SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 21. maj 2026 00:04

Hvorfor benytter folk ikke dette forum mere?

Om andre maskiner eller om helt andre emner
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Bosse

• Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtirs 5. maj 2026 16:41

Har folk mistet interessen for arcademaskiner? Er folk gået til internationale fora? Har folk fundet andre græsgange? Bruger folk nu kun "sociale medier"? Er arcademaskiner blevet for dyre? Er vores indbyrdes hjælp blevet for økonomisk orienteret, så hobbyen nu betyder mindre? Spiller I ikke mere? Hvorfor uploader I ikke længere high scores? Hvorfor updateres high scores ikke mere? Er vi blevet for sammensatte i hobbyen, er vi blevet for satte i vores liv osv. osv. osv.

Jeg savner dette forum, og forstår ikke hvorfor jeg føler at jeg er den eneste der gør det.

For fanden, tidligere skete her mange forskellige ting...Lige fra hamaperle-ting, sammenkomster, hjælp med at finde reservedele, snak generelt, high score tråde, hjælpsomme folk, seje rep. logs, hjælp til reparation af ting, bytte, hygge, se folks første maskine, eller maskine nummer 30, se folks gameroom, se hvad folk har af konsoller, hvad har du fundet på loppemarked...alt med gaming...og ikke mindst nørderi (kærlighed til hobbyen).... og MEGET mere.

Kom nu for pokker ind i kampen, eller i det mindste fortæl hvad der er sket.
Senest rettet af Bosse ons 6. maj 2026 17:15, rettet i alt 1 gang.
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

1up

• Geografisk sted: Hedensted

Re: Hvorfor benytter folk ikke dette forum mere?

Indlægons 6. maj 2026 17:08

high score forum opdateres stadigt, men jeg er den eneste der har postet scores de sidste 5år.

jeg spiller mere end nogensinde, laver videoer på youtube og deltager i en god håndfuld online turneringer hvert år. Der er dog ingen der er aktive herinde, så jeg har fundet andre steder hvor folk samles.
Brugeravatar

Muerto

• Geografisk sted: Kerteminde (5300) DK

Indlægfre 8. maj 2026 19:18

Da jeg tilbage i 2008 startede med hobbyen viste jeg at jeg ikke ville have MAME maskiner, men kun originale arkade maskiner, så jeg meldte min ind her. Der var lidt originalt at komme efter men ikke meget, så derfor meldte mig ind i et forum, hvis ejer boede i florida (kan ikke huske hvad det hed) Der kunne jeg se reps af originale maskiner man kun kunne drømme om her.

Et par måneder senere meldte jeg mig ind på K.L.O.V - hvilket har været den primære adgang til stumper/pcb'er mm

Efter 1,5 år meldte jeg mig ind i DragonsLairFans, et forum der holder til i Belgien, der også fokuserede på originale maskiner (og Galaxian Theater & Dragons Lair :D )

Tilbage til dette forum; Har fundet mange ting, pcb'er mm her, men det har aldrig været den direkte leverandør til noget dedikeret arkade jeg gar søgt efter - på samme nivaeu som eks. KLOV, DLF...

Vil ikke sige at Arkade fylder mindre i disse dage, tvært imod, køber stadig pcb'er, kabinetter, stumper mm, men ikke her.

Skal nok se om jeg kan få posted nogle billeder af "nye" kabinetter :)
Afholder også stadig Open Shed 3-5 gange årligt, hvor der bliver konkurreret som aldrig før (scores opnået i The Shed kan ses her: https://arcade.eternal.dk/the-shed/scores)
Need - More space!
Brugeravatar

Bosse

Indlæglør 9. maj 2026 13:46

1up skrev:high score forum opdateres stadigt, men jeg er den eneste der har postet scores de sidste 5år.

Jeg skal nok komme ind i kampen her om et par måneder når mine maskiner kommer hjem fra opbevaring, i forbindelse med flytning :D
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

Bosse

Indlæglør 9. maj 2026 13:54

Muerto skrev:Da jeg tilbage i 2008 startede med hobbyen viste jeg at jeg ikke ville have MAME maskiner, men kun originale arkade maskiner, så jeg meldte min ind her. Der var lidt originalt at komme efter men ikke meget, så derfor meldte mig ind i et forum, hvis ejer boede i florida (kan ikke huske hvad det hed) Der kunne jeg se reps af originale maskiner man kun kunne drømme om her.

Et par måneder senere meldte jeg mig ind på K.L.O.V - hvilket har været den primære adgang til stumper/pcb'er mm

Efter 1,5 år meldte jeg mig ind i DragonsLairFans, et forum der holder til i Belgien, der også fokuserede på originale maskiner (og Galaxian Theater & Dragons Lair :D )

Tilbage til dette forum; Har fundet mange ting, pcb'er mm her, men det har aldrig været den direkte leverandør til noget dedikeret arkade jeg gar søgt efter - på samme nivaeu som eks. KLOV, DLF...

Vil ikke sige at Arkade fylder mindre i disse dage, tvært imod, køber stadig pcb'er, kabinetter, stumper mm, men ikke her.

Skal nok se om jeg kan få posted nogle billeder af "nye" kabinetter :)
Afholder også stadig Open Shed 3-5 gange årligt, hvor der bliver konkurreret som aldrig før (scores opnået i The Shed kan ses her: https://arcade.eternal.dk/the-shed/scores)

Sjovt, jeg er mest til gamle "generic" kabinetter, da det var dem jeg spillede på som barn (ala JK, CG, DVD). Dengang så man ikke ret mange dedikerede kabinetter. Har dog 10 originale/dedikerede maskiner også :D

Og ja, ind i kampen. Vi vil rigtig gerne se billeder af folks nye maskiner :D
Brugeravatar

zlkdk

• Geografisk sted: Albertslund

Indlægons 13. maj 2026 14:39

Tror desværre bare Facebook grupper/so-me/discord er lidt nemmere når man nu alligevel er derinde.

Holder ikke så meget øje med forums som man gjorde i gamle dage. Før i tiden brugte man dem også til at finde løsninger til tekniske problemer, men nu til dags har AI styr på at grave information derfra når man skal bruge den.

Desuden havner notifikationerne herindefra desværre typisk i spam filteret.

Men arkade gløden brænder stadigvæk. Prøver at drive arkadehal, men det kræver sit at lokke nye folk ind af døren.

Altid hyggeligt når der flashes kabinetter herinde.
Brugeravatar

Bosse

Indlægfre 15. maj 2026 18:17

zlkdk skrev:Altid hyggeligt når der flashes kabinetter herinde.

Det er da også noget af en samling du selv har. Det kan jeg lige nå at se lidt af, via dit link i din profil.

Men når man ikke er på facebook er det ikke meget man når at se, før der bliver krævet login.... Så lidt billeder postet herinde, ville da bestemt også være fedt :D
Brugeravatar

zlkdk

• Geografisk sted: Albertslund

Indlægi går 14:48

Bosse skrev:
zlkdk skrev:Altid hyggeligt når der flashes kabinetter herinde.

Det er da også noget af en samling du selv har. Det kan jeg lige nå at se lidt af, via dit link i din profil.

Men når man ikke er på facebook er det ikke meget man når at se, før der bliver krævet login.... Så lidt billeder postet herinde, ville da bestemt også være fedt :D

Her er så lidt, nu da du ikke er på Facebook..

PXL_20260512_190715471.jpg

FB_IMG_1776798924560.jpg

PXL_20251216_160208137.jpg

PXL_20251028_195141936.MP_copy_2016x1134.jpg

PXL_20251216_160352707.MP_copy_2016x1134.jpg

PXL_20251028_195110918.MP_copy_2016x1134.jpg

PXL_20251216_155438719.MP_copy_2016x1134.jpg

PXL_20251216_155430898.MP_copy_2016x1134.jpg

PXL_20251028_195214688.MP_copy_2016x1134.jpg

Tilbage til Diverse