset af britiske og tyske samlere i slutningen af ​​90'erne/begyndelsen af ​​2000'erne, spekulerer jeg på, om det blev skrottet, eller om det rent faktisk befinder sig i en privat samling et sted i dag.

Hvis nogen har nogle spor, eller hvis du tilfældigvis ejer et dedikeret 4-spiller Gauntlet med et gammelt dansk operatørklistermærke indeni, vil jeg meget gerne høre fra dig!

Tak fordi du læste med og for dette fantastiske forum!

P.S.
Det er måske ligegyldigt nu, men jeg strejfede rundt på highscore-tavlen som Merlin på andenpladsen med initialerne "JEN" i årevis. Måske det sidste hint.
Tak!

Tilbage til Arcade